Μέρα με τη μέρα ξεδιπλώνεται στο σύνολο της η συνολική «συμφωνία – πακέτο» των εργολάβων την οποία αποκάλυψε το Radar, όταν όλοι σιωπούν και γράφουν μόνο τα δελτία τύπου των ισχυρών εργοληπτικών – και όχι μόνο- εταιριών, η οποία αφορά τις 3 εμβληματικές παραχωρήσεις της Εγνατίας οδού, του ΒΟΑΚ και της Αττικής οδού, για την οποία γίνονται την ώρα τούτη οι τελευταίες συζητήσεις και κλείνουν οι λεπτομέρειες σχετικά με το ποιοι από το big 4 και τους Γάλλους της Vinci θα μπουν ή όχι στην διαχείριση του κερδοφόρου αυτοκινητοδρόμου!
Αυτή την ώρα, όπως σας το έχουμε καταστήσει σαφές και ευκρινές, οι εργολάβοι πλην του Αβαξ που έχει μείνει έξω από τη συμφωνία, τα έχουν βρει σε όλα τόσο στον ΒΟΑΚ που άνοιξε προ ημερών με την ΓΕΚ Τέρνα να έχει υποβάλει την υψηλότερη προσφορά, όσο και στην Εγνατία οδό όπου πάλι η ΓΕΚ Τέρνα είναι ο ανάδοχος, ωστόσο η σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ δεν είχε υπογραφεί, μολονότι ο διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί εδώ και δύο χρόνια.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην Εγνατία οδό, όπου θα υπάρξει haircut 250 εκατ. ευρώ από το αρχικό τίμημα του 1,5 δις, έχουν ήδη συμφωνήσει όλοι οι εργολάβοι για τις κατανομές σε κατασκευαστικό αντικείμενο αλλά και συμμετοχή στην παραχώρηση!
Υπό την έννοια αυτή, την ώρα τούτη εκκρεμεί μόνο το ζήτημα των λεπτομερειών στην Αττική οδό, όπου οι Γάλλοι της Vinci έχουν ατύπως συμφωνήσει να αποσύρουν τις προσφυγές στο ΣτΕ και την Κομισιόν προκειμένου η εμβληματική παραχώρηση να προχωρήσει, ενώ επιθυμούν διακαώς να συμμετάσχουν με ένα ποσοστό της τάξης του 30% στην διαχείριση του μεγάλου αυτοκινητοδρόμου για το οποίο είχαν υποβάλει από κοινού με τον Μυτιληναίο προσφορά μαμούθ και έχασαν την δουλειά από την ΓΕΚ Τέρνα του Γ. Περιστέρη για εκατοστά του εκατομμυρίου άνω του 5%!!!
Υπό αυτή την οπτική γωνία, οι δύο «δήθεν ανταγωνιστές» Ευάγγελος Μυτιληναίος και Γιώργος Περιστέρης συζητούν μεταξύ τους για την έκβαση της τελικής συμφωνίας για την Αττική οδό, όπως άλλωστε φέρεται να συζήτησαν από κοινού την μοιρασιά για τις άλλες δύο παραχωρήσεις εκ των οποίων για την μεν Εγνατία οδό ο Μυτιληναίος ως δεύτερος στον διαγωνισμό είχε αποστείλει επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ ότι είχε καθυστερήσει με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, ενώ στον ΒΟΑΚ είναι ήδη γνωστό ότι θεωρούσε πως βάσει των αρχικών συμφωνιών θα έπρεπε να πάρει εκείνος το έργο!
Στο διά ταύτα, το γεγονός είναι πως με την σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης που παρενέβη ενεργά στις συζητήσεις των εργολάβων με αλλεπάλληλες διαμεσολαβήσεις, η «συμφωνία πακέτο» για τις 3 παραχωρήσεις ολοκληρώνεται επιτυχώς, μένοντας μόνο κάποιες λεπτομέρειες σε ποσοστά που θα λάβει ο καθένας εκ των συμμετεχόντων στην Αττική οδό, θέμα για το οποίο συζητούν Μυτιληναίος – Περιστέρης, που έχουν σηκώσει στην πλάτη τους ως «μεγάλα αφεντικά» του χώρου, την μοιρασιά του αιώνα!
Για την κυβέρνηση όπως προκύπτει από τις εξελίξεις και τις παρεμβάσεις των αρμοδίων υπουργών, το ζήτημα είναι να προωθηθεί η ανάθεση των μεγάλων έργων, σε όλους τους εργολάβους, για να μην υπάρχουν γκρίνιες και προσφυγές που θα προκαλέσουν νέες καθυστερήσεις και πιθανόν ζητήματα χρηματοδότησης από τα ευρωπαϊκά ταμεία!
Για την κοινωνία και τον φορολογούμενο πολίτη ωστόσο το ζήτημα είναι πρώτον το ελληνικό δημόσιο να απολαμβάνει το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος καθώς στην πράξη προκύπτει πως έχουν πλέον καταργηθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες και δεύτερον οι εργολάβοι να έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώνουν τα έργα που αναλαμβάνουν χωρίς καθυστερήσεις και υπερβάσεις στους αρχικούς προϋπολογισμούς!