search

ΚΟΣΜΟΣ

Rolex: Ανάρπαστα στα Αραβικά Εμιράτα – Οι σεΐχηδες σε… λίστα αναμονής

Κάτι σε… σπάνιο είδος έχουν γίνει τα πολυτελή ρολόγια Rolex στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα καθώς ακόμα και όταν ένας σεΐχης ή κάποιο μέλος της βασιλικής οικογένειας θελήσει τέτοιο ρολόι για να το δωρίσει,…

Rolex: Ανάρπαστα στα Αραβικά Εμιράτα

Κάτι σε… σπάνιο είδος έχουν γίνει τα πολυτελή ρολόγια Rolex στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα καθώς ακόμα και όταν ένας σεΐχης ή κάποιο μέλος της βασιλικής οικογένειας θελήσει τέτοιο ρολόι για να το δωρίσει, αναγκαστικά θα μπει σε λίστα αναμονής περίπου 4.000 ατόμων!

Όπως εξηγεί μιλώντας στο Bloomberg, ο Mohammed Abdulmagied Seddiqi, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Seddiqi Holding, ιδιοκτήτριας εταιρείας λιανικής πώλησης των ελβετικών ρολογιών στα ΗΑΕ, εάν ένας μέλος της βασιλικής οικογένειας επιθυμεί ένα ρολόι για προσωπική χρήση, θα το πάρει. Αλλά αν ψάχνει κάποιο ρολόγι για δώρο – π.χ. σε αξιωματούχους από άλλες χώρες – η εταιρεία μπορεί να είναι πιο επιλεκτική, όπως εξηγεί ο Seddiqi.

«Μερικοί άνθρωποι το παίρνουν πραγματικά προσωπικά», λέει. «Πρέπει να είμαστε δίκαιοι με τους πελάτες και να φροντίζουμε να δίνουμε τα προϊόντα μας στους σωστούς ανθρώπους».

Αυτό είναι μόνο ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τώρα η Ahmed Seddiqi & Sons, ο μόνος εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος Rolex στο εμιράτο του Ντουμπάι και η εταιρεία που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο κατάστημα Rolex στον κόσμο.

Χρονιά ρεκόρ για την Rolex

Η ελβετική βιομηχανία ρολογιών γνώρισε αυξανόμενη ζήτηση τα τελευταία δύο χρόνια και βρίσκεται σε καλό δρόμο για μια χρονιά-ρεκόρ με βάση την αξία των εξαγωγών.

Μέχρι τον Οκτώβριο, η αξία των εξαγωγών των ελβετικών ρολογιών στις 30 μεγαλύτερες αγορές του κλάδου ήταν κατά 13,3% υψηλότερη από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με την Ομοσπονδία της Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών. Η ανάπτυξη στα ΗΑΕ ξεπέρασε ελαφρώς αυτό το ποσοστό, το οποίο ανήλθε σε 13,8%. Αυτό καθιστά τη χώρα των περίπου 10 εκατομμυρίων κατοίκων την ένατη μεγαλύτερη αγορά ελβετικών ρολογιών στον κόσμο.

«Φτάσαμε σε ένα σημείο όπου έχουμε πρώτα διαθέσιμο ένα ρολόι και μετά καλούμε έναν πελάτη και του λέμε ότι έχουμε ένα ρολόι και εκείνος απαντά, «ναι, έρχομαι», είπε ο Seddiqi. «Δεν ρωτούν καν τι μοντέλο. Ό,τι μοντέλο λαμβάνουμε, αυτοί έρχονται και το αγοράζουν».

Πενήντα καταστήματα στη χώρα

Η Seddiqi & Sons, η οποία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στα ΗΑΕ το 1960, διαθέτει πλέον περισσότερα από 50 καταστήματα στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων μπουτίκ Rolex. Το μεγαλύτερο κατάστημα Rolex στον κόσμο είναι τριώροφο και ένα από τα δύο καταστήματα Rolex στο απέραντο Dubai Mall.

Στις μπουτίκ Rolex, τα περισσότερα ρολόγια που παρουσιάζονται είναι μόνο για προβολή και όχι για πώληση. Οποιοδήποτε ρολόι σε κατάστημα παραμένει σε απόθεμα μία ή δύο ημέρες το πολύ, λένε οι συνεργάτες πωλήσεων.

Στην αρχή της πανδημίας Covid-19, τα καταστήματα έκλεισαν. Σύντομα, άρχισαν να γίνονται παραγγελίες παράδοσης από πελάτες που επιθυμούσαν να ξοδεύουν τα χρήματά τους σε πολυτελή είδη. Πολλοί άνθρωποι που δεν ήξεραν τίποτα για τα ρολόγια, ήθελαν να αποκτήσουν ένα Rolex επειδή όλοι οι άλλοι τα αγόραζαν.

«Ήμουν με έναν πελάτη πριν από μια εβδομάδα και φορούσε Rolex Daytona και δεν ήξερε τη λειτουργία του ρολογιού», λέει ο Seddiqi με δυσπιστία. (Το Daytona είναι ένας χρονογράφος, ένας τύπος ρολογιού που συνδυάζει την κανονική μέτρηση του χρόνου με ένα χρονόμετρο· είναι ένα από τα πιο περιζήτητα μοντέλα μεταξύ των συλλεκτών.) «Δεν είναι θέμα λειτουργικότητας. Είναι θέμα να είσαι μέσα στη μόδα. Αυτός είναι ο μόνος λόγος που το θέλουν».

Λίστες πελατών

Η εταιρεία διατηρεί λίστες πελατών που παίρνουν συγκεκριμένα ρολόγια και λίστες με αυτούς που δεν παίρνουν. Η εταιρεία διαθέτει λίστα αναμονής για Rolex που φτάνει τα 4.000 άτομα. Το όριο για την Patek Philippes, η οποία παράγει ένα κλάσμα από τα ρολόγια που παράγει η Rolex κάθε χρόνο, έχει λίστα αναμονής με μόλις 20 έως 30 πελάτες. Όταν τα ρολόγια γίνονται διαθέσιμα, προσφέρονται σε πελάτες με βάση εν μέρει προηγούμενες αγοραστικές συνήθειες: Η εταιρεία ενδέχεται να αποφύγει να προσφέρει ένα μοντέλο παρόμοιο με αυτό που αγόρασε πρόσφατα ο πελάτης.

Περίπου τα τρία τέταρτα των πελατών της εταιρείας είναι υπήκοοι ΗΑΕ και κάτοικοι ομογενείς, συμπεριλαμβανομένων ανθρώπων από την Ινδία, την Κίνα, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Διαβάστε ακόμη: