Η Κίνα αναμένεται να εισαγάγει ρεκόρ ποσότητας αργού πετρελαίου το 2023 λόγω της αυξημένης ζήτησης για καύσιμα καθώς οι άνθρωποι ταξιδεύουν περισσότερο μετά την κατάργηση των ελέγχων για τον COVID-19 και ως αποτέλεσμα της κυκλοφορίας νέων διυλιστηρίων, είπαν οι αναλυτές.

Η προοπτική ισχυρής ζήτησης από τον μεγαλύτερο εισαγωγέα στον κόσμο θα είναι ένας άλλος ανοδικός παράγοντας για μια αγορά πετρελαίου που υποστηρίζεται ήδη από τις περικοπές παραγωγής του ομίλου παραγωγών ΟΠΕΚ+ και τις δυτικές κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές.

Οι εισαγωγές αργού της Κίνας ενδέχεται να αυξηθούν μεταξύ 500.000 και 1 εκατομμυρίου βαρελιών την ημέρα (bpd) φέτος σε 11,8 εκατομμύρια bpd, αντιστρέφοντας την πτώση των προηγούμενων δύο ετών για να ξεπεράσουν το ρεκόρ του 2020 των 10,8 εκατομμυρίων bpd, σύμφωνα με αναλυτές από τέσσερις βιομηχανίες συμβούλων – Wood Mackenzie, FGE, Energy Aspects και S&P Global Commodity Insight.

Απο τον Δεκέμβριο η ζήτηση της Κίνας για βενζίνη και καύσιμα αεροσκαφών έχει αυξηθεί

Από την κατάργηση των ελέγχων για τον COVID τον Δεκέμβριο, η ζήτηση της Κίνας για βενζίνη και καύσιμα αεροσκαφών έχει αυξηθεί.

Αναλυτής της Energy Aspects, υπολόγισε ότι η βενζίνη και τα καύσιμα αεριωθουμένων θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% και το 30% της συνολικής αύξησης της ζήτησης για υγρά καύσιμα, αντίστοιχα.

Η κατανάλωση καυσίμου αεριωθούμενων αεροσκαφών, σύμφωνα με τη Sun, θα φτάσει το 90% των επιπέδων προ-COVID έως το τέλος του 2023.

Η ζήτηση για ντίζελ – βασικό βιομηχανικό και μεταφορικό καύσιμο – και πετροχημική πρώτη ύλη νάφθα, μπορεί να αυξηθεί πιο αργά καθώς θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να υλοποιηθεί η ανάκαμψη στους τομείς της μεταποίησης και της ιδιοκτησίας της Κίνας, δήλωσε αναλυτής της FGE Mia Geng και της Energy Aspects.

Με την εγχώρια κατανάλωση να αυξάνεται και τις προσοδοφόρες εξαγωγικές αγορές για προμήθεια, τέσσερις εταιρείες συμβούλων είδαν τα κινεζικά διυλιστήρια να αυξάνουν την παραγωγή αργού κατά 850.000 έως 1,2 εκατομμύρια bpd σε σχέση με τα επίπεδα του 2022, με αύξηση μεταξύ 6% και 9%.

Πέρυσι, τα διυλιστήρια της Κίνας σημείωσαν την πρώτη ετήσια μείωση της παραγωγής τους από το 2001.

Η κινεζική εταιρεία συμβούλων Longzhong ανέφερε ότι τα κρατικά διυλιστήρια αύξησαν τη διακίνηση κατά την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου κατά 5,5% από τον Ιανουάριο στο 74,5% κατά μέσο όρο της παραγωγικής ικανότητας.

Διαβάστε ακόμη: