Με σημαντικά ορόσημα τρέχουν τα μεγάλα έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μεγάλα projects που είτε βρίσκονται υπό κατασκευή, είτε βρίσκονται σε δημοπράτηση, έχουν πλέον χρονικά οροθετηθεί, γεγονός που δίνει τη δυνατότητα στο αρμόδιο υπουργείο να κινηθεί σε σαφείς συντεταγμένες.

Ποια είναι αυτά τα έργα;

Σε ό,τι αφορά στον Αυτοκινητόδρομο Ε65, το έργο για το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα, που θα συνδέσει το -«τυφλό»- σήμερα τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί πριν το Πάσχα.

Για το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος του ΒΟΑΚ, ένας μεγάλος στόχος είναι να μπορέσει να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός τέλος του 2024 με αρχές του 2025. Αυτό εφόσον δεν υπάρχουν δικαστικές εμπλοκές. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται για το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Μέσα στο 2024 εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν τα έργα για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη (ΣΔΙΤ), από το ανάδοχο σχήμα (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ). Για το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, επίσης, θεωρείται πως τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν τα έργα.

Για το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, τα έργα εκτιμάται πως θα επιταχυνθούν μέχρι τις αρχές καλοκαιριού και το έργο να έχει αποπερατωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2027.

Για το Πάτρα-Πύργος, το χρονοδιάγραμμα οδηγεί την ολοκλήρωση του έργου στο τέλος καλοκαιριού του 2025.

Για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, η ολοκλήρωση της περιόδου μελετών-κατασκευών εκτιμάται για το 2025, το πέρας περιόδου της δοκιμαστικής λειτουργίας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου το 2026 και μαζί και η ολοκλήρωση του έργου. Η εμπορική λειτουργία τοποθετείται το 2027.

Για το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ που θα κρίνει και την τύχη του έργου. Το υπουργείο θα πρέπει παράλληλα να εξασφαλίσει την χρηματοδότηση του έργου για να μπορέσει να οδηγηθεί σε υλοποίηση.

Τέλος, σε πολύ κρίσιμη καμπή εισέρχονται και τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, όπου υωίστης προτεραιότητας είναι αυτά της αποκατάστασης και αναβάθμισης στην Κεντρική Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμη: