Σε μείζον πρόβλημα για τη συμπρωτεύουσα και το κυκλοφοριακό της εκτιμάται ότι θα εξελιχθεί η έναρξη κατασκευής του περίφημου Flyover, του εναέριου αυτοκινητόδρομου, μήκους 13 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει την κατασκευή οκτώ χιλιομέτρων υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου και προβλέπεται ότι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία σε τέσσερα χρόνια.

Ήδη, από τις πρώτες ημέρες που τέθηκαν σε εφαρμογή τα πρώτα περιοριστικά μέτρα στον υπάρχοντα περιφερειακό, η Θεσσαλονίκη βιώνει μία απίστευτη ταλαιπωρία, που έχει επιπτώσεις όχι μόνο στους οδηγούς αλλά σε όλη την οικονομική και εμπορική λειτουργία της πόλης του ενός εκατομμυρίου κατοίκων της.

Το έργο, που έχει πίσω του ιστορία 11 ετών από τότε που προαναγγέλθηκε, γίνεται με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτών (ΣΔΙΤ), με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος και στην υπογραφείσα σύμβαση προβλέπεται διάρκεια 26 ετών λειτουργίας και συντήρησης του.

Την αναγκαιότητα του νέου περιφερειακού άξονα δεν την αμφισβητεί κανείς, πλην όμως ξεκίνησε χωρίς ουσιαστική κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ αμφισβητείται εντόνως ότι θα παραδοθεί στην ώρα του.

Άλλωστε, η Θεσσαλονίκη έχει πικρή εμπειρία από τεράστιες καθυστερήσεις έργων, όπως το Μετρό, η ολική ανάπλαση της ΔΕΘ, η υποθαλάσσια σήραγγα, τα έργα στο στρατόπεδο Π. Μελά και άλλα και εύλογα φορείς και πολίτες δυσπιστούν και θέτουν προβληματισμούς.

Επιπλέον, έχει σημασία ότι ακόμα και ο νέος δήμαρχος της πόλης, Στέλιος Αγγελούδης, ευθυγραμμιζόμενος με αρκετούς επαγγελματικούς φορείς, ενώ δηλώνει ότι το έργο πρέπει να γίνει, εντούτοις αναφέρει ότι “πρέπει να συμφωνήσουμε ότι οι εργασίες θα έπρεπε να ξεκινήσουν μόνο αν ολοκληρωθεί το Μετρό”! Δηλαδή, μετά από έναν χρόνο και εφόσον πάνε όλα καλά και ξεκινήσει το Μετρό, που θα ελαφρύνει σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό κομφούζιο στην πόλη. Ο Αγγελούδης πρόσθεσε ότι χρειάζεται “κατάθεση κυκλοφοριακής μελέτης, ώστε να ξέρουμε ποιο είναι πλέον το κυκλοφοριακό φορτίο που πρέπει να αντιμετωπιστεί”.

Όπως γίνεται αντιληπτό, μόλις άρχισαν οι πρόδρομες εργασίες, άρχισαν και τα …όργανα.

Διαβάστε ακόμη: