Σχεδόν αμέσως, 2-3 μέρες μετά την υποβολή τους, άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές των 4 εργοληπτικών σχημάτων που διεκδικούν τα 370 εκατ. ευρώ των έργων του Ελληνικού, που περιλαμβάνουν πλήθος έργων υποδομής εντός του χώρου του παλαιού αεροδρομίου, αλλά και την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος!
Οι 4 υποψήφιοι είναι: Η κοινοπραξία «Άκτωρ- Αρχιρόδον», η ΓΕΚ Τέρνα, η Αβαξ και η κοινοπραξία Ιντρακάτ – Κυπριακής εταιρείας, με την Μυτιληναίος, που τυπικά εμφανίζεται ως …υπεργολάβος, καθώς η προκήρυξη του διαγωνισμού δεν επέτρεπε τη σύσταση κοινοπραξιών άνω των δύο εταιρειών!
Μολονότι αρχικά οι πληροφορίες έφεραν τους εργολάβους να τα έχουν βρει και να προχωρήσουν σε προσυμφωνημένες προσφορές και μοιρασιά του έργου με χαμηλές εκπτώσεις, εντούτοις, στην πορεία τα «έσπασαν» και μάλιστα αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός έχει «χτυπηθεί» πολύ σκληρά!
Την ίδια ώρα, η εργοληπτική και επιχειρηματική πιάτσα κάνει τις προβλέψεις της, με βάση το κίνητρο του καθενός εκ των μεγαλοεργολάβων, την ιδιοσυγκρασία του καθενός στις διαγωνιστικές διαδικασίες, αν δεν του αρέσει δηλαδή καθόλου να χάνει, και φυσικά το στοιχείο της έκπληξης από τα αποκαλούμενα αουτσάιντερ!
Υπό αυτή την έννοια, αν αναλογιστεί κανείς ποιος εργολάβος χτύπησε πιο «χοντρά» τον τελευταίο μεγάλο διαγωνισμό, αυτός είναι ο Γ. Περιστέρης που δεν δίστασε να δώσει 1,5 δις. για την Εγνατία οδό, όταν ο δεύτερος (Μυτιληναίος – Αβαξ) έδωσε μόλις 495 εκατ. ευρώ!!!
Όταν λοιπόν ο μεγαλομέτοχος της ΓΕΚ Τέρνα δεν διστάζει να δώσει τιμή 3 φορές πάνω από τον δεύτερο, ευλόγως προκύπτει το συμπέρασμα ότι η οικονομική του προσφορά στο Ελληνικό είναι …απροσδιόριστη και …απρόβλεπτη, εάν πράγματι θέλει το έργο τόσο πολύ!
Οπότε, υπό το πρίσμα αυτό, πρώτο φαβορί είναι ο Περιστέρης!
Δεύτερο φαβορί είναι οι «Ολλανδοί» του Ελλάκτωρα, (που μετά τις Γούρνες θέλουν να κατοχυρώσουν την ολική επιστροφή τους) όπως έχουμε συνηθίσει να τους λέμε, δηλαδή ο Ευθ. Μπουλούτας και ο Χρ. Παναγιωτόπουλος στην προκειμένη περίπτωση που έχει επιφορτισθεί το σκληρό παιχνίδι του Ακτωρα και της ολικής επιστροφής του!
Και ο Χρ. Παναγιωτόπουλος είναι «δυνατός παίκτης», απρόβλεπτος επίσης, που κατά τις πληροφορίες θα «χτυπήσει» στα ίσα το έργο και θα κονταροκτυπηθεί με τον Γ. Περιστέρη!
Για την Αβαξ οι πληροφορίες διίστανται ως προς το πραγματικό της ενδιαφέρον να χτυπήσει το έργο.
Καθώς πληροφορίες έφεραν τους «Κύπριους» να μην λαμβάνουν μέρος στον διαγωνισμό, παρά την κλειστή πρόσκληση στη διαδικασία, που όμως στη συνέχεια διαψεύστηκαν!
Αουτσάιντερ της μεγάλης δουλειάς στο Ελληνικό είναι η κοινοπραξία Ιντρακάτ – Μυτιληναίος και κάποιος Κύπριος!
Την προσφορά φέρεται να έχει συντάξει το επιτελείο του Π. Σουρέτη, ενός από τους θεωρούμενους πιο καλούς μάνατζερ της εργοληπτικής πιάτσας!
Πέραν του εργοληπτικού αντικειμένου στενά, η Ιντρακάτ έχει και το κίνητρο της επικείμενης αύξησης κεφαλαίου, ύψους 50 εκατ. ευρώ (που θεωρείται ήδη καλυμμένη) που αναμφίβολα η κατακύρωση ενός τέτοιου έργου θα της προσέδιδε μεγάλη δυναμική.
Το ζήτημα είναι μέχρι πού μπορεί να φτάσει όσον αφορά την υποβληθείσα έκπτωση!
Αν έχει τη δυνατότητα να χτυπήσει την τιμή πιο κάτω από όσο μπορεί ο Περιστέρης και οι Ολλανδοί!
Πάντως, για να ξέρετε, και στο έργο των κατεδαφίσεων πάλι αουτσάιντερ θεωρείτο η Ιντρακάτ και στο τέλος την πήρε τη δουλειά!
ΥΓ. Στην εργοληπτική – και όχι μόνο- πιάτσα, κυκλοφορούσαν χθες το βράδυ φήμες (που δεν έχουν επιβεβαιωθεί) για το ύψος των οικονομικών προσφορών και για μια «διαφορά» που άγγιζε τα 90 εκατ. ευρώ!!!