Η Air France-KLM ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να παραγγείλει 50 αεροσκάφη A350 μακρινών αποστάσεων Airbus, μαζί με δικαιώματα αγοράς για επιπλέον 40, στη μεγαλύτερη αγορά ευρείας ατράκτου της ποτέ ως Franco -Ο ολλανδικός όμιλος ανανεώνει τον στόλο του για μεγάλες αποστάσεις.

Η προσωρινή συμφωνία περιλαμβάνει τόσο τα μοντέλα A350-900 όσο και τα μεγαλύτερα μοντέλα A350-1000 και το αεροσκάφος θα παραδοθεί μεταξύ 2026 και 2030, δήλωσε ο όμιλος αφού το διοικητικό του συμβούλιο υποστήριξε τη συμφωνία, η οποία εκτιμάται ότι αξίζει πολλά δισεκατομμύρια δολάρια.

Ακολουθεί μια σφιχτή διαμάχη μεταξύ της Airbus και της Boeing που υποστηρίζεται από κατασκευαστές κινητήρων, καθώς οι σχεδιαστές στόλου της αεροπορικής εταιρείας έκαναν ταχυδακτυλουργικά το εύρος, το μέγεθος και το κόστος για να βρουν αντικαταστάτες για τα αεροσκάφη Airbus A330 και τα περισσότερα από τα παλαιότερα Boeing 777 του ομίλου.

Η Air Current, ένα κλαδικό περιοδικό, ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι η αεροπορική εταιρεία ολοκλήρωσε την παραγγελία για 50 αεροσκάφη ευρείας ατράκτου και ότι ένας παράγοντας ήταν η εμβέλεια που εμπλέκεται στην παράκαμψη του ρωσικού εναέριου χώρου εν μέσω των συνεχιζόμενων κυρώσεων του πολέμου στην Ουκρανία.

«Υποθέτουμε ότι η απαγόρευση των ρωσικών υπερπτήσεων είναι μαζί μας τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ben Smith στους δημοσιογράφους μετά την ανακοίνωση της παραγγελίας.

Ο Smith είπε ότι το A350 είχε κερδίσει είτε σε εμβέλεια είτε σε μέγεθος σε σύγκριση με τα 787 ισοδύναμά τους, δεδομένου του συγκεκριμένου σχήματος του δικτύου μετά την Ουκρανία, ενώ το μεγαλύτερο Boeing 777X δεν είχε ακόμη πιστοποιηθεί και δεν θα ήταν διαθέσιμο στον απαιτούμενο χρόνο.

Ωστόσο, είπε ότι η Air France-KLM θα εξετάσει το δικινητήριο τζάμπο 400 θέσεων για να αντικαταστήσει τα αεροσκάφη μακρινών αποστάσεων Boeing 777-300ER που θα συνεχίσουν να πετούν αυτή τη δεκαετία.

Ερωτηθείς για εκτεταμένες καθυστερήσεις στην παραγωγή, ο Smith είπε ότι η Air France-KLM είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να χωρίσει την παραγγελία μεταξύ της Airbus και της Boeing, αλλά είχε επωφεληθεί από τις ανταγωνιστικές τιμές μένοντας σε έναν προμηθευτή και θα εξακολουθούσε να έχει έναν διαφοροποιημένο στόλο.

Οι μετοχές του ομίλου έκλεισαν εχθές με πτώση 3,7%.

Διαβάστε ακόμη: