Τα μαθηματικά και οι δεξιότητες ανάγνωσης των εφήβων βρίσκονται σε άνευ προηγουμένου πτώση σε δεκάδες χώρες και το κλείσιμο των σχολείων λόγω COVID είναι εν μέρει υπεύθυνο γι αυτή την εξέλιγξη, δήλωσε ο ΟΟΣΑ την Τρίτη στην τελευταία του έρευνα για τα παγκόσμια πρότυπα μάθησης.

Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης που εδρεύει στο Παρίσι δήλωσε ότι είχε δει μερικές από τις πιο απότομες μειώσεις στην απόδοση από το 2000, όταν ξεκίνησε τις προγραμματισμένες τριετείς δοκιμές 15χρονων για την αξιολόγηση δεξιοτήτων ανάγνωσης, μαθηματικών και φυσικών επιστημών.

Σχεδόν 700.000 νέοι συμμετείχαν στο δίωρο τεστ πέρυσι στις 38 ως επί το πλείστον αναπτυγμένες χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και 44 μη μέλη για την τελευταία μελέτη, την οποία παρακολουθούσαν στενά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής ως η μεγαλύτερη διεθνής σύγκριση των εκπαιδευτικών επιδόσεων.

Σε σύγκριση με την τελευταία φορά που διεξήχθησαν τα τεστ το 2018, οι επιδόσεις στην ανάγνωση μειώθηκαν κατά 10 μονάδες κατά μέσο όρο στις χώρες του ΟΟΣΑ και κατά 15 μονάδες στα μαθηματικά, απώλεια που ισοδυναμεί με τρία τέταρτα της αξίας μάθησης ενός έτους.

Ενώ περισσότερες από τις μισές από τις 81 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα σημείωσαν πτώση, η Γερμανία, η Ισλανδία, η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Πολωνία σημείωσαν ιδιαίτερα απότομες μειώσεις στις βαθμολογίες στα μαθηματικά, ανέφερε ο ΟΟΣΑ.

Κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ, ένας στους τέσσερις 15χρονους πήρε χαμηλή βαθμολογία στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις επιστήμες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει βασικούς αλγόριθμους ή να ερμηνεύσει απλά κείμενα, διαπίστωσε η μελέτη.

«Ο Covid πιθανότατα έπαιξε κάποιο ρόλο, αλλά δεν το επιδείνωσε», είπε ο διευθυντής εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ, Andreas Schleicher, σε συνέντευξη Τύπου.

Διαβάστε ακόμη: