90’s. Μπορεί να είναι ένας απλός αριθμός, ωστόσο για κάποιους που έζησαν εκείνη την εποχή είναι χρόνια γεμάτα αναμνήσεις.
Λίγη παραπάνω ξεγνοιασιά, αθωότητα, μια παλίρροια προόδου που φαίνεται να ετοιμάζεται να σαρώσει τον κόσμο. Παράλληλα, με τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, ο κόσμος άρχισε δειλά-δειλά να ζει την ψηφιακή εποχή. Στην αρχή της δεκαετίας, σχεδόν κανείς δεν είχε ακούσει για το Διαδίκτυο, την αναζήτηση σε αυτό ή τα κινητά τηλέφωνα. Στο τέλος της, όμως, τα είχαν όλα.
Τα προγράμματα της τηλεόρασης βελτιώθηκαν αισθητά και ακόμη και σήμερα παρακολουθούμε σειρές της εποχής, όπως «Τα Φιλαράκια». Στο σινεμά υπήρξε μια στροφή προς το εμπορικό, με αγαπημένες ταινίες σαν το «Pulp Fiction», το «Goodfelllas», το «Matrix» και τον «Τιτανικό» να παραμένουν ακόμη και σήμερα από τις πιο αγαπημένες.
Την ίδια εποχή η μόδα άρχισε να αφήνει πίσω της τους όγκους των 80’s και να αποκτά έναν διαφορετικό χαρακτήρα: slip dresses, Doc Martens, chokers, crop tops. Αλλά δεν είναι τα ρούχα που θυμάται κανείς όταν σκέφτεται τη μόδα των 90’s, αλλά τα μοντέλα. Τις σουπερστάρ της δεκαετίας.
Κέιτ Μος, Ναόμι Κάμπελ, Λίντα Εβαντζελίστα, Σίντι Κρόφορντ, Iman.
Ποιος δεν θυμάται τις θέες Εβαντζελίστα, Ναόμι, Κρόφορντ και Κρίστι Τέρλινγκτον στο φινάλε της συλλογής Φθινόπωρο 1991, του Versace. Περπάτησαν χέρι-χέρι στην πασαρέλα, ενώ ακουγόταν η επιτυχία του Τζορτζ Μάικλ «Freedom! ’90», το μουσικό βίντεο στο οποίο είχαν πρωταγωνιστήσει όλες.
Φωτογραφίες: Τα 90s του Thierry Le Gouès σε ένα βιβλίο
Την κληρονομιά των 90s επιχειρεί να αιχμαλωτίσει η powerHouse Books, σε βιβλίο με φωτογραφίες του Thierry Le Gouès. Ο κορυφαίος φωτογράφος μόδας, με τον πειραματισμό και την καινοτομία του, βρίσκεται πίσω από χαρακτηριστικά καρέ της δεκαετίας, τα οποία φιλοξενήθηκαν σε Vogue, Elle, Harper’s Bazaar.
Ο Le Gouès ήταν το πρόσωπο πίσω από τον φακό για κορυφαίες διαφημιστικές καμπάνιες, που περιλαμβάνουν Hermès, Yves Saint Laurent, Fendi, Moschino, Louis Vuitton, Gucci, μεταξύ άλλων.
Στο σημείωμα του εκδοτικού οίκου, το στιλ του Thierry Le Gouès περιγράφεται «ως πρότυπο για την αμεσότητα και την ειλικρίνεια του περιεχομένου του, μια ηθική -περισσότερο από αισθητική- αρχή, που παρατηρείται στη δουλειά του στα περιοδικά και τις καμπάνιες».
Με περίπου 280 φωτογραφίες από το αρχείο του φωτογράφου, το βιβλίο συνδυάζει πορτρέτα με εμπορικές δουλειές και λαμπερά editorials.
«Είναι μια ερωτική επιστολή προς εκείνη την εποχή -μια συλλογή μερικών φωτογραφιών που μου αρέσουν περισσότερο», δήλωσε ο Le Gouès στο CNN. «Και υπήρχαν ακόμα τόσες πολλές που τελικά δεν συμπεριέλαβα», πρόσθεσε.
Αν και η καριέρα του ξεκίνησε στα 80s, η νοσταλγία του για τα 90s είναι έκδηλη. «Υπήρχε μια τόσο συγκεκριμένη αίσθηση ελευθερίας στη δεκαετία του ’90, ειδικά στη μόδα, που καμία άλλη περίοδος, πριν ή μετά, δεν έχει αγγίξει ποτέ. Ήθελα να το αναδείξω αυτό», σχολίασε.
Οι περισσότερες από τις φωτογραφίες του είναι ασπρόμαυρες, καθώς αυτός ο χρωματισμός προσδίδει κάτι «πιο κινηματογραφικό», όπως περιέγραψε. Πράγματι, πολλές από τις φωτογραφίες μοιάζουν βγαλμένες από φιλμ νουάρ. «Ποτέ δεν μου άρεσε να φωτογραφίζω σε χρώμα. Το ασπρόμαυρο δημιουργεί μεγαλύτερο μυστήριο. Δίνει χώρο σε μια ωμότητα που δεν έχει μια φωτεινή εικόνα».
Για το εξώφυλλο «συναγωνίστηκαν» η Ναόμι Κάμπελ και η Κέιτ Μος, με τη δεύτερη από το «χρυσό» εξώφυλλο του βρετανικού Esquireνα να κερδίζει στα σημεία. «Ήταν για ένα αφιέρωμα στην Kate και το πώς μετέτρεπε σε χρυσό ό,τι άγγιζε». Σκέφτηκα ότι ήταν μια καλή αναπαράσταση της δεκαετίας -της χρυσής εποχής της μόδας», εξηγεί.
Η επιλογή μεταξύ των δύο μοντέλων αποδείχθηκε δύσκολη, πρόσθεσε ο φωτογράφος. «Η Κέιτ είναι το κορίτσι της δεκαετίας του ’90. Καμία δεν ήταν ή είναι τόσο εμβληματική», δήλωσε ο Le Gouès.