Σε απόλυτη μυστικότητα και με κινήσεις κάτω από το Radar για να μην τους πιάσουν οι…κεραίες της επιχειρηματικής και τραπεζικής πιάτσας, οι συζητήσεις και οι επαφές Σπύρου Λάτση και Πρεμ Γουάτσα συνεχίζονται, με φόντο την Eurobank, ενδεχόμενες συγχωνεύσεις καθώς και το πλαίσιο πιθανής ανταλλαγής μετοχών που θα μπορούσε να περιλαμβάνει ακόμη και μετοχική συμμετοχή στην Lamda Development, υπό την έννοια ότι μια συνένωση με την Grivalia θα δημιουργούσε έναν γίγαντα του real estate που θα κυριαρχούσε σε ολόκληρη την παράκτια ζώνη της πρωτεύουσας!

Για το τεράστιο αυτό deal που παρασκηνιακά κυοφορείται, κρατείται σιγή ιχθύος προκειμένου να αποφευχθεί να διαρρεύσει οτιδήποτε σχετικό αλλά και να παραμείνει η υπόθεση μακριά από την κοινή γνώμη και τα Μέσα Ενημέρωσης!

Μολονότι από την διοίκηση της Eurobank αποφεύγουν επισήμως να τοποθετηθούν, καθώς το ζήτημα αφορά τους μετόχους και όχι τα πιστωτικά ιδρύματα και τη λειτουργία τους, κυβερνητικές πηγές με πληροφόρηση εκ των έσω, επισημαίνουν ότι το θέμα είναι υπαρκτό, έχει βάση και μάλιστα μεταξύ των δύο πλευρών έχει υπογραφεί MoU και σύμφωνο εμπιστευτικότητας!

Βεβαίως, η εμπειρία έχει καταδείξει ότι τέτοια ντηλ μπορούν να χαλάσουν οποιαδήποτε στιγμή, αν κάτι στραβώσει!

Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση από τη μια πλευρά υπάρχει η εκπεφρασμένη πρόθεση Λάτση να επιστρέψει στην Eurobank, αλλά και του Γουάτσα σταδιακά να αποεπενδύσει από το εγχώριο τραπεζικό σύστημα!

Παράλληλα το εμβληματικό project του Ελληνικού για να υλοποιηθεί απαιτεί και προϋποθέτει ρευστότητα και χρηματοδότηση!

Και η παρουσία του Ινδοκαναδού διαχειριστή κεφαλαίων θα λειτουργούσε θετικά και επιβοηθητικά προς αυτή την κατεύθυνση…


Ιδού η νέα Διοίκηση της Attica bank: Μακέδος, Μωυσής, Πελέκης, Μαραγκουδάκη 5 ξένοι, και CEO διεθνής εταιρία

Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου της Attica bank κατά 240 εκατ. ευρώ, ξεκινάει η διαδικασία στελέχωσης της νέας διοίκησης της, που θα (πρέπει να) την οδηγήσει στην πλήρη και ολοκληρωτική εξυγίανση, μέσα από μια δεύτερη αύξηση κεφαλαίου σε επόμενη χρονική στιγμή και αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος των στοιχείων του ισολογισμού και η αξιοπιστία του, όσον αφορά τυχόν «σκελετούς» στις ντουλάπες της τράπεζας των … μηχανικών!

Οπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες η συμφωνία μεταξύ των εμπλεκομένων μερών στην αύξηση κεφαλαίου και την διαχείριση – εξυγίανση της τράπεζας, έχει ως εξής: Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο θα είναι 11μελές και θα εκπροσωπείται από 2 μέλη που θα ορίσει το ΤΜΕΔΕ, 2 μέλη που θα ορίσει η Ellington, 1 μέλος από το ΤΧΣ, 4 ανεξάρτητα μέλη, 1 CEO και 1 Deputy CEO!

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η αξιοπιστία των οποίων δεν αμφισβητείται, το ΤΜΕΔΕ πρότεινε τον Κ. Μακέδο για πρόεδρο και τον κύριο Αλέξιο Πελέκη για μέλος μη εκτελεστικό! Σημειώνεται ότι και οι δύο διατηρούν μέχρι σήμερα τις αντίστοιχες θέσεις στο ΔΣ της Attica bank!

Το ΤΧΣ από την πλευρά του πρότεινε να τοποθετηθεί στο νέο ΔΣ, σε θέση Αντιπροέδρου ο κ. Αβραάμ Μωυσής του Εσδρά, που επίσης συμμετείχε στο τελευταίο ΔΣ ως εκπρόσωπος του ΤΧΣ και μη εκτελεστικό μέλος!

Από την Ellington προτείνονται η κυρία Ειρήνη Μαραγκουδάκη και ένας Γάλλος τεχνοκράτης με γνώση του τραπεζικού αντικειμένου!

Για τα 4 ανεξάρτητα και μη εκτελεστικά μέλη, η πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι είναι να τοποθετηθούν υπήκοοι ξένων χωρών, αγγλόφωνοι, 3 άνδρες και 1 γυναίκα!

Τέλος για τις θέσεις των CEO και Deputy CEO, η πρόταση που συζητείται είναι να μην τοποθετηθεί φυσικό πρόσωπο, αλλά να επιλεγεί interim management 6-9 μηνών, μια αξιόπιστη διεθνής εταιρεία πχ Alvarez, η οποία και θα διενεργήσει τον πλήρη έλεγχο των στοιχείων και θα διαχειρισθεί σε τεχνοκρατικό επίπεδο το κρίσιμο και μεταβατικό στάδιο των πρώτων μηνών!


Τρίτο σήμα από διεθνείς αρχές για «εξαφανισμένο» επιχειρηματία!

Σε εγρήγορση και «παρακολούθηση» – ενημέρωση σχετικά με τις κινήσεις «εξαφανισμένου» μεγαλοεπιχειρηματία βρίσκονται κατά πληροφορίες διεθνείς ελεγκτικές και αστυνομικές αρχές!

Ο εν λόγω επιχειρηματίας, που μεταξύ άλλων δραστηριοποιείται και στη χώρα μας, απέχει μυστηριωδώς των επιχειρηματικών του καθηκόντων και δράσεων επί μακρόν, για λόγους μυστηριώδεις και ασαφείς, ενώ ουδείς μετά βεβαιότητος γνωρίζει σε ποια χώρα βρίσκεται, που διαμένει και εάν μετακινείται!

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στις ελληνικές αρχές έχουν φτάσει 3 σήματα από διεθνείς εγκληματολογικές αρχές, με τις ενδείξεις να φέρουν τα σήματα να έχουν αποσταλεί από Γαλλία, πιθανότατα από Λυών, όπως κάποιοι καλά γνωρίζοντες πιθανολογούν, όπου και βρίσκεται η έδρα της Ιντερπόλ!

Αξιόπιστες πηγές υποστηρίζουν ότι στα πρώτα δύο σήματα που έφθασαν στις αρμόδιες ελληνικές αρχές, πρώτον, ζητήθηκε η προσκόμιση τυχόν τραπεζικών λογαριασμών και θυρίδων που έχουν ανοιχτεί από τον εν λόγω επιχειρηματία, βάσει των στοιχείων του ελληνικού διαβατηρίου του!

Δεύτερον, η εστίαση των αρχών στις κινήσεις του εάν τυχόν εμφανιστεί στην Ελλάδα.

Εσχάτως υπήρξε και τρίτο σήμα αυστηρά διαβαθμισμένο!

Η υπόθεση αναμφίβολα έχει αποκτήσει σοβαρό ενδιαφέρον, με την συνωμοσιολογία ευλόγως να κορυφώνεται όσο η μυστηριώδης «εξαφάνιση» συνεχίζεται…


Ποιος εργολάβος θα πάρει τα 370 εκατ. του Ελληνικού!

Σχεδόν αμέσως, 2-3 μέρες μετά την υποβολή τους, άνοιξαν οι τεχνικές προσφορές των 4 εργοληπτικών σχημάτων που διεκδικούν τα 370 εκατ. ευρώ των έργων του Ελληνικού, που περιλαμβάνουν πλήθος έργων υποδομής εντός του χώρου του παλαιού αεροδρομίου, αλλά και την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος!

Οι 4 υποψήφιοι είναι: Η κοινοπραξία «Άκτωρ- Αρχιρόδον», η ΓΕΚ Τέρνα, η Αβαξ και η κοινοπραξία Ιντρακάτ – Κυπριακής εταιρείας, με την Μυτιληναίος, που τυπικά εμφανίζεται ως …υπεργολάβος, καθώς η προκήρυξη του διαγωνισμού δεν επέτρεπε τη σύσταση κοινοπραξιών άνω των δύο εταιρειών!

Μολονότι αρχικά οι πληροφορίες έφεραν τους εργολάβους να τα έχουν βρει και να προχωρήσουν σε προσυμφωνημένες προσφορές και μοιρασιά του έργου με χαμηλές εκπτώσεις, εντούτοις, στην πορεία τα «έσπασαν» και μάλιστα αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός έχει «χτυπηθεί» πολύ σκληρά!

Την ίδια ώρα, η εργοληπτική και επιχειρηματική πιάτσα κάνει τις προβλέψεις της, με βάση το κίνητρο του καθενός εκ των μεγαλοεργολάβων, την ιδιοσυγκρασία του καθενός στις διαγωνιστικές διαδικασίες, αν δεν του αρέσει δηλαδή καθόλου να χάνει, και φυσικά το στοιχείο της έκπληξης από τα αποκαλούμενα αουτσάιντερ!

Υπό αυτή την έννοια, αν αναλογιστεί κανείς ποιος εργολάβος χτύπησε πιο «χοντρά» τον τελευταίο μεγάλο διαγωνισμό, αυτός είναι ο Γ. Περιστέρης που δεν δίστασε να δώσει 1,5 δις. για την Εγνατία οδό, όταν ο δεύτερος (Μυτιληναίος – Αβαξ) έδωσε μόλις 495 εκατ. ευρώ!!!

Όταν λοιπόν ο μεγαλομέτοχος της ΓΕΚ Τέρνα δεν διστάζει να δώσει τιμή 3 φορές πάνω από τον δεύτερο, ευλόγως προκύπτει το συμπέρασμα ότι η οικονομική του προσφορά στο Ελληνικό είναι …απροσδιόριστη και …απρόβλεπτη, εάν πράγματι θέλει το έργο τόσο πολύ!

Οπότε, υπό το πρίσμα αυτό, πρώτο φαβορί είναι ο Περιστέρης!

Δεύτερο φαβορί είναι οι «Ολλανδοί» του Ελλάκτωρα, (που μετά τις Γούρνες θέλουν να κατοχυρώσουν την ολική επιστροφή τους) όπως έχουμε συνηθίσει να τους λέμε, δηλαδή ο Ευθ. Μπουλούτας και ο Χρ. Παναγιωτόπουλος στην προκειμένη περίπτωση που έχει επιφορτισθεί το σκληρό παιχνίδι του Ακτωρα και της ολικής επιστροφής του!

Και ο Χρ. Παναγιωτόπουλος είναι «δυνατός παίκτης», απρόβλεπτος επίσης, που κατά τις πληροφορίες θα «χτυπήσει» στα ίσα το έργο και θα κονταροκτυπηθεί με τον Γ. Περιστέρη!

Για την Αβαξ οι πληροφορίες διίστανται ως προς το πραγματικό της ενδιαφέρον να χτυπήσει το έργο. Καθώς πληροφορίες έφεραν τους «Κύπριους» να μην λαμβάνουν μέρος στον διαγωνισμό, παρά την κλειστή πρόσκληση στη διαδικασία, που όμως στη συνέχεια διαψεύστηκαν!

Αουτσάιντερ της μεγάλης δουλειάς στο Ελληνικό είναι η κοινοπραξία Ιντρακάτ – Μυτιληναίος και κάποιος Κύπριος!

Την προσφορά φέρεται να έχει συντάξει το επιτελείο του Π. Σουρέτη, ενός από τους θεωρούμενους πιο καλούς μάνατζερ της εργοληπτικής πιάτσας!

Πέραν του εργοληπτικού αντικειμένου στενά, η Ιντρακάτ έχει και το κίνητρο της επικείμενης αύξησης κεφαλαίου, ύψους 50 εκατ. ευρώ (που θεωρείται ήδη καλυμμένη) που αναμφίβολα η κατακύρωση ενός τέτοιου έργου θα της προσέδιδε μεγάλη δυναμική.

Το ζήτημα είναι μέχρι πού μπορεί να φτάσει όσον αφορά την υποβληθείσα έκπτωση!

Αν έχει τη δυνατότητα να χτυπήσει την τιμή πιο κάτω από όσο μπορεί ο Περιστέρης και οι Ολλανδοί!

Πάντως, για να ξέρετε, και στο έργο των κατεδαφίσεων πάλι αουτσάιντερ θεωρούνταν η Ιντρακάτ και στο τέλος την πήρε τη δουλειά!

ΥΓ. Στην εργοληπτική – και όχι μόνο- πιάτσα, κυκλοφορούσαν χθες το βράδυ φήμες (που δεν έχουν επιβεβαιωθεί) για το ύψος των οικονομικών προσφορών και για μια «διαφορά» που άγγιζε τα 90 εκατ. ευρώ!!!