Το Radar το είχε αποκαλύψει πρώτο: Αν δεν τα βρουν Μυτιληναίος- Περιστέρης, ο ΒΟΑΚ δεν ανοίγει.
Και τούτο υπήρξε κρίσιμη και αναγκαία προϋπόθεση, η οποία τέθηκε άνωθεν, καθώς το Μέγαρο Μαξίμου και προσωπικά ο πρωθυπουργός θέλουν να προχωρήσουν κανονικά τα Δημόσια έργα και οι εμβληματικές παραχωρήσεις, χωρίς ενστάσεις, προσφυγές και καθυστερήσεις, με πρώτη αυτή του Βόρειου Άξονα της Κρήτης που θα ονομασθεί «Αυτοκινητόδρομος Κωνσταντίνου Μητσοτάκη» προς τιμήν του αείμνηστου πρωθυπουργού!
Οι διαμεσολαβητικές προσπάθειες της κυβέρνησης
Είναι άλλωστε γνωστό πως εδώ και πολύ καιρό η κυβέρνηση προσπάθησε με κάθε τρόπο να φέρει κοντά τους επικεφαλής των δύο υποψηφίων κοινοπραξιών για τον ΒΟΑΚ, τον Ευάγγελο Μυτιληναίο και τον Γιώργο Περιστέρη, προκειμένου η δουλειά να μοιραστεί και να συμμετάσχουν σε αυτή όλοι οι εργολάβοι, σε μια συμφωνία πακέτο που θα περιλαμβάνει και τις άλλες δύο παραχωρήσεις, την Αττική οδό και την Εγνατία οδό, τους διαγωνισμούς των οποίων έχει κερδίσει η ΓΕΚ Τέρνα, που επικράτησε καθολικά σε επίπεδο οικονομικών προσφορών, όπως επακριβώς είχε προαναγγείλει το Radar που στην πράξη πλέον επιβεβαιώνεται πλήρως!
Πρόκειται για μια ακόμη πολύ μεγάλη δημοσιογραφική επιτυχία!
Όσον αφορά τον ΒΟΑΚ, θυμίζεται ότι ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε εσπευσμένα πριν τις εθνικές εκλογές του Μαΐου 2023 και έκτοτε παρέμεινε ερμητικά κλειστός επί 8 μήνες, μέχρις ότου οι εργολάβοι τα βρουν μεταξύ τους και καταλήξουν σε μια οριστική συμφωνία, όπερ και εγένετο!
Τα δύο ραντεβού στο Μαξίμου και η «έκρηξη» Μυτιληναίου που συνοδεύτηκε από αποχώρηση…
Και για να συμβεί αυτό χρειάστηκε να προηγηθούν παρεμβάσεις πολιτικές, διαμεσολαβήσεις υφυπουργών, αλλά και δύο ραντεβού στο Μαξίμου, ένα με τον πρωθυπουργό και ένα με τον Γιάννη Μπρατάκο, από το οποίο ο Ευάγγελος Μυτιληναίος αποχώρησε λέγοντας σε μια στιγμή έκρηξης «άλλα μου είχατε υποσχεθεί»!
Από εκείνη τη στιγμή και εντεύθεν ήταν κοινό μυστικό στην αγορά ότι ο Περιστέρης είχε κάνει την καλύτερη πρόταση και πως το έργο θα εγκλωβίζονταν αν ο Μυτιληναίος προχωρούσε σε προσφυγές, όπως συνέβη και στην Αττική οδό με τους Γάλλους της Vinci, αλλά και στην Εγνατία οδό που ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε το 2021!!!
Το σημείο της διαφωνίας: Ήθελαν και οι δύο το έργο στο όνομα τους!
Για να καταλαβαίνετε τι ακριβώς συμβαίνει, τόσο ο Μυτιληναίος όσο και ο Περιστέρης στα πλαίσια της εξωθεςμικής συμφωνίας ήθελαν το έργο του ΒΟΑΚ να κατακυρωθεί στο όνομα τους.
Ειδικά ο Περιστέρης το χρειαζόταν ακόμη περισσότερο, τόσο λόγω Αεροδρομίου στο Καστέλι αλλά και γιατί ως γνωστόν αποσκοπεί στην δημιουργία μιας εταιρίας παραχωρήσεων που θα εισαχθεί αυτόνομα στο Χρηματιστήριο!
Ποιοι μετέχουν στη μοιρασιά του ΒΟΑΚ!
Επί του προκειμένου τώρα, όσον αφορά τον ΒΟΑΚ, όλοι οι εργολάβοι – πλην της Αβαξ- τα έχουν βρει μεταξύ τους και θα συμμετάσχουν στον βαθμό που τους αναλογεί στην μεγάλη παραχώρηση!
Η δουλειά είναι μοιρασμένη! Δηλαδή εκτός της ΓΕΚ Τέρνα, στον ΒΟΑΚ συμμετέχουν ακόμη ο Μυτιληναίος, η Άκτωρ Παραχωρήσεις (Χόλτερμαν και Βαρδινογιάννηδες) και η Ιντρακάτ!
Οι διαβουλεύσεις Περιστέρη – Μυτιληναίου (για λογαριασμό της Vinci) για την Αττική Οδό!
Όσον αφορά τώρα τις συζητήσεις για την Αττική οδό, όπου ΓΕΚ Τέρνα και Vinci έχουν ρίξει γέφυρες και στην οποία συμφωνία θα μπουν εκ των υστέρων και οι υπόλοιποι εργολάβοι με ποσοστά που θα καθοριστούν από κοινού, έχουν ξεκινήσεις διαβουλεύσεις μεταξύ Περιστέρη και Μυτιληναίου, με τον δεύτερο να λειτουργεί επί της ουσίας ως εκπρόσωπος των Γάλλων, οι οποίοι στον βαθμό που επιτευχθεί η συμφωνία πακέτο, θα αποσύρουν τις προσφυγές τους από το ΣτΕ αλλά και την Κομισιόν στα όργανα της οποίας έχουν προσφύγει!