Η Microsoft ετοιμάζεται να δημιουργήσει το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα διανομής βιντεοπαιχνιδιών για κινητά για να σπάσει το δίπολο που έχει δημιουργηθεί από τις Apple και Google.
Σε συνέντευξή του στους Financial Times, o επικεφαλής του τομέα gaming της Microsoft, Φιλ Σπένσερ, δήλωσε ότι ο νόμος της ΕΕ για τις ψηφιακές αγορές (DMA) — ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ τον Μάρτιο του 2024 — θα βοηθήσει την εταιρεία να εκπληρώσει τη φιλοδοξία του καταστήματος εφαρμογών για κινητά.
Το DMA θα επιτρέψει στις εταιρείες να «φορτώσουν» τα καταστήματα εφαρμογών τους σε iPhone και τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android ζητώντας από την Apple και την Google να ανοίξουν τα συστήματά τους. «Θέλουμε να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε Xbox περιεχόμενο τόσο από εμάς όσο και από τρίτους συνεργάτες μας σε οποιαδήποτε οθόνη όπου κάποιος θα ήθελε να παίξει», δήλωσε ο Σπένσερ στους Financial Times.
Ανοικτές πλατφόρμες
«Σήμερα, δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό σε κινητές συσκευές, αλλά θέλουμε να οικοδομήσουμε προς ένα καθεστώς, που πιστεύουμε ότι θα έρθει, όπου όλες οι πλατφόρμες και όλες οι συσκευές θα είναι ανοικτές», καταλήγει.
Σημειώνεται ότι η Microsoft αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα στη συνεργασία της με την Apple σχετικά με το cloud gaming. Η κατασκευάστρια των iPhone απαιτούσε από τους χρήστες να «κατεβάζουν» κάθε διαθέσιμο παιχνίδι που ήταν διαθέσιμο για παίξιμο μέσω του cloud της Microsoft. Έτσι, η Microsoft ζητά από το κοινό να μπει στον λογαριασμό του μέσω του προγράμματος περιήγησης Safari (της Apple) και να ακολουθεί τις οδηγίες, κάτι που δεν είναι τόσο απλό από το να κατεβάσεις μία εφαρμογή ή ένα παιχνίδι από το App Store.
Δεδομένων των περιορισμών της Apple σχετικά με τις λήψεις και τις αγορές εντός εφαρμογής, η κίνηση της Microsoft να ξεκινήσει να δημιουργεί το δικό της κατάστημα παιχνιδιών δεν θα πρέπει να θεωρείται ασυνήθιστη.
Η εξαγορά της Activision που αξίζει χρυσάφι
Υπενθυμίζεται ότι την τελευταία πενταετία, η Microsoft έχει προχωρήσει σε μια σειρά εξαγορών στούντιο δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων των Ninja Theory, Playground Games, της ιδιοκτήτριας της Bethesda, Zenimax Media, και πιο πρόσφατα της Activision Blizzard, εξαγορά η οποία βέβαια εκκρεμεί. Η τελευταία εξαγορά μπορεί να της δώσει μια θέση στην αγορά κινητής τηλεφωνίας μέσω ενός ξεχωριστού καταστήματος με τίτλους που δεσπόζουν όπως τα «Call of Duty Mobile» και «Candy Crush Saga»
Η Activision Blizzard αποκόμισε τεράστια κέρδη από τα παιχνίδια που διανέμονταν σε κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες. Έτσι, ο έλεγχος της διανομής μέσω του δικού της καταστήματος θα δώσει στη Microsoft ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
Είναι προφανές πόσο μεγάλη σημασία έχει για την Microsoft η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Activision Blizzard καθώς οι ρυθμιστικές αρχές ΗΠΑ, Βρετανίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης εξετάζουν εξονυχιστικά τη συγχώνευση.
Τον περασμένο μήνα, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) δήλωσε ότι ξεκινά αντιμονοπωλιακή έρευνα για τη συμφωνία, καθώς θα μπορούσε να βλάψει τους παίκτες της χώρας με «υψηλότερες τιμές και λιγότερες επιλογές». Η Microsoft προσπάθησε να κατευνάσει τις ρυθμιστικές αρχές λέγοντας ότι είναι έτοιμη να παράσχει μια μακροπρόθεσμη δέσμευση να κάνει δημοφιλή παιχνίδια όπως το «Call of Duty» διαθέσιμα σε πλατφόρμες ανταγωνιστών.
Σε αυτό το πλαίσιο, η αμερικανική εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα 10ετή συμφωνία για τη μεταφορά παιχνιδιών Xbox στις κονσόλες της Nintendo. Επιπλέον, η Microsoft έχει επίσης συμφωνήσει να μεταφέρει αυτά τα παιχνίδια σε υπηρεσίες παιχνιδιών cloud από τις Nvidia, Boosteroid και Ubitus.
Διαβάστε περισσότερα
- Σάρον Στόουν: «Έχασα τα μισά μου λεφτά από την κατάρρευση της Silicon Valley Bank»
- Πρόκληση άνευ προηγουμένου από τους προνομιούχους… τουρίστες των Βρυξελλών
- O «σερίφης» δήμαρχος Αλίμου στοχοποιεί αυθαίρετα επιχειρηματίες της περιοχής
- Το παρασκήνιο πίσω από «διαζύγιο» Μπογδάνου – Λατινοπούλου και ο Εμφιετζόγλου