Η Macy’s ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κλείσει 150 μη παραγωγικά φυσικά καταστήματα, καθώς η αλυσίδα πολυκαταστημάτων προσπαθεί να αποτρέψει την εξαγορά της από ακτιβιστές επενδυτές.

Η εταιρεία δεν έδωσε ακριβή αριθμό των εργαζομένων που θα επηρεαστούν από τα λουκέτα, τα οποία αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο των αμερικανικών καταστημάτων Macy’s της εταιρείας και θα ολοκληρωθούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Η Macy’s σχεδιάζει επίσης να ανοίξει 15 νέα καταστήματα Bloomingdale’s και 30 καταστήματα Bluemercury μέχρι το 2026 σε μία προσπάθεια να επιταχύνει την ανάπτυξη των εμπορικών σημάτων της υψηλού προφίλ.

Η ανακοίνωση, που συνοδεύεται από τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου, έρχεται λίγο μετά την προσφορά εξαγοράς ύψους 5,8 δισ. δολαρίων από την Arkhouse Management και την Brigade Capital Management τον Δεκέμβριο. Η Macy’s απέρριψε την προσφορά, αλλά την περασμένη εβδομάδα η Arkhouse πρότεινε να τοποθετηθούν εννέα διευθυντές στο διοικητικό συμβούλιο της Macy’s, καθώς ο ακτιβιστής επενδυτής επιμένει στην προσπάθεια εξαγοράς.

Η νέα στρατηγική για τα ακίνητα, η οποία έρχεται σε λιγότερο από ένα μήνα στη θητεία του διευθύνοντος συμβούλου Τόνι Σπρινγκ, αναμένεται να απελευθερώσει assets αξίας από 600 έως 750 εκατ. δολ.μέχρι το 2026, δήλωσε η εταιρεία.

Τα κέρδη ανά μετοχή του τέταρτου τριμήνου ύψους 2,45 δολαρίων, εξαιρουμένων ορισμένων στοιχείων, ξεπέρασαν τη μέση εκτίμηση των αναλυτών και βελτιώθηκαν σε σχέση με πέρυσι. Για το σύνολο του έτους, η Macy’s αναμένει ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή θα κυμανθούν μεταξύ 2,45 και 2,85 δολαρίων, κάτω από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 3 δολάρια ανά μετοχή και πιο αδύναμα από πέρυσι. Οι προοπτικές των καθαρών πωλήσεων της εταιρείας ήταν επίσης χαμηλότερες από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών. Η Macy’s περιέγραψε το 2024 ως έτος “μετάβασης και επενδύσεων”.

Οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων στο ομώνυμο εμπορικό σήμα της Macy’s μειώθηκαν κατά 6% σε ιδιόκτητη βάση το τέταρτο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις των Bloomingdale’s μειώθηκαν κατά 1,5%. Η Bluemercury, η οποία πωλεί προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης δέρματος, σημείωσε άνοδο 2,3%. Ενώ οι πωλήσεις σε ολόκληρη την εταιρεία ήταν μειωμένες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, οι κατηγορίες ομορφιάς και off-price της Macy’s σημείωσαν καλές επιδόσεις κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Η Macy’s, όπως και πολλοί λιανοπωλητές που εδρεύουν σε εμπορικά κέντρα, προσπάθησε να αντιμετωπίσει με μια μακροπρόθεσμη αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών που ευνοεί τις αγορές μέσω διαδικτύου και εκτός των εμπορικών κέντρων. Το 2020, λίγο πριν από την πανδημία, η εταιρεία ανακοίνωσε μια ξεχωριστή στρατηγική, γνωστή ως Polaris, η οποία αποσκοπούσε στη σταθεροποίηση της κερδοφορίας και περιελάμβανε ένα σχέδιο για το κλείσιμο 125 καταστημάτων.

Σύμφωνα με το Bloomberg, μεγάλο μέρος της αξίας της εταιρείας αφορά τα ακίνητά της. Αυτή τη στιγμή λειτουργεί 489 καταστήματα Macy’s, 32 καταστήματα Bloomingdale’s και 158 καταστήματα Bluemercury σε όλες τις ΗΠΑ. Με το κλείσιμο άλλων 150 καταστημάτων Macy’s, η εταιρεία θα μπορέσει να δώσει προτεραιότητα στις επενδύσεις στις εναπομείνασες τοποθεσίες και να συνεχίσει να επεκτείνει τις τοποθεσίες μικρού μεγέθους, εκτός εμπορικού κέντρου.

Διαβάστε ακόμη: