Το ενδιαφέρον των επενδυτών συγκεντρώνουν τα καταστήματα σε κεντρικούς δρόμους και malls, όπου περνάνε καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές.

Πολλές αλυσίδες επέλεξαν να ανοίξουν καταστήματα στην Ελλάδα, αναζητώντας διαθέσιμα ακίνητα στους κύριους εμπορικούς δρόμους, της Ερμού στην Αθήνα, στη Μεταξά στη Γλυφάδα, στην Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη, στο κέντρο του Πειραιά.

Έρευνα αγοράς της Cerved Property Services, για το μέλλον και τις προοπτικές της ελληνικής κτηματαγοράς για το επόμενο εξάμηνο δείχνει ότι η μετά Covid19 ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου που καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς εις βάρος των φυσικών καταστημάτων δίνει σαφές προβάδισμα στο high-street retail ενώ οι προοπτικές της δευτερεύουσας αγοράς δεν φαίνονται ιδιαίτερα ευοίωνες.
Η φυσική παρουσία, παρότι βρισκόμαστε στην εποχή του omnichannel όπου οι ηλεκτρονικές πωλήσεις κερδίζουν διαρκώς έδαφος θεωρείται αναγκαία στο σύγχρονο λιανεμπόριο.

Οι τιμές μίσθωσης φαίνεται να παραμένουν σταθερές με αυξητικές τάσεις στις κεντρικές εμπορικές πιάτσες του κέντρου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Οι εμπορικοί δρόμοι

Μπορεί σε διάφορους σημαντικούς οικονομικούς δείκτες η Ελλάδα να βρίσκεται αρκετά χαμηλά, σε σχέση με άλλες μεγάλες και ανεπτυγμένες χώρες, ωστόσο, η οδός Ερμού  καταλαμβάνει την 15η θέση ανάμεσα στους πιο ακριβούς προορισμούς λιανικής παγκοσμίως.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέρον από επενδυτές βρίσκεται η Ερμού στο Σύνταγμα. Στην «φημισμένη» και ακριβότερη retail πιάτσα της Αθήνας έριξε άγκυρα η Nike.  Ο αντιπρόσωπος της διάσημης αμερικάνικης εταιρείας στην Ελλάδα, ο Ιταλός Percassi κέρδισε στον διαγωνισμό για την εκμίσθωση καταστήματος στην αρχή του δρόμου.

Παρουσία στον ίδιο δρόμο έχουν και η γερμανική Adidas, η οποία εκμίσθωσε το κατάστημα που παλαιότερα λειτουργούσε κατάστημα mothercare και η αλυσίδα καλλυντικών Sephora.

Το ύψος των ενοικίων στο «πάνω» κομμάτι της Ερμού φθάνει πλέον στα 290 ευρώ ανά τ.μ. μηνιαίως (ή 3.480 ευρώ ανά τ.μ. ετησίως), καταγράφοντας 5% αύξηση σε σύγκριση με το περασμένο έτος.

Ζήτηση υπάρχει και για τις περιοχές των Νοτίων Προαστίων, με την Ιωάννου Μεταξά στην Γλυφάδα να είναι ψηλά στην ατζέντα. Η Γλυφάδα έχει εδώ και καιρό ξεπεράσει την Κηφισιά με μηνιαίο κόστος ενοικίασης 130 ευρώ/τ.μ. για ένα κατάστημα λιανικής πώλησης τυπικού μεγέθους στην οδό Αγγέλου Μεταξά ή στην Πλατεία Εσπερίδων.

Στον Πειραιά

Σε πυρετώδεις διαπραγματεύσεις με υποψήφιους μισθωτές των εμπορικών χώρων που δεν έχουν ακόμα καλυφθεί Πύργο Πειραιά βρίσκεται η Dimand.

Το ενδιαφέρον από την αγορά είναι πολύ έντονο και η εταιρεία βρίσκεται πολύ κοντά να υπογράψει νέες συμφωνίες με επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους

Ήδη «ηχηρά ονόματα» του retail έκλεισαν θέση και στον Πύργο Πειραιά, η «αναγέννηση» του οποίου προχωρά με εντατικούς ρυθμούς. Ανάμεσά τους η ισπανική Zara, η οποία σχεδιάζει να ανοίξει στα μέσα Απριλίου ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα της στον κόσμο, επιφάνειας περίπου 6.000 τ.μ.

Το παρόν στον πρώτο ψηφιακό και πράσινο πύργο δίνει και η κορυφαία βρετανική αλυσίδα sportware JD Sports και το premium γυμναστήριο Athlesis.

Την ίδια στιγμή, πληροφορίες  αναφέρουν ότι εκτός απροόπτου στα «χνάρια» του Πύργου του Πειραιά θα κινηθεί και το αναγεννημένο Μινιόν. Σημειώνεται ότι το εμπορικό τμήμα του νέου Μινιόν, συνολικής επιφάνειας 6.100 τ.μ., θα φιλοξενηθεί σε 4 ορόφους, από το υπόγειο μέχρι τον δεύτερο όροφο.

To Ελληνικό

Μια κατηγορία από μόνο του αποτελεί η ανάπλαση του Ελληνικού, και τα εμπορικά κέντρα που θα δημιουργηθούν στην έκταση του πρώην διεθνούς αεροδρομίου των Αθηνών.

Από το Riviera Galleria των 23.000 τ.μ μέχρι το Vouliagmenis Mall των 85.000 τμ. (εκμισθωμένη επιφάνεια) εκδηλώνεται όπως μαθαίνουμε ισχυρή ζήτηση, παρότι τα μισθώματα λέγεται πως είναι υψηλότερα σε σύγκριση με τις γύρω περιοχές.

Διαβάστε ακόμη: