Η επαναλανσαρισμένη εταιρική ταυτότητα της Jaguar πριν από έναν περίπου χρόνο είχε σχεδιαστεί για να δώσει νέα πνοή στο μέλλον. Ωστόσο, η πραγματικότητα αποδεικνύεται πολύ πιο απαιτητική —ούτε η καμπάνια ούτε η εταιρεία φαίνονται να τα καταφέρνουν…

Η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία των 102 ετών, κάποτε ουσιαστικός αντίπαλος της Mercedes‑Benz και της BMW, βρίσκεται αντιμέτωπη με βαθύτερα προβλήματα, πολύ πριν την εκκίνηση της αμφιλεγόμενης διαφημιστικής της εκστρατείας. Διαιωνιζόμενη ηγεσία, πτώση πωλήσεων και αυξημένος ανταγωνισμός από γερμανικά και νεότερα brands, όπως η Tesla, αποδυναμώνουν τη θέση της.

Σε όλα αυτά, προστίθενται δύο ακόμη απειλές: πρώτον, ανακριβείς υπερβολές για τα νούμερα πωλήσεων· και δεύτερον, η οξεία κριτική από την αμερικανική ακροδεξιά – και κυρίως από τον Ντόναλντ Τραμπ.

Πρόσφατα, ο Τραμπ κατηγόρησε την Jaguar για την «ηλίθια» και «σοβαρά woke» καμπάνια που περιλάμβανε μοντέλα ρευστού φύλου, αποκαλώντας την “ντροπιαστική” και υπαινισσόμενος δισεκατομμυριαία ζημιά για την εταιρεία.

Ωστόσο, η Jaguar Land Rover ελέγχεται από την Tata Motors από το 2008, χωρίς ξεχωριστή κεφαλαιοποίηση στην αγορά — η μητρική της, αντίθετα, διατηρεί ισχυρές επιδόσεις, με αξία σχεδόν 28 δισ. δολάρια.

Ακόμη πιο ανησυχητικό: η Jaguar έπαψε το 2024 να παράγει αυτοκίνητα, αποσύροντας μοντέλα για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αποτέλεσμα; Πτώση πωλήσεων κατά 97,5% τον Απρίλιο στην Ευρώπη — δεδομένο αλλά εντυπωσιακό.

Την ίδια στιγμή, ο long‑time CEO Άντριαν Μαρντέλ αποχωρεί μετά από 35 χρόνια. Ο διάδοχός του, Π.Μ. Μπαλάγι, αναλαμβάνει τα ηνία τον ερχόμενο Νοέμβριο με πολύ δουλειά μπροστά του…

Διαβάστε ακόμη: