Μπερδεμένους έχει αφήσει τους τηλεθεατές, η νέα διαφήμιση της βρετανικής εταιρείας κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων Jaguar, καθώς δεν δείχνει καθόλου αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κυκλοφορήσει μια διαφήμιση στην οποία εμφανίζονται μοντέλα με πολύχρωμα και εντυπωσιακά ρούχα, που βγαίνουν από ένα ασανσέρ σε ένα αυστηρό τοπίο.
Στη συνέχεια παίρνουν διάφορες πόζες καθώς πετάγονται διάφορα συνθήματα στην οθόνη, μεταξύ των οποίων τα «live vivid», «delete common» και «copy nothing» («ζήσε ζωντανά», «διέγραψε το συνηθισμένο» και «μην αντιγράψεις τίποτα»). Ωστόσο, η διαφήμιση έχει προκαλέσει μια σειρά από αντιδράσεις στο Διαδίκτυο, με πολλούς να την κοροϊδεύουν και με άλλους να μπερδεύονται, επειδή δεν υπάρχει κανένας υπαινιγμός για αυτοκίνητα.
Δείτε τη διαφήμιση της Jaguar:
Οι αντιδράσεις και οι απαντήσεις
Ένας από αυτούς που αντέδρασαν είναι και ο επικεφαλής της Tesla, Έλον Μασκ, ο οποίος απάντησε στο διαφημιστικό της Jaguar που δημοσιεύτηκε στο X, ρωτώντας: «Πουλάτε αυτοκίνητα;».
«Ναι. Θα θέλαμε πολύ να σας δείξουμε» του απαντά η εταιρεία προσκαλώντας τον σε μια προωθητική εκδήλωση.
Και άλλοι όμως στο X συνέχισαν να αμφισβητούν τη διαφήμιση και το τι αντιπροσωπεύει.
«Εμμμ… πού είναι τα αυτοκίνητα σε αυτή τη διαφήμιση;» δημοσίευσε ένας χρήστης, ενώ ένας δεύτερος έγραψε: «Νόμιζα ότι φτιάχνετε αυτοκίνητα;».
Υπήρξε επίσης σύγχυση, με κάποιον άλλο να ρωτά: «Τι προσπαθείτε να μου πουλήσετε;».
Η Jaguar με τη σειρά της δήλωσε πως «Όλα θα αποκαλυφθούν… Σκεφτείτε αυτή τη διαφήμιση ως μια δήλωση πρόθεσης. Αλλάζουμε ταχύτητα, όχι τον σκοπό μας. Μείνετε συντονισμένοι».
Σε ένα δελτίο Τύπου που συνοδεύει τη διαφήμιση, ο κατασκευαστής αυτοκινήτων την περιέγραψε ως μέρος μιας «εντελώς μετασχηματισμένης μάρκας Jaguar» και «μιας νέας εποχής» που την κάνει «σχετιζόμενη για ένα σύγχρονο κοινό».
«Αυτό είναι μια πλήρης επανεκκίνηση», είπε ο διευθύνων σύμβουλος Rawdon Glover. «Για να επαναφέρουμε μια τόσο παγκοσμίως γνωστή μάρκα, έπρεπε να είμαστε ατρόμητοι».
Πριν από την καμπάνια, η Jaguar ανακοίνωσε ότι διακόπτει πέντε μοντέλα με «σχεδόν μηδενική κερδοφορία», ενώ έχει αναπτύξει τρία νέα πολυτελή ηλεκτρικά οχήματα, ένα από τα οποία πρόκειται να αποκαλυφθεί στην εκδήλωση Art Basel στο Μαϊάμι τον επόμενο μήνα.
Αλλαγή του logo
Η εταιρεία θα εγκαταλείψει το σήμα της μεγάλης «γάτας» που δείχνει τα δόντια της, ενώ το λογότυπό της θα γράφεται JaGUar, το οποίο συνδυάζει κεφαλαία και πεζά γράμματα για «συμμετρία και απλότητα».
Θα αποκτήσει επίσης ένα νέο «σύμβολο ταυτότητας», το οποίο διαθέτει οριζόντιες γραμμές που σχηματίζουν τετράγωνο ή παραλληλόγραμμο σχήμα.