Την αποτύπωση των διαγωνισμών που μέσα στους επόμενους μήνες θα προκηρυχθούν στις ΗΠΑ, αλλά και τις προοπτικές στις κύριες αγορές όπου δραστηριοποιείται, πραγματοποίησε η διοίκηση της Intralot σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2023.
Ο διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής του ομίλου στις ΗΠΑ, Intralot Inc, Νίκος Νικολακόπουλος, μιλώντας από την Ατλάντα ανέφερε πως μέσα στον Απρίλιο αναμένονται οι διαγωνισμοί για τις πολιτείες της Βόρειας Ντακότα και του Οχάιο, ενώ έπονται αυτοί της Μινεσότα και του Ν. Μεξικό. Επιπρόσθετα, προς το τέλος του έτους – αρχές του επόμενου, θα πρέπει να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για άλλα 4-5 νέα συμβόλαια στις ΗΠΑ.
Μέσα στην επόμενη διετία θα υπάρξουν διαγωνισμοί για νέα συμβόλαια σε 15 πολιτείες που σήμερα στην πλειονότητά τους βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο ανταγωνιστών.
Τα συμβόλαια αυτά η Intralot θα τα διεκδικήσει είτε αυτόνομα, είτε με συνεργάτη, όπου κριθεί πως οι κεφαλαιακές ανάγκες είναι σημαντικά υψηλές.
Η διοίκηση θεωρεί πως ακόμη και να εξασφαλίσει χαμηλό μονοψήφιο αριθμό εξ αυτών των συμβολαίων, αυτό επαρκεί για να ενισχύσει σημαντικά τα μεγέθη της. Η εστίαση θα γίνει σε λοταρίες μεσαίου και μικρότερου μεγέθους, όπως το Κολοράντο, Αριζόνα, Μιζούρι, Κεντάκι, Β. Ντακότα κ.ά., μεγέθους από $800 εκατ. έως $2,5 δισ., για τις οποίες η εταιρεία έχει κάνει ήδη προεργασία για να τις διεκδικήσει. Πρόκειται για λοταρίες που αναζητούν τεχνολογική αναβάθμιση και για τις οποίες η Intralot έχει ήδη ενδιαφερθεί.
Πέραν των ΗΠΑ, η διοίκηση αναφέρθηκε και για συμβόλαια στην Αυστραλία, τη Νότιο Αφρική, αλλά και στη Βραζιλία, όπου έχουν εντοπιστεί έργα που ενδιαφέρουν την Intralot.
Σε ό,τι αφορά την αγορά του Καναδά, οι επικεφαλής του Ομίλου τόνισαν πως η πλατφόρμα της Intralot θα βγει live στη British Columbia τον προσεχή Μάιο. Σημειώνεται πως πέρυσι τον Απρίλιο η Intralot Inc. υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με δυνατότητα για τρεις ετήσιες επεκτάσεις με τη λοταρία της British Columbia (BCLC) για την παροχή της πλατφόρμας αθλητικού στοιχήματος νέας γενιάς, Intralot Orion και σχετικών υπηρεσιών διαχείρισης (managed services), για να καταστεί δυνατή η λειτουργία και η διαχείριση του στοιχήματος λιανικής της BCLC.
Να σημειωθεί πως το 2023, οι πωλήσεις στις ΗΠΑ ανήλθαν στα 164,2 εκατ., σημειώνοντας αύξηση κατά 0,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η επίδοση αυτή οφείλεται στην αρνητική διακύμανση του δολαρίου (2,7% ανατίμηση του ευρώ συγκριτικά με πέρυσι βάσει των μέσων όρων). Τα έσοδα από τις ΗΠΑ το 2023 αντιστοιχούσαν στο 45,1% των συνολικών εσόδων του Ομίλου. Η διοίκηση τόνισε επίσης πως στο πρώτο τρίμηνο του 2024 είχε δύο μεγάλα jackpot στις ΗΠΑ, που θα βοηθήσουν στα έσοδα της θυγατρικής Intralot Inc.
Η στρατηγική
Όπως έχει εξηγήσει η διοίκηση, η στρατηγική του Ομίλου αφορά στη διατήρηση και επέκταση της βάσης των συμβολαίων της με έμφαση κυρίως στην αγορά των ΗΠΑ, που αποτελεί επί του παρόντος το επίκεντρο των εξελίξεων λόγω του μεταβαλλόμενου ρυθμιστικού πλαισίου για το αθλητικό στοίχημα και τα ψηφιακά λοταριακά παιχνίδια (iLottery) σε όλες τις πολιτείες.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στη στόχευση για μετατόπισή από τις αναδυόμενες αγορές σε ώριμες αγορές, όπως η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη. «Μετά τις επιτυχημένες κινήσεις για την κεφαλαιακή ενίσχυση του ομίλου, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν», σημείωσε χαρακτηριστικά στη τηλεδιάσκεψη ο αναπληρωτής CEO του Ομίλου, Χρυσόστομος Σφάτος.
Αύξηση μεριδίου στην Τουρκία
Ταυτόχρονα, ο κ. Σφάτος τοποθετήθηκε αναλυτικότερα για την αγορά της Τουρκίας όπου ο όμιλος κατέχει το 50,01% της Bilyoner, ενός εκ των κορυφαίων διαδικτυακών διανομέων τυχερών παιχνιδιών αθλητικών στοιχημάτων στη χώρα. Η Bilyoner, μαζί με άλλους πέντε διαδικτυακούς παρόχους, διανέμει τα παιχνίδια της SporToto. Όπως τόνισε η διοίκηση, στόχος της Intralot είναι να κερδίσει μερίδιο αγοράς στη γειτονική χώρα, με τους ρυθμούς να παραμένουν υψηλούς αφού πέρυσι η αγορά του sports betting επεκτάθηκε σχεδόν κατά 1,9 φορές σε ετήσια βάση.
Ακόμη, σε ερώτηση αναλυτή για την αγορά της Αργεντινής, οι επιδόσεις της οποίας επηρέασαν τα συνολικά αποτελέσματα του Ομίλου, η διοίκηση εκτίμησε πως η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί. Υπενθυμίζεται πως η υποτίμηση του πέσο πάνω από 50% τον περασμένο Δεκέμβριο επηρέασε αρνητικά τα συνολικά έσοδα στην Αργεντινή για το 2023 που ανήλθαν σε 39,1 εκατ. έναντι 64,1 εκατ. κατά την ίδια περίοδο το 2022.