Το μερίδιο της Tesla στην αγορά ηλεκτροκίνητων θα έχει συρρικνωθεί από 69% στο 19% έως το 2024, εκτιμά η BofA – Ford και GM θα την προσπεράσουν. Όπως το Bitcoin, έτσι και η Tesla, όταν ανατραπεί από το νέο βασιλιά, θα είναι η αρχή του τέλους της…
Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Τελειώνουν τα “ψωμιά” της Tesla, μας λέει λίγο πολύ η Bank of America στην τελευτία ανάλυσή της. Τα μοντέλα της αμερικανικής τράπεζας εκτιμούν πως το μερίδιο αγοράς της πρωτοπόρου στον τομέα αμερικανικής εταιρίας στα ηλεκτροκίνητα θα συρρικνωθεί μέχρι το 2024 από 69% στο 19%!
Ειδικότερα, η BofA εξηγεί πως «σκότωμα» των νέων μοντέλων EV που κυκλοφορούν στην αγορά θα μπορούσε να ωθήσει το μερίδιο αγοράς της Tesla στις ΗΠΑ να πέσει από το θρόνο που βρίσκεται σήμερα.
«Πιστεύουμε ότι το 2022 σηματοδοτεί την έναρξη της εμπορευματοποίησης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με πολλές νεοσύστατες αυτοκινητοβιομηχανίες EV να λανσάρουν/επεκτείνουν τα προϊόντα τους και πολλές κατεστημένες αυτοκινητοβιομηχανίες να ξεκινούν επίσης την επίθεσή τους», ανέφερε η τράπεζα.
Η Tesla θα έχει «μικρότερο μερίδιο αγοράς από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έως το 2024, με την General Motors και τη Ford να είναι σε θέση να κερδίσουν την αγορά καθώς η Tesla υποχωρεί», αναφέρει το σημείωμα της BofA.
Συνολικά, στις Ηνωμένες Πολιτείες, η BofA «βλέπει» περίπου 1 εκατομμύριο πωλήσεις EV το 2022, 1,8 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023 και 3 εκατομμύρια πωλήσεις το 2024.
Ασφυκτικός ο ανταγωνισμός
Η αυτοκονητοβιομηχανία του Έλον Μασκ αντιμετωπίζει ήδη ισχυρό ανταγωνισμό σε μέρη όπως η Ασία. Εάν προκύψει το ίδιο ανταγωνιστικό τοπίο στις ΗΠΑ, δεν θα είναι πλέον κυρίαρχη επιλογή για τα EV και οι καταναλωτές μπορεί σύντομα να αρχίσουν να κάνουν επιλογές με βάση την ποιότητα, αντί να επιλέγουν απλώς από μια περιορισμένη βάση.
Εάν συμβεί αυτό, δεν θα εκπλαγούμε αν η Tesla -η οποία έχει επικριθεί δριμύτατα για την κακή ποιότητα κατασκευής της- πέσει στη λίστα προτεραιοτήτων των πιθανών αγοραστών.
Ήδη επίσης η Ευρώπη φτιάχνει τις δικές τις μπαταρίες, οπότε η Tesla χάνει ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα.
Είναι αστείο να περιμένει κανείς πως όταν “ανοίξει” η αγορά, ο Μασκ θα μπορέσει να κρατήσει την απόλυτη κυριαρχία ενώ τα ανταγωνιστικά προϊόντα καλυτερεύουν με ταχύτερους ρυθμούς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο ίδιος πούλησε μεγάλο μερίδιο των μετοχών του πριν μερικές εβδομάδες…
Εμείς όμως, ως κλασσικές “αρκούδες” που έιμαστε, θα το πάμε ένα βήμα παραπέρα, και θα προσθέσουμε πως αν η Tesla χάσει το θρόνο της, τότε θα είναι ίσως και η αρχή του οριστικού τέλους της. Κι αν όχι ως αυτοκινητοβιομηχανίας, σίγουρα ως μετοχής-βαρίδι του S&P.
Η Tesla είναι για τα αυτοκίνητα, ό,τι το Bitcoin για τα κρυπτονομίσματα
Μιλάμε για μια μετοχή που κυριολεκτικά ανεβοκατεβάζει τη Wall Street, η αποτίμηση της οποίας ωστόσο δε δικαιολογείται σε καμία περίπτωση από τα θεμελιώδη της. Κοινώς, είναι περισσότερο speculative asset (κερδοσκοπία), που πρακτικά σημαίνει πως ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει με σκάσιμο φούσκας…
Η Tesla είναι για τη Wall Street, ό,τι το Bitcoin για τα κρυπτονομίσματα. Το Bitcoin αποτελεί τον πρωτοπόρο, αυτόν που τα ξεκίνησε όλα, και παρότι η τεχνολογία του είναι ουσιαστικά ήδη ξεπερασμένη από άλλα altcoins που “κάνουν όσα και το Bitcoin, αλλά καλύτερα”, ωστόσο το γεγονός πως παραμένει το ορίτζιναλ κρυπτονόμισμα, του προσδίδει value (αξία), έστω και ως brand name.
Μια αξία που τον κρατά ακόμη πρώτο, ωστόσο τον καθιστά ευάλωτο. Διότι ακόμη η αγορά είναι νέα, και τώρα διαμορφώνεται… Όταν τα πράγματα ξεκαθαρίσουν καλύτερα, γίνει το ξεσκαρτάρισμα και η οικονομία αρχίσει πραγματικά και ρεαλιστικά να αξιοποιεί τα κρυπτονομίσματα όχι μόνο ως κερδοκοπικά assets αλλά ως μέσα συναλλαγής κλπ, τότε δε θα υπάρχει χώρος στην αγορά για μέτριους, ούτε θα χαρίζεται ο θρόνος σε επίτιμους προέδρους, για λόγους δόξας.
Τι έιναι το Flippening και γιατί πρέπει να φοβάται η Tesla;
Όταν κάποιο άλλο κρυπτονόμισμα ξεπεράσει σε αξία το Bitcoin, όταν συμβεί το λεγόμενο flippening, δηλαδή η ανατροπή, θα είναι και το τέλος του βασιλιά. Ο γερασμένος βασιλιάς δε θα κάτσει πλάι στον νέο, θα χαθεί εντελώς από το σκηνικό, διατηρώντας ενδεχομένως κάποιο μικρό μερίδιο, από τους σκληροπυρηνικούς φαν του, αλλά και γιατί όσο να το κάνουμε, πάντα θα έχει κάποια αξία ως το ορίτζιναλ νόμισμα, με τα όποια τεχνικά χαρακτηριστικά του, έστω και απαρχαιωμένα.
Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για την Tesla.
Πρόκειται πάλι για μια νέα αγορά που ακόμη διαμορφώνεται. Τα ηλεκτροκίνητα δεν έχουν ενσωματωθεί ακόμη πλήρως στην παγκόσμια κοινωνία. Και η Tesla ήταν ο πρωτοπόρος. Και γι’ αυτό έχει την κεφαλαιοποίηση που έχει. Αν και όταν ωστόσο κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία τη ξεπεράσει, δε θα τη ξεπεράσει απλώς, αλλά θα την “σκοτώσει”. Διότι οι αγορές είναι αμείλικτες. Αφήνουν τον έναν, πάνε στον επόμενο.
Και αν όχι η ίδια ως αυτοκινητοβιομηχανία, τότε ως μετοχή, η οποία από τα επίπεδα φούσκας που βρίσκεται τώρα, επίπεδα που σε καμία περίπτωση δε δικαιολογούνται από τις εξαιρετικά πενιχρές πωλήσεις αυτοκινήτων της, θα γκρεμιστεί σε πολύ πιο “λογικά” για την αγορά νούμερα.
Η Tesla είναι κάτα κάποιο τρόπο το Bitcoin των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Κι αν ισχύουν οι εκτιμήσεις της BofA (που έχει πέσει μέσα ουκ ολίγες φορές σε τέτοια θέματα), τότε το φλιπάρισμα (αναποδογύρισμα) θα συμβεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια! Αναλογιστείτε επίσης τι θα σημαίνει αυτό για την πιο δεικτοβαρή μετοχή του S&P, για τη Wall Street γενικότερα…
Σημειώνεται πως η Tesla έκλεισε την εβδομάδα με βαριές απώλειες, υποχωρώντας χεδόν 6% την Παρασκευή, και χάνοντας την κρίσιμη στήριξη των 1.000 δολαρίων.
Έλον Μασκ: Αν η Tesla χρεοκοπήσει, θα χρεοκοπήσω κι εγώ αμέσως
Η ευρωπαϊκή Northvolt παρήγαγε την πρώτη μπαταρία “αντί-Tesla”
19χρονος χάκερ «ξεφτίλισε» την Tesla – Πήρε τον έλεγχο 25 οχημάτων