Σε προνομιακή υπόθεση για κορυφαία ξένα funds και δευτερευόντως για τα «χοντρά» ελληνικά πορτοφόλια εξελίσσεται ο διαγωνισμός της Αττικής οδού, από τον οποίο η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα αντλήσει ποσό που θα υπερβαίνει τα 3 δις. ευρώ καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Ο τρόπος που διενεργείται ο διεθνής διαγωνισμός, χωρίς να εμπεριέχει κατασκευαστικό αντικείμενο, δηλαδή χωρίς τις επεκτάσεις της Αττικής οδού (Λεωφόρος Κύμης, επέκταση προς λιμένες Λαυρίου – Ραφήνας, σύνδεση Κατεχάκη με Ελληνικό μέσω σήραγγας Ηλιούπολης), συνολικού ύψους 1,5 δις. που θα δημοπρατηθούν αυτόνομα, ουσιαστικά θέτει σε δεύτερη μοίρα τους Έλληνες εργολάβους και ανοίγει το δρόμο στα κορυφαία και πανίσχυρα ξένα funds, αλλά και πολύ μεγάλους Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες που διαθέτουν ή μπορούν να αντλήσουν τέτοιου ύψους ρευστότητα, να χτυπήσουν την «δουλειά» της εμβληματικής παραχώρησης!

Επιπροσθέτως όλων αυτών, έγκυρες πληροφορίες που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση επισημαίνουν, ότι πρόθεση του Μαξίμου και προσωπικά του πρωθυπουργού, που το έχει διαμηνύσει αρμοδίως, είναι πως σε κάθε υποψήφια κοινοπραξία για την παραχώρηση της Αττικής οδού, δεν θα αρκεί να συμμετέχει ένα μεγάλο ξένο fund, αλλά θα πρέπει ταυτοχρόνως να ηγείται!

Σε απλά λόγια να κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό συγκριτικά με τα υπόλοιπα μέλη της υποψήφιας κοινοπραξίας!

Η πρόθεση αυτή της κυβέρνησης φαντάζει υπό μία έννοια λογική, καθώς στον βαθμό που τα νούμερα που θα απαιτήσει ο διαγωνισμός της Αττικής οδού παίξουν τόσο ψηλά, γύρω στα 3 δις., τότε σχεδόν καμία εγχώρια επιχείρηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί!

διαγωνισμός της αττικής οδού

Και γιατί η εξεύρεση χρηματοδότησης είναι δύσκολη, λόγω και του ήδη υπάρχοντος υψηλού δανεισμού των εισηγμένων, αλλά και γιατί κυρίως τα ξένα funds και ρευστά διαθέσιμα έχουν, αλλά και μπορούν να δανείζονται με πολύ χαμηλά επιτόκια!

Από την άλλη πλευρά ωστόσο «αποκλείει» ιδιώτες, Έλληνες και ξένους μεγιστάνες, που ενδεχομένως να είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν αυτοτελώς.

Ενώ το ίδιο ισχύει και για τους ομίλους των εγχώριων τεχνικών εταιρειών, που σε κοινοπρακτικά σχήματα των 3-4 εταιριών θα μπορούσαν πιθανώς να κατέχουν συνολικά την πλειονότητα των μετοχών!

Πάντως η αισιοδοξία για την έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι διάχυτη στην κυβέρνηση, ενώ οι ενδιαφερόμενοι – κορυφαία funds του κόσμου- συρρέουν μαζικά! Και το γεγονός αυτό από μόνο του ανεβάζει τον πήχυ …

Αττική οδός: Με έλληνα μεγιστάνα κατεβαίνει η Macquarie