Όπως αποκάλυψε χθες το Radar.gr, η Γενική Συνέλευση των μετόχων του Ελλάκτωρα έδωσε την έγκριση της και εξουσιοδότησε το ΔΣ της εισηγμένης εταιρίας, να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου με την έκδοση 650 εκατομμυρίων νέων μετοχών, σε τιμή που θα καθοριστεί βάσει των συνθηκών, των επενδυτικών σχεδίων του ομίλου και της επιχειρηματικής συγκυρίας!

Μόλις οι Ολλανδοί αποφασίσουν να «πατήσουν το κουμπί» της ΑΜΚ οι «εφοπλιστές» θα ψάχνονται

Και είναι προφανές πως η τιμή ανά μετοχή θα προσδιορίσει και το ύψος της αύξησης! Με τιμή ανά μετοχή στο 1 ευρώ, η αύξηση θα είναι της τάξης των 650 εκατ. ευρώ! Και σε περίπτωση που η τιμή ανά μετοχή ορισθεί στα 2 ευρώ, τότε η αύξηση κεφαλαίου θα φτάσει τα 1,3 δις. ευρώ!

Όλα τούτα βέβαια βρίσκονται υπό την αίρεση των επενδυτικών projects που διανοίγονται στον ορίζοντα και στα οποία ο Ελλάκτωρ θα είναι υποχρεωμένος να συμμετάσχει ή να διεκδικήσει, εάν φυσικά θέλει να συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στα εν Ελλάδι – και όχι μόνο- επιχειρηματικά δρώμενα!

Στην παρούσα φάση η παραχώρηση της Αττικής οδού, την διαγωνιστική διαδικασία της οποίας προανήγγειλε άμεσα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, αποτελεί και το «Ιερό δισκοπότηρο» στο χώρο των κατασκευών και της επιχειρηματικότητας και θεωρείται βέβαιο ότι για την απόκτηση του προνομιακού φιλέτου του κράτους θα προστρέξουν Έλληνες και ξένοι επενδυτές, τα κορυφαία funds του κόσμου, όλοι οι εγχώριοι μεγαλοεργολάβοι, καθώς και διεθνείς τεχνικές εταιρίες!

Και η Αττική οδός αναδεικνύεται ως το νέο success story της κυβέρνησης η οποία προσδοκά να αντλήσει από την παραχώρηση της έσοδο που υπερβαίνει τα 3 δις. ευρώ!!!

Και ήδη τα μεγαλύτερα private equity funds του πλανήτη, όπως η αυστραλιανή Macquarie που απέκτησε πρόσφατα το 49% του ΔΕΔΔΗΕ αντί του ιλιγγιώδους ποσού των 2,1 δις. ευρώ, αλλά και η γνωστή μας CVC από την ενεργό δράση της στην Ελλάδα και το περίφημο KKR, έχουν εκδηλώσει – ατύπως- ενδιαφέρον συμμετοχής στην επικείμενη διαδικασία, ανεβάζοντας τον πήχη σε πολύ υψηλά επίπεδα!

Αττική οδός: Με έλληνα μεγιστάνα κατεβαίνει η Macquarie

Ο όμιλος Ελλάκτωρ, που μαζί με την ΑΒΑΞ και τη γαλλική Egis project διαχειρίζεται τον οδικό άξονα επί σειρά ετών, απολαμβάνοντας μεγάλη ρευστότητα που εκτός της κερδοφορίας δίνει τη δυνατότητα έκδοσης εγγυητικών επιστολών για συμμετοχή στους διαγωνισμούς, είναι υποχρεωμένος να υπερασπιστεί τα «κεκτημένα» και να διεκδικήσει το εμβληματικό project που πολύ σύντομα θα βγει στον αέρα και θα δημοπρατηθεί, παρά το γεγονός ότι η υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης λήγει τυπικά τον Οκτώβριο του 2024!

Υπό το πρίσμα αυτό η Διοίκηση του Ελλάκτωρα θα κληθεί συντόμως να αποφανθεί το ύψος της αύξησης κεφαλαίου στην οποία θα προβεί, προκειμένου να διαθέτει την απαιτούμενη ρευστότητα που απαιτείται για να διεκδικήσει το «Χρυσόμαλλο δέρας» των παραχωρήσεων, το υπερπολύτιμο φιλέτο του Δημοσίου που θα διεκδικήσουν οι πάντες και το τίμημα – με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα- θα εκτιναχθεί στα ύψη!

Υπό αυτή την οπτική γωνία θεωρείται βέβαιον ότι ο Ελλάκτωρ για να ανταποκριθεί στα δεδομένα των καιρών και τις απαιτήσεις του εμβληματικού διαγωνισμού θα πρέπει να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου τουλάχιστον 1,3 δις. ευρώ!

Διότι αν το τίμημα παίξει γύρω στα 3 δις. ευρώ, θα πρέπει να έχει διασφαλίσει ότι μπορεί να καλύψει περίπου τα μισά, δεδομένου ότι δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί το ποσοστό που θα έχει κάθε μέλος στην κοινοπραξία που θα διεκδικήσει την παραχώρηση!

Και η οποία θα αποτελείται εκτός του Ελλάκτωρα, από την Αβαξ, την Egis, και πιθανόν ένα εκ των δύο εξειδικευμένων Γαλλικών funds που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον!

Η αύξηση – μαμούθ του μετοχικού κεφαλαίου είναι πλέον ζήτημα επιτακτικό, «ζωής και θανάτου» για τον Ελλάκτωρα ο οποίος είναι υποχρεωμένος να διεκδικήσει μέχρι τέλους την παραχώρηση της Αττικής οδού, σε έναν διαγωνισμό που θα «πέσουν κορμιά» και θα διεκδικηθεί από τους πάντες μέχρι τέλους…

Υπό αυτό το πρίσμα, οι μέτοχοι του Ελλάκτωρ, μικροί και μεγάλοι, εργολάβοι και «εφοπλιστές» (στην Ελλάδα ως γνωστόν ότι δηλώσεις είσαι) θα κληθούν να …αφήσουν τα μεγάλα λόγια, τις κατά παραγγελία συνεντεύξεις, ακόμη και το ψάρεμα σολωμού στην Ιρλανδία και να ανταποκριθούν στα κελεύσματα και τις προκλήσεις των καιρών!

Σε απλά λόγια να βάλουν το χέρι στην τσέπη και στο βαθμό που στον καθένα αναλογεί να καταθέσουν τη συμμετοχή τους στην αύξηση μαμούθ που επίκειται!

Και επειδή για τους «Ολλανδούς», τον Χόλτερμαν και την εν Ελλάδι διοικητική του ομάδα, θεωρείται – και είναι βέβαιον- ότι έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθούν στην ρευστότητα που απαιτείται ούτως ώστε ο Ελλάκτωρ να διεκδικήσει τον ιστορικό του ρόλο, το ζήτημα που εγείρεται είναι αν οι Μπακοκαυμενάκηδες και ο προβεβλημένος Εξάρχου των συνεντεύξεων στον έγκυρο τύπο (και ο Σάκης που κρύβεται από πίσω), διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα των 400 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ που θα πρέπει σύντομα να καταβάλουν!!!

Αλλά και πέραν της οικονομικής δυνατότητας των Αρκάδων ποδοσφαιρανθρώπων, που δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, το δεύτερο σοβαρό ζήτημα που εγείρεται ακόμη και στην περίπτωση που διαθέτουν τα 400 εκατ. ευρώ cash, είναι αν δικαιολογούν την προέλευση τους!

Η οποία θα πρέπει να προκύπτει από αδιάσειστα στοιχεία φορολογικών δηλώσεων και τραπεζικών λογαριασμών στην Ελλάδα ή το εξωτερικό!

Υπό αυτό το πρίσμα επομένως, πολύ φοβούμαι ότι η εξέλιξη των πραγμάτων, ο διαγωνισμός για την Αττική οδό που υποχρεώνει τον Ελλάκτωρα σε κεφαλαιακή ενίσχυση για την διεκδίκηση του, «καίει» τους Μπακοκαυμενάκηδες αφήνοντας τους οριστικά και διά παντός εκτός νυμφώνος στην εσωτερική διεκδίκηση της πρωτοκαθεδρίας στον κατασκευαστικό όμιλο…

Τα success stories του 2022, η Εθνική, η Πειραιώς και η Αττική οδός!