Δύο κορυφαίοι ισπανοί αξιωματούχοι των δημοσίων μεταφορών παραιτήθηκαν λόγω λανθασμένης παραγγελίας νέων προαστιακών τρένων.
Τα οχήματα κοστίζουν σχεδόν 260 εκατομμύρια ευρώ (275 εκατομμύρια δολάρια, 230 εκατομμύρια £).
Τα τρένα δεν μπορούσαν να χωρέσουν σε μη τυποποιημένες σήραγγες
Τα τρένα δεν μπορούσαν να χωρέσουν σε μη τυποποιημένες σήραγγες στις βόρειες περιοχές της Αστούριας και της Κανταβρίας.
Ο επικεφαλής της ισπανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Renfe, Isaías Táboas, και η υπουργός Μεταφορών, Isabel Pardo de Vera, έχουν πλέον εγκαταλείψει τους ρόλους τους.
Το σφάλμα σχεδιασμού δημοσιοποιήθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα.
Η ισπανική κυβέρνηση λέει ότι το λάθος εντοπίστηκε αρκετά νωρίς για να αποφευχθεί η οικονομική ζημία. Ωστόσο, η περιοχή της Κανταβρίας ζήτησε αποζημίωση.
η κατασκευάστρια εταιρία CAF συνειδητοποίησε ότι οι διαστάσεις που της είχαν δοθεί για τα τρένα ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή
Η Renfe παρήγγειλε τα τρένα το 2020, αλλά τον επόμενο χρόνο η κατασκευάστρια εταιρία CAF συνειδητοποίησε ότι οι διαστάσεις που της είχαν δοθεί για τα τρένα ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη βόρεια Ισπανία κατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα και έχει σήραγγες κάτω από το ορεινό τοπίο που δεν ταιριάζουν με τις τυπικές σύγχρονες διαστάσεις της σήραγγας.
Το λάθος σημαίνει ότι τα τρένα θα παραδοθούν το 2026, δύο χρόνια καθυστέρηση.
Η Renfe και η εταιρεία υποδομής Adif ξεκίνησαν κοινή έρευνα για να μάθουν πώς θα μπορούσε να συμβεί το σφάλμα.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το υπουργείο Μεταφορών της Ισπανίας απέλυσε έναν διευθυντή της Renfe και τον επικεφαλής τεχνολογίας πίστας της Adif για την γκάφα.