Ο κ. Πλακιωτάκης ανέδειξε τον στρατηγικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, ιδιαίτερα στην παρούσα ενεργειακή κρίση, στο πλαίσιο του επιχειρηματικού / επενδυτικού φόρουμ του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου «Συνεργασία Ελλάδας – Γαλλίας 2.0: Επενδύοντας στο μέλλον», που πραγματοποιείται στο Παρίσι.
«Η Ελλάδα, εδώ και δεκαετίες, παραμένει πρώτη παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα διαχειριζόμενα πλοία από την Ελλάδα, ανέρχονται σήμερα στο ιστορικό υψηλό των 5.100 πλοίων. Η Ελλάδα ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας, το 59% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ενώ, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν σχεδόν το 1/3 των πετρελαιοφόρων, το 1/4 των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ακόμη, είναι εντυπωσιακά τα ποσοστά στα LNG, περίπου το 23%, τα LPG στο 14% και τα πλοία μεταφοράς χημικών προϊόντων πετρελαίου 15%. Περίπου, το 9% του παγκοσμίου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων».
Στη συνέχεια, έκανε ειδική αναφορά στους τρεις διεθνείς διαγωνισμούς για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας, όπου στους δύο υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, στα λιμάνια Καβάλας και Ηγουμενίτσας, ενώ, επεσήμανε τη σημασία ενός ισχυρού ναυτιλιακού cluster. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που βρίσκονται εγκατεστημένες στην Ελλάδα είναι περίπου στις 1.500, σημείωσε και συμπλήρωσε πως υπάρχουν κι άλλες 3.600 ναυτικές εταιρείες που διαχειρίζονται μικρότερα πλοία. Σε αυτό το πλαίσιο, ανέδειξε τη συμβολή της ναυτιλίας και στην αντιμετώπιση της απασχόλησης, με 200.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, στον χώρο της ναυτιλίας.
«Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ασφαλείς διαδρόμους»
Παράλληλα, στάθηκε στις «πρωτοφανείς προκλήσεις» που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, αναφερόμενος στην πανδημία και τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Μάλιστα, διαμήνυσε πως η Ελλάδα διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο και σε διεθνές, αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο. «Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ασφαλείς διαδρόμους», τόσο για τα πλοία, όσο και τους ναυτικούς, επεξήγησε.
Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στην προσαρμοστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, αναδεικνύοντας τον «πρωταγωνιστικό ρόλο» της ελληνικής ναυτιλίας στον τομέα της απανθρακοποίησης, χαρακτηρίζοντάς την ως «τη μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, εδώ και πάνω από έναν αιώνα».
Σχετικά με τις σχέσεις Ελλάδας και Γαλλίας, ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε πως «οι δύο χώρες ενώνονται με δεσμούς φιλίας, αλληλοεκτίμησης και αλληλοϋποστήριξης. Αναδεικνύοντας τη σημασία του Φόρουμ, σχολίασε ότι αποτελεί μία ακόμη σημαντική ευκαιρία για να ενδυναμωθούν περαιτέρω οι διμερείς σχέσεις, στον οικονομικό και τον βιομηχανικό τομέα.
Για το Ελληνικό Λιμενικό, είπε πως «μία από τις σημαντικότερες αρμοδιότητες είναι η φύλαξη των θαλασσίων συνόρων της Ελλάδας, που είναι ευρωπαϊκά. Αυτό είναι ένα μήνυμα που το σύνολο της Ευρώπης θα πρέπει να συνειδητοποιήσει, ότι η Ελλάδα προστατεύει και τα ευρωπαϊκά σύνορα». Προσθέτως, δήλωσε ότι «έχουμε καταφέρει, τα τελευταία χρόνια, να μειώσουμε τις μεταναστευτικές ροές περισσότερο από 80%», υποστηρίζοντας πως η θάλασσα έχει θαλάσσια σύνορα.
Ναυτιλιακή επιτροπή Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου
Τέλος, ο Γιάννης Πλακιωτάκης χαιρέτισε την πρωτοβουλία για τη σύσταση και δημιουργία ναυτιλιακής επιτροπής του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου και την υπογραφή του συμφώνου συνεργασίας με τη Maritime France, εκφράζοντας την ελπίδα για την Επιτροπή, να αποτελέσει σημείο αναφοράς ως προς τη δημιουργία συνεργιών, ανταλλαγή ιδεών και την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών συνεργασιών. Ξεκαθάρισε πως το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στηρίζει την πρωτοβουλία και διαβεβαίωσε πως θα σταθεί αρωγός, στο έργο της.
Το ελληνογαλλικό επιχειρηματικό / επενδυτικό φόρουμ διοργανώνουν στο Παρίσι από κοινού, το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, το Εμπορικό Επιμελητήριο Παρισίων και η ελληνική κυβέρνηση. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που εγκαινιάσθηκε το 2020 με στόχο τη διεύρυνση της ελληνογαλλικής συνεργασίας σε σειρά κρίσιμων τομέων της οικονομίας και την προώθηση κοινών εγχειρημάτων μεταξύ ελληνικών και γαλλικών εταιρειών. Ενδεικτικά, στην ελληνική επιχειρηματική αποστολή, συμμετέχουν επιχειρήσεις από τους κλάδους της ναυτιλίας, της ενέργειας, των κατασκευών, της φαρμακοβιομηχανίας και της τεχνολογίας.
Διαβάστε ακόμη:
- «Από τον Άννα στον Καϊάφα», το πλαφόν του φυσικού αερίου
- Ποια είναι η τράπεζα της Καϊλή; Με ποιο συστημικό πιστωτικό ίδρυμα διατηρεί προνομιακή σύγκριση;
- Ποια νέα μέτρα στήριξης βρίσκονται στο τραπέζι της κυβέρνησης
- Θεσσαλονίκη: Πέθανε ο 16άχρονος που πυροβολήθηκε από αστυνομικό – Σε επιφυλακή η ΕΛΑΣ
- Twitter: Ο Μασκ «διέλυσε» το Συμβούλιο Αξιοπιστίας και Ασφάλειας της πλατφόρμας