Ο κ. Πλακιωτάκης επισκόπησε το έργο του Υπουργείου και τις πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναληφθούν, κατά τη διάρκεια σημερινής (24/01) εκδήλωσης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στο Πλωτό Μουσείο “Hellas Liberty”, στο λιμάνι του Πειραιά, για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Ο κ. Υπουργός προανήγγειλε τη δημιουργία ενός ταμείου υπό την εποπτεία του δημοσίου, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για το «πρασίνισμα» του ακτοπλοϊκού στόλου, ενώ, τόνισε ότι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, θα επιλεγεί σύμβουλος για να προχωρήσει η διαδικασία.

Ο Γιάννης Πλακιωτάκης σημείωσε ότι «η ελληνική κυβέρνηση, μέσα σε αυτό το ασταθές περιβάλλον, όχι μόνο άντεξε, αλλά και προσέλκυσε παγκόσμιους “κολοσσούς”. Η ναυτιλία, αυτά τα τρία χρόνια, όχι μόνο κράτησε δυνάμεις, αλλά πρωταγωνιστεί σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο».

Ακόμη, ανέφερε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας, στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ανέλαβε πρωτοβουλίες για την εφαρμογή παγκόσμιων κανόνων τιμολόγησης του άνθρακα και προσέθεσε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έπειτα από πρόταση, ο εμπορικός διαχειριστής του πλοίου θα συμπεριληφθεί στο κόστος συμμόρφωσης.

Αργότερα, ευχαρίστησε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος για την πολύτιμη συνεισφορά του, ιδιαίτερα στη δημιουργία του νέου νομοθετικού πλαισίου για το yachting. Αναφέρθηκε, εξάλλου, στη στενή συνεργασία του Υπουργείου Ναυτιλίας με το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, για τη δρομολόγηση της πρώτης πλατφόρμας διαχείρισης για τους χρήστες του λιμανιού του Πειραιά.

Για τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για την ανταγωνιστικότητα και ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, ο κ. Πλακιωτάκης εντόπισε ότι «σε σύγκριση με το 2020, οι εγγραφές πλοίων ήταν αυξημένες κατά 23.8% το 2021 και κατά 42.8%, το 2022. Για τη ναυτική εκπαίδευση αναφέρθηκε στη κατάστρωση ενός νομοσχεδίου που θα αντιμετωπίζει καθολικά αυτά τα ζητήματα».

Για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας, υπενθύμισε ότι «το Υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε και εξασφάλισε ύστερα από διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης». Σχετικά με τον Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, δήλωσε πως αλλάζει έπειτα από 64 χρόνια και ότι την επόμενη εβδομάδα, πρόκειται να κατατεθεί νομοθέτημα.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, υπογράμμισε ότι όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν τη σημασία, τον ρόλο και την ισχύ που μάς δίδει η ναυτιλία των Ελλήνων και εκτίμησε ότι «προκειμένου η ελπίδα και τα όνειρα της θάλασσας να γίνουν πράξη, απαιτείται συναντίληψη του συνόλου του cluster της ναυτιλίας και κυρίως, της Πολιτείας.

Οφείλουμε να επενδύσουμε στη ναυτιλιακή καινοτομία, τομέα έντασης κεφαλαίου και γνώσης, αλλά και να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για τη βελτίωση του γνωσιακού επιπέδου του έμψυχου δυναμικού που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σε ξηρά και θάλασσα, πάνω στις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλίας», ολοκλήρωσε.

Διαβάστε ακόμη: