Στα οφέλη της ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ από τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού αναφέρεται, μεταξύ άλλων, η Axia Research σε πρόσφατο flash note για την εταιρεία. Οπως λέει η εισηγμένη κατέθεσε την υψηλότερη δεσμευτική προσφορά για το διαγωνισμό της παραχώρησης της Αττικής Οδού με τίμημα €3,27 δισ.

Με βάση την αρχική εκτίμηση, οι αναλυτές σημειώνουν πως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου), ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, κάνοντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία.

Σε σχέση με την αποτίμηση η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι υπολογίζει το incremental value σε €2,0 έως και €7,0 ανά μετοχή (η τρέχουσα τιμή στόχος χωρίς την Αττική Οδό είναι στα €21,20).

Το νέο έργο αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος του τομέα παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου καθιστώντας τον ένα στρατηγικό επενδυτή σε Ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο δεδομένων και των άλλων έργων του χαρτοφυλακίου. Σημαντικό, σύμφωνα με την Axia, παραμένει το γεγονός ότι το χαρτοφυλάκιο εκτός του μεγέθους του είναι ένα από τα νεότερα στην Ευρώπη με διάρκεια ζωής άνω των 20 χρόνων.

Η χρηματοδότηση

Σε σχέση με την χρηματοδότηση η Axia πιστεύει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου €650 εκατ. ίδια κεφάλαια δεδομένου του χαμηλού ρίσκου του έργου, ενώ το δανειακό κομμάτι των €2,6 δισ. είναι σύνηθες να είναι ήδη προκαταρτικά κλεισμένο σε τέτοιους διαγωνισμούς. Σχετικά με τα ιδία κεφάλαια υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του Α’ τριμήνου ο Όμιλος διέθετε μετρητά €1,6 δισ. εκ των οποίων €600 εκατ. στη μητρική που αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω από την κερδοφορία των άλλων δραστηριοτήτων του Ομίλου. Επίσης θα μπορούσε να εξασφαλίσει έξτρα ρευστότητα από άλλα περιουσιακά στοιχεία. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η Axia είχε υπολογίσει τη διαθέσιμη ρευστότητα για επενδύσεις για την περίοδο 2023-2026 στα επίπεδα του €1,0 δισ. (πέραν των αναγκών για Εγνατία και Καζίνο).

Σε επίπεδο κερδοφορίας οι αναλυτές “βλέπουν” τη σημαντική επίδραση του dynamic pricing model των διοδίων στα αναμενόμενα έσοδα, το οποίο μαζί με την αύξηση της κίνησης (ο δρόμος ήδη “τρέχει” με +4,0% τα τελευταία 10 χρόνια) θα οδηγήσουν τα οδηγήσουν σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα.

Ενδεικτικά εκτιμάται ότι με συνολική ετήσια αύξηση εσόδων (περιλαμβάνοντας πληθωρισμό, κίνηση και τιμολόγηση) στα επίπεδα του 6,5% το IRR εκτιμάται στο 9,6% ενώ σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο το IRR θα μπορούσε να φτάσει στο 12,4%. Σε αυτό το σενάριο, πάντως, δεν έχουν ληφθεί υπόψιν συνέργειες με τα άλλα έργα παραχώρησης αλλά και με την κατασκευή.

Διαβάστε ακόμη: