H Αττική Οδός, ο μεγαλύτερος αστικός αυτοκινητόδρομος της Αττικής, έχει φτάσει ξανά στα όριά της — με την κίνηση να σπάει ρεκόρ και τα προβλήματα συμφόρησης να παραμένουν έντονα.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, η μέση ημερήσια κίνηση οχημάτων φτάνει περίπου τα 284.000 οχήματα την ημέρα, περίπου 20%, δείχνοντας ότι τα μποτιλιαρίσματα και οι καθυστερήσεις έχουν γίνει καθημερινότητα για τους οδηγούς.
Ταυτόχρονα, τα επίσημα traffic data της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δείχνουν αυξητική τάση στην κυκλοφορία — με αύξηση της τάξης του 4,6% για το εννεάμηνο του 2025 σε σχέση με πέρυσι.
Με αυτό το φόντο, η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει σε αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού για το 2026, αφού πρώτα είχε κάνει μια περίοδο με μειωμένες τιμές.
Αυτή η αλλαγή δείχνει ότι η διαχείριση προσπαθεί να ενισχύσει τα έσοδα, παράλληλα με την αύξηση της κίνησης και τα γνωστά κυκλοφοριακά προβλήματα.
Για τους οδηγούς, αυτό σημαίνει μεγαλύτερο κόστος σε καθημερινή βάση. Για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όμως, η αυξημένη κίνηση και τα πιο υψηλά διόδια μπορεί να λειτουργήσουν ως καύσιμη ύλη για τα οικονομικά της αποτελέσματα — ειδικά αν συνεχιστεί η ανοδική τάση στις διελεύσεις.
Υπάρχουν και αναφορές από αναλυτές αγοράς που βλέπουν τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως πιθανό κερδισμένο από την κατάσταση αυτή, με αυξημένες προβλέψεις τιμών στόχων λόγω της ισχυρής απόδοσης των παραχωρήσεων και των toll roads.
Το θέμα της κυκλοφορίας και της συμφόρησης παραμένει, όμως, άλυτο καθώς η Αττική Οδός δοκιμάζεται από τη συνεχή αύξηση των αυτοκινήτων χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί μεγάλες παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση.