Τέσσερα εμβληματικά έργα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έρχονται τους επόμενους μήνες για φέρουν ακόμη υψηλότερες οικονομικές επιδόσεις στα μεγέθη του ομίλου αλλά και ενισχυμένα μερίσματα στους μετόχους.
Αυτό προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου για το εννεάμηνο αλλά και τις προοπτικές που δίνει η διοίκηση για τις επόμενες περιόδους.
«Δεδομένου του μεγέθους και της δυναμικής που έχει πλέον αναπτύξει ο όμιλος προσβλέπει σε σημαντική περαιτέρω ενίσχυση κατά τις επόμενες περιόδους, ενώ τα χαρακτηριστικά των έργων του χαρτοφυλακίου διασφαλίζουν υψηλή ορατότητα ταμειακών ροών και αποδόσεων για τους μετόχους».
Τα τέσσερα έργα
Σύμφωνα με τις ενδιάμεσες καταστάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ανάλυση που κάνει η διοίκηση τα τέσσερα αυτά έργα και τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι μέτοχοι της περιγράφονται ως εξής: «Για τις επόμενες περιόδους αναμένεται ενίσχυση των μεγεθών του ομίλου λόγω της σταδιακής ενσωμάτωσης διαφόρων έργων του χαρτοφυλακίου που ολοκληρώνονται (μονάδα φυσικού αερίου Κομοτηνής, έναρξη παραχώρησης Εγνατίας Οδού και Αττικής Οδού, αλλά και της συνεισφοράς του αιολικού πάρκου στον Καφηρέα για το σύνολο του 12μήνου). Αντίστοιχα, αναμένεται και η μεγέθυνση του ισολογισμού από την ενσωμάτωση των νέων έργων».
Το CCGT της Κομοτηνής
Ως προς τη νέα μονάδα με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή ισχύος 877 MW που αναπτύσσεται από κοινού με τη Motor Oil η πρόοδος των εργασιών ανέρχεται σε περίπου 90% και η λειτουργία αναμένεται εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.
Το νέο CCGT αναμένεται να συμβάλλει στην ενίσχυση των μεγεθών του ομίλου, με δεδομένο ότι είναι η πλέον αποδοτική μονάδα και η ηλεκτροπαραγωγή με φυσικό αέριο θα παίζει καίριο ρόλο στη μετάβαση της χώρας και της οικονομίας στην πράσινη εποχή.
Οι παραχωρήσεις της Εγνατίας και της Αττικής Οδού
Στο επόμενο έτος εκτιμάται ότι θα ενεργοποιηθούν και οι δύο συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλης σημασίας αυτοκινητοδρόμων της Εγνατίας και της Αττικής Οδού.
Σταθερές ταμειακές ροές, από δύο αυτοκινητοδρόμους, οι οποίοι έχουν επιδείξει ιδιαίτερη ανθεκτικότητα. Και κυρίως αυτός της Αττικής Οδού, όπως φάνηκε και στην περίοδο της πανδημίας.
Όπως κάνει γνωστό η διοίκηση του ομίλου «σε σχέση με το έργο της Εγνατίας Οδού, έχουν προσκομιστεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για τη χρηματοδότηση και της παραχώρησης κι αναμένεται η ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών από την πλευρά της Πολιτείας».
Όσον αφορά στην παραχώρηση της Αττικής Οδού (ο όμιλος ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών) προχωρά η προετοιμασία για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης εντός του 2024 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού.
Ο «Καφηρέας»
Το τέταρτο μεγάλο έργο του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) είναι το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στην Ελλάδα.
Ο «Καφηρέας» είναι το σύμπλεγμα αιολικών πάρκων συνολικής ισχύος 330 MW και πλέον έχουν ολοκληρωθεί οι εγκαταστάσεις έχοντας ήδη σταδιακά τεθεί σε λειτουργία.
Σε ετησιοποιημένη βάση αναμένεται να ενισχύσει κατά 35% τα λειτουργικά κέρδη της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή με σημαντική συνεισφορά και στα EBITDA συνολικά του ομίλου.
Η σπουδαιότητα του έργου φαίνεται και από τα οφέλη που θα προσδώσει σε οικονομικό, κοινωνικό αλλά και περιβαλλοντικό επίπεδο. Μόνο από τη λειτουργία του αιολικού συμπλέγματος του Καφηρέα, αναμένεται να παράγεται ενέργεια ικανή να καλύψει τις ανάγκες 226.000 νοικοκυριών και να αποτρέψει την έκλυση 1.017.600 tn CO2 στην ατμόσφαιρα.
Διαβάστε ακόμη:
- Νέα ανοίγματα του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Κέντρο και τη Δεξιά ενόψει ευρωεκλογών
- Ποιοι δύο επώνυμοι «κρύβονται» πίσω από την υπερπολυτελή πολυκατοικία στο Μετς που νοίκιασε ο Κασσελάκης
- Γάμος ομόφυλων ζευγαριών: «Ναι» στην υιοθεσία παιδιών – «Όχι» στην παρένθετη μητέρα
- H Τζένιφερ Άνιστον φωτογραφίζεται με την προπονήτριά της και δίνει μαθήματα άσκησης