Ο Γιάννης Οικονόμου προανήγγειλε αύξηση του επιδόματος θέρμανσης, αλλά και διεύρυνση της περιμέτρου χορήγησής του, ενώ, επιβεβαίωσε τόσο ότι εξετάζεται σχέδιο για φθηνότερες μετακινήσεις, όσο και πως τα μέτρα στήριξης για την ενεργειακή κρίση θα είναι συνεχή, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

«Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική ενέργεια, έχουμε οριζόντια μέτρα. Για τα καύσιμα, τρέχει το Fuel Pass 2, θα δούμε με ποιους τρόπους θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα και εκεί.

Σχετικά με το επίδομα θέρμανσης, κάθε χρόνο έχουμε και περισσότερα χρήματα και διευρυμένη περίμετρο και εφέτος, δεν θα μπορεί να είναι διαφορετικά· έχουμε αποδείξει ότι καταλαβαίνουμε απαιτήσεις και ανάγκες του κόσμου και ανταποκρινόμαστε σε αυτό», επεσήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Αναφορικά με το ενδεχόμενο εφαρμογής ενός «γερμανικού» σχεδίου μείωσης της τιμής των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Οικονόμου απάντησε ότι «και το συγκεκριμένο μέτρο εξετάζεται από την κυβέρνηση, η οποία δεν μένει στις διαπιστώσεις ή τις συνηθισμένες κινήσεις.

Στη συνέχεια, ανέφερε πως «το εν λόγω μέτρο αφορά την καθημερινότητα των πολιτών, τη μετακίνηση, την εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας από τα ΙΧ. Τα αρμόδια Υπουργεία θα αξιοποιήσουν κάθε δυνατότητα που υπάρχει», προσέθεσε.

Τα φθηνά εισιτήρια στις συγκοινωνίες εντάσσονται στο πακέτο του Κυριάκου Μητσοτάκη εν όψει της ΔΕΘ

Δύο προτάσεις εξετάζονται από το επιτελείο του Πρωθυπουργού, σύμφωνα με την οικονομική ιστοσελίδα της «Καθημερινής», MR:

Η πρώτη αφορά τη δημιουργία ενός πακέτου απεριορίστων διαδρομών για περιορισμένο χρονικό διάστημα, αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόσθηκε για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες στη Γερμανία και το οποίο παρείχε μηνιαίες κάρτες για λεωφορείαμετρότραμ και προαστιακό σιδηρόδρομο, με κόστος μόλις 9€.

Η δεύτερη είναι πιο στοχευμένη, καθώς προβλέπει την παροχή δωρεάν καρτών απεριορίστων διαδρομών στους νέους έως 29 ετών, καθώς –όπως πέρυσι, έτσι και εφέτος– η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην ανακοίνωση ξεχωριστού πακέτου μέτρων για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την επόμενη εβδομάδα, οπότε και θα «κλειδώσει» το συνολικό πακέτο των μέτρων που θα εξαγγείλει ο κ. Πρωθυπουργός στην ομιλία του, το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου.

Τις επόμενες ημέρες, το Μέγαρο Μαξίμου, αφού συγκεντρώσει όλες τις προτάσεις ανά τομέα πολιτικής και «μετρήσει» τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο για να κινηθεί, θα καταλήξει στις τελικές αποφάσεις.

Το γερμανικό πείραμα

Η ενίσχυση της χρήσης των δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως «ανάχωμα» στην αύξηση του κόστους καυσίμων και του υψηλού πληθωρισμού, κερδίζει έδαφος στην κυβέρνηση, λόγω και του πρόσφατου πειράματος που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία.

Το 1/5 των Γερμανών πολιτών χρησιμοποίησε τακτικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για πρώτη φορά, χάρη στο εισιτήριο των 9€. Προσθέτως, κατεγράφη αύξηση 42% στα σιδηροδρομικά ταξίδια τον Ιούνιο και τον Ιούλιο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.

Αυξημένα τα κόστη

Τα συγκεκριμένα μέτρα θα πρέπει να κοστολογηθούν πολύ λεπτομερώς, καθώς ήδη οι οργανισμοί συγκοινωνιών αντιμετωπίζουν επιπλέον βάρη, λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων και του ηλεκτρικού ρεύματος, σύμφωνα με πηγές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) που είδαν τον λογαριασμό του ρεύματος κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 να… «εκτοξεύεται». Ενώ ο ετήσιος προϋπολογισμός της εταιρείας προβλέπει περί τα 22 εκατομμύρια ευρώ για το ρεύμα, το πρώτο εξάμηνο του 2022 το κόστος «εκτινάχθηκε» στα 36 εκατ. ευρώ. Για αυτόν τον λόγο, άλλωστε, έλαβε και συμπληρωματική οικονομική ενίσχυση. Αυξημένα κόστη αντιμετωπίζει και η ΟΣΥ, εξαιτίας των ακριβότερων καυσίμων.

Διαβάστε ακόμη:

Τι φρούτα βγάζει η Καλαμάτα; Η «σιγανοπαπαδιά» του Τύπου και τα «γούστα» του «Άγιου»

Ετοιμαστείτε για θεαματική αυλαία με –40% στα χρηματιστήρια

Θοδωρής Αθερίδης: Είμαι ένα παιδί αγράμματο που έγινε ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας

Σίσσυ Χρηστίδου σε Λιάγκα: «Περίμενα ότι θα μπορούσες να πεις κάτι και να μην είσαι αγενής»