Δύο προτάσεις εξετάζονται από το επιτελείο του Πρωθυπουργού, σύμφωνα με την οικονομική ιστοσελίδα της «Καθημερινής», MR:

Η πρώτη αφορά τη δημιουργία ενός πακέτου απεριορίστων διαδρομών για περιορισμένο χρονικό διάστημα, αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόσθηκε για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες στη Γερμανία και το οποίο παρείχε μηνιαίες κάρτες για λεωφορεία, μετρό, τραμ και προαστιακό σιδηρόδρομο, με κόστος μόλις 9€.

Η δεύτερη είναι πιο στοχευμένη, καθώς προβλέπει την παροχή δωρεάν καρτών απεριορίστων διαδρομών στους νέους έως 29 ετών, καθώς –όπως πέρυσι, έτσι και εφέτος– η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην ανακοίνωση ξεχωριστού πακέτου μέτρων για τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.

Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την επόμενη εβδομάδα, οπότε και θα «κλειδώσει» το συνολικό πακέτο των μέτρων που θα εξαγγείλει ο κ. Πρωθυπουργός στην ομιλία του, το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου.

Τις επόμενες ημέρες, το Μέγαρο Μαξίμου, αφού συγκεντρώσει όλες τις προτάσεις ανά τομέα πολιτικής και «μετρήσει» τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο για να κινηθεί, θα καταλήξει στις τελικές αποφάσεις.

Το γερμανικό πείραμα

Η ενίσχυση της χρήσης των δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως «ανάχωμα» στην αύξηση του κόστους καυσίμων και του υψηλού πληθωρισμού, κερδίζει έδαφος στην κυβέρνηση, λόγω και του πρόσφατου πειράματος που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία.

Το 1/5 των Γερμανών πολιτών χρησιμοποίησε τακτικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για πρώτη φορά, χάρη στο εισιτήριο των 9€. Προσθέτως, κατεγράφη αύξηση 42% στα σιδηροδρομικά ταξίδια τον Ιούνιο και τον Ιούλιο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία.

Αυξημένα τα κόστη

Τα συγκεκριμένα μέτρα θα πρέπει να κοστολογηθούν πολύ λεπτομερώς, καθώς ήδη οι οργανισμοί συγκοινωνιών αντιμετωπίζουν επιπλέον βάρη, λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων και του ηλεκτρικού ρεύματος, σύμφωνα με πηγές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) που είδαν τον λογαριασμό του ρεύματος κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 να… «εκτοξεύεται». Ενώ ο ετήσιος προϋπολογισμός της εταιρείας προβλέπει περί τα 22 εκατομμύρια ευρώ για το ρεύμα, το πρώτο εξάμηνο του 2022 το κόστος «εκτινάχθηκε» στα 36 εκατ. ευρώ. Για αυτόν τον λόγο, άλλωστε, έλαβε και συμπληρωματική οικονομική ενίσχυση. Αυξημένα κόστη αντιμετωπίζει και η ΟΣΥ, εξαιτίας των ακριβότερων καυσίμων.

Διαβάστε ακόμη:

Μητροπολίτης Δωδώνης: Όταν έδινε συνέντευξη στο Penthouse και έλεγε «ναι» στο προγαμιαίο σεξ

Αποκάλυψη: Ο πρωθυπουργός ζήτησε την παραίτηση Τσουβάλα – Γιατί κόπηκε τελικά ο Αν. Δασκαλάκης, που υπέστη δεύτερη σερί ήττα και επελέγη ο Μιχ. Καραμαλάκης για νέος Γ.Γ. του Υπ. Προστασίας του Πολίτη

Ο Σπύρος Λάτσης, διά μέσω της Μελίνας Παΐζη, βάζει πόδι ακόμη πιο προσωπικά στη Διοίκηση της Lamda Development