Εκτός από την επενδυτική τραπεζική και την εταιρική χρηματοδότηση όπου μόνο οι άνθρωποι κάνουν την διαφορά, η σύγχρονη τραπεζική στηρίζεται πάλι σε επαγγελματίες όλων των κλάδων για να παράγει αξία με πιο γρήγορα προϊόντα και υπηρεσίες.
Σε κτίρια που άλλοτε κτυπούσαν εκκωφαντικά οι μηχανές της ιστορικής κλωστοϋφαντουργίας “Μουταλάσκη”(1927), στη Νέα Ιωνία, σήμερα ακούγονται πλήκτρα και συνομιλίες για τραπεζικές συναλλαγές.
Στους ίδιους χώρους κτυπά η “καρδιά” των κεντρικών και ψηφιακών λειτουργιών της Eurobank, ένα κέντρο (Eurobank Hub) προορισμένο όχι μόνο ελέγχει τις συναλλαγές σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά και να εκτελέσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της τράπεζας Εurobank 2030.
Ώστε η τράπεζα, μέσω της τεχνολογίας να παράγει αξία, δηλαδή προϊόντα και υπηρεσίες σε λιγότερο χρόνο.
Το πρόγραμμα επενδύσεων (ψηφιακή τεχνολογία) υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ στην τριετία, όπως υπογράμμισε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Στ. Ιωάννου στο ψηφιακό κέντρο της Eurobank, σε έναν σύγχρονο χώρο 34.000 τετραγωνικών μέτρων, πέραν του τεχνολογικού και ψηφιακού κέντρου στεγάζονται, η οργάνωση, οι κεντρικές λειτουργίες & υπηρεσίες, οι οικονομικές υπηρεσίες καθώς και το κέντρο εκπαίδευσης.
Πάνω από 2.000 εργαζόμενοι, δηλαδή σχεδόν το 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών, ελέγχουν τις συναλλαγές (ψηφιακές και μη), αλλά και παράγουν με μεγαλύτερες ταχύτητες τα νέα τραπεζικά προϊόντα, και τις υπηρεσίες στα διάφορα κανάλια.
Υπενθυμίζεται ότι ο ρόλος του ψηφιακού κέντρου της Νέας Ιωνίας ήταν καθοριστικός την περίοδο της πανδημίας, καθώς το κέντρο ήταν έτοιμο να εφαρμόσει καθ’ ολοκληρία την τηλεργασία, έτσι η τράπεζα εφάρμοσε σήμερα ταχύτατα το νέο υβριδικό τρόπο εργασίας, με συνδυασμό εργασίας από το σπίτι και το γραφείο.
360 εκατ. εγχρήματες συναλλαγές εκτελεί το ψηφιακό κέντρο – 2 εκατ. εμβάσματα (60 χιλιάδες ημερησίως)
Το ψηφιακό κέντρο της Eurobank είναι συνδεδεμένο και επικοινωνεί σε πραγματικό χρόνο με όλες τις χώρες που λειτουργεί η τράπεζα (Ελλάδα, Κύπρος, Σερβία, Βουλγαρία, Αγγλία, Λουξεμβούργο), όσο και με τα καταστήματα, τα επιχειρηματικά κέντρα, τα ΑΤΜ.
Με αυτόν τον τρόπο οποιαδήποτε ελλείψεις ελέγχονται και διεκπεραιώνονται κεντρικά.
Τα ετήσια αποτελέσματα του κέντρου είναι μετρήσιμα καθώς σύμφωνα με τα στελέχη του της Eurobank εξυπηρετεί πάνω από 2,5 πελάτες και επεξεργάζεται πάνω από 360 εκατ. εγχρήματες συναλλαγές.
Σε ετήσια βάση περνούν περισσότερα από 2 εκατ. εμβάσματα (60.000 καθημερινά) ενώ καταλήγουν 500 εκατ. τεμάχια επιταγών.
Σε επίπεδο καρτών, οι ετήσιες συναλλαγές που ελέγχονται μέσω του κέντρου ανέρχονται σε 2 εκατ. ενώ στις περιόδους αιχμής (Χριστούγεννα) ξεπερνούν τα 3 εκατ.
Eurobank: Στόχος η καινοτομία – Μεταφορά και ανάλυση των δεδομένων στα “σύννεφα” (cloud)
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank και επικεφαλής του ψηφιακού μετασχηματισμού κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, το τρίπτυχο της τράπεζας είναι επιχειρήσεις (business) – ψηφιοποίηση – τεχνολογία και υποστηρίζεται από το ανθρώπινο ταλέντο και τις δεξιότητες.
Ο κ. Αθανασόπουλος σημείωσε ότι το κέντρο λειτουργεί για να προσφέρει ταχύτατες και προσωποποιημένες υπηρεσίες για τους πελάτες οι οποίες κατατείνουν και σε άνθηση των οικονομικών δεικτών.
Το κέντρο ξεκίνησε το 2016 με μια ομάδα και σήμερα λειτουργούν 13 ομάδες με περισσότερα από 140 στελέχη από όλους τους χώρους της τεχνολογίας, πληροφορικής, product management, marketing.
Στόχος ειδικά του τεχνολογικού κέντρου είναι η παραγωγή καινοτομίας, με αξιοποίηση των σύγχρονων τάσεων σε όλα τα επίπεδα. Αυτή την περίοδο η Eurobank υλοποιεί ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές.
Η τράπεζα επιδιώκει να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform) αξιοποιώντας το Cloud Computing (υπολογιστικό νέφος) και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (data & analytics).
Στη σημερινή εποχή τα δεδομένα, που εύστοχα έχουν χαρακτηριστεί ο «νέος μαύρος χρυσός», η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση βοηθούν στην ευκολότερη, καλύτερη και έγκαιρη κατανόηση των αναγκών των πελατών, στην πρόβλεψη πιθανών κινδύνων και στη δημιουργία προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών.
Παράλληλα, μέσω αυτών εξάγονται ανά πάσα στιγμή χρήσιμα συμπεράσματα για την επιχειρηματική πορεία της τράπεζας και τους πελάτες, μια ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Η τράπεζα έχει φέρει Έλληνες από το εξωτερικό και έχει σχηματίσει μια ομάδα 50 στελεχών οι οποίοι προσφέρουν ανάλυση για το προφίλ πελατών.
Το νέο οικοσύστημα της Eurobank μέσω της τεχνολογίας βελτίωσε τον χρόνο εξυπηρέτησης για τους πελάτες καθώς οι συναλλαγές εκτελούνται σε χρόνο έως και κάτω από ένα δευτερόλεπτο.
Παράλληλα, μειώθηκαν οι χρόνοι πραγματοποίησης των νέων προϊόντων σε οκτώ βδομάδες έναντι τριάντα εβδομάδων του παρελθόντος.
Επίσης, με το κέντρο επιτυγχάνονται οι συναλλαγές της τράπεζας 24 ώρες/7 ημέρες με υποδομές που προσφέρουν απρόσκοπτη λειτουργία με κεντρική παράμετρο την κυβερνοασφάλεια – καθώς υπάρχουν αντίγραφα δεδομένων.