Η καρδιά του μετασχηματισμού της Eurobank «χτυπάει» στο Eurobank Hub στη Νέα Ιωνία, με την τράπεζα να έχει επενδύσει περισσότερα από 200 εκατ ευρω στην ψηφιοποίηση της καθώς στρατηγικός της στόχος είναι να αναδειχθεί ως η πιο απλή, ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Επενδύει λοιπόν στην αποτελεσματική αξιοποίηση των δεδομένων –τα data έχουν χαρακτηριστεί ο νέος «μαύρος χρυσός»-, για να ενισχύσει την παρουσία της και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες σε κάθε επίπεδο, από τον σχεδιασμό νέων προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες της πελατείας της, μέχρι την επιχειρησιακή της πορεία.

Το Eurobank Hub εξυπηρετεί πάνω από 2,5 εκατ πελάτες, είναι συνδεδεμένο real time και με τις έξι χώρες που έχει παρουσία η τράπεζα (Ελλάδα, Κύπρος, Σερβία, Βουλγαρία, Λουξεμβούργο, Ην. Βασίλειο) δηλαδή με τα καταστήματα, επιχειρηματικά κέντρα και ΑΤΜ, «περνάνε» 2 εκατομμύρια εμβάσματα το χρόνο από το κέντρο, 500 εκατ επιταγές, πάνω από 360 εκατ εγχρήματες συναλλαγές, και 3 εκατ συναλλαγες μέσω καρτών

Eurobank Hub και Digital Factory της Eurobank

Στην αιχμή του δόρατος του ψηφιακού οικοσυστήματος της Eurobank, βρίσκεται το Digital Factory που παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός λειτουργικού «Omnichannel σχεδιασμού», με στόχο ο πελάτης να απολαμβάνει, ενιαία εικόνα (branding / awareness), και υψηλά επίπεδα διαλειτουργικότητας, μεταξύ των ψηφιακών καναλιών.

Οι επενδύσεις του Ομίλου σε αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών μόνο κατά την τελευταία τριετία, όπως αναφέραμε ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και συνεχίζονται με ακόμη μεγαλύτερη δυναμική.

Η Eurobank μετασχηματίζεται σε μία τράπεζα «ανοιχτή» 24/7: Στο κινητό, στον υπολογιστή, στο σπίτι, στο γραφείο, στο δρόμο.

Και ο ρόλος του Eurobank Ηub είναι καθοριστικός και νευραλγικός. Στεγάζεται σε ένα σύμπλεγμα έξι κτιρίων (34.000 τετραγωνικά μέτρα), χώρος που χτίστηκε το 1927 για να στεγάσει την κλωστοϋφαντουργία «Μουταλάσκη» (την οποία ίδρυσαν πρόσφυγες της Μικράς Ασίας και στη συνέχεια πέρασε στην Πειραϊκή Πατραϊκή) και που από το 2006 έχει περάσει στην Eurobank.

Στον χώρο αυτό στεγάζονται οι Διευθυνσεις του Technology & Digital Hub (δηλαδή Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής), η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης.

Στο κτιριακό συγκρότημα στη Νέα Ιωνία, απασχολούνται συνολικά περίπου 2.000 εργαζόμενοι που αντιστοιχούν στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της τράπεζας.

Μέσα από τη Phygital προσέγγιση η Eurobank επιδιώκει έναν ισορροπημένο συνδυασμό της τεχνολογίας με το ταλέντο, την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της Τράπεζας, που διατηρούν νευραλγικό ρόλο στο «πάντρεμα» των δύο φιλοσοφιών.

Στον χώρο έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στο χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της Τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε έξι χώρες.

Αυτή την περίοδο, η Eurobank «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο για τη μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους του Data Center της σε Cloud υποδομές. Η Τράπεζα επιδιώκει να οικοδομήσει την πιο καινοτόμο Πλατφόρμα Ανάλυσης Δεδομένων (Data Analytics Platform) αξιοποιώντας το Cloud Computing (υπολογιστικό νέφος) και τις σύγχρονες δυνατότητες στην ανάλυση και επεξεργασία δεδομένων (data & analytics).

Στη σημερινή εποχή τα δεδομένα, η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση, βοηθούν στην ευκολότερη, καλύτερη και έγκαιρη κατανόηση των αναγκών των πελατών, στην πρόβλεψη πιθανών κινδύνων και στη δημιουργία προσωποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών. Παράλληλα, μέσω αυτών εξάγονται ανά πάσα στιγμή χρήσιμα συμπεράσματα για την επιχειρηματική πορεία της Τράπεζας και τους πελάτες, μια ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος στον επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Η Omnichannel πλατφόρμα της Eurobank, η οποία υλοποιείται από το Digital Factory μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και μια αύξηση συναλλαγών από 200% έως και 500%, προκειμένου να ανταποκριθεί η Τράπεζα στις ανάγκες της ψηφιακής εποχής. Η ανοδική τάση στις ψηφιακές συναλλαγές είναι έντονη. Μόνο το 2021 οι συναλλαγές μέσω e – Banking και Eurobank Mobile Banking αυξήθηκαν κατά 11% και 55% αντιστοίχως.

Μέσω του Digital Factory, αναπτύσσεται μία μοντέρνα και χρηστική ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών ενώ δημιουργείται το πιο σύγχρονο φυσικό κατάστημα εξυπηρέτησης πελατών (Future Branch), ένα hot spot τεχνολογίας. Ο πελάτης έχει δυνατότητα πλήρους ευελιξίας στις συναλλαγές του: χρησιμοποιώντας όποιο μέσο τον εξυπηρετεί – το διαδίκτυο, το τηλέφωνο ή το κατάστημα – μπορεί να περιηγείται στα προϊόντα και τις υπηρεσίες, να ξεκινάει από ένα μέσο την συναλλαγή του και να την ολοκληρώνει με ένα άλλο. Έχει, δηλαδή, τη δυνατότητα να αξιοποιήσει ένα ψηφιακό ταξίδι στο πλαίσιο μίας ενιαίας εμπειρίας.

«Μαζί, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε πρωτοποριακούς τρόπους συνεργασίας και καινοτόμες λύσεις. Με ομαδική δουλειά και κοινό όραμα δημιουργούμε σήμερα, την τραπεζική του αύριο. Αυτή τη φιλοσοφία και πράξη εκπροσωπεί δικαίως το Eurobank Hub, ο χώρος όπου το νέο είναι ο κανόνας και η καθημερινότητά μας» σημείωσε ο Σταύρος Ιωάννου, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Οperating Οfficer (COO) & Διεθνείς Δραστηριότητες της Τράπεζας.

Και από την πλευρά του ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της Τράπεζας, τόνισε πως:

Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα. Αυτοί οι παράγοντες στις ημέρες μας αποτελούν προϋπόθεση για την επίτευξη των οικονομικών δεικτών για τις τράπεζες και σε αυτούς εστιάζουμε για να δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία σε μετόχους, εργαζομένους και πελάτες μας.