Όλο και περισσότερους ευρωπαίους καταναλωτές κερδίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές που μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας την περίοδο της πανδημίας, όπως αποτυπώνεται στα τελευταία στοιχεία της Eurostat για τη χρήση τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας (ΤΠΕ) σε νοικοκυριά και μεμονωμένα άτομα.
Το 2022, το 91% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο. Από αυτούς, το 75% παρήγγειλε αγαθά ή υπηρεσίες, με το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών να αυξάνεται κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε μια δεκαετία, από 55% το 2012 σε 75% το 2022.
Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του Διαδικτύου που έκαναν χρήση του e-commerce το 2022 καταγράφτηκαν στην Ολλανδία (92%), στη Δανία (90%) και στην Ιρλανδία (89%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είναι το ποσοστό των χρηστών που έκανε ηλεκτρονικές αγορές στη Βουλγαρία (49%).
Αλματώδης ήταν η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ 2012 και 2022 στην Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), στην Τσεχία και στη Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες).
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ
Οι πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών το 2022 ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (παραγγελίες από το 42% των χρηστών του Διαδικτύου).
Μετά τα είδη ένδυσης-υπόδησης, οι 5 πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές ήταν από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες και αθλητικά είδη εκτός αθλητικών ενδυμάτων (και οι δύο τελευταίες κατηγορίες 14%).
Προϊόντα VS υπηρεσιών στη συνεργατική οικονομία
Η συνεργατική οικονομία άνοιξε έναν νέο τρόπο ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών μέσω ψηφιακών τεχνολογιών.
Το 2022, μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει αγαθά από άλλα άτομα, ενώ το 6% νοίκιασε καταλύματα, το 1% χρησιμοποίησε κάποια υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.
Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.
Διαβάστε περισσότερα
- Aegean Airlines: Σοβαρά προβλήματα επιμελητείας στα lounge επιβατών
- Αθήνα: Το ινστιτούτο αισθητικής των απατεώνων – Πώς εξαπατά τα θύματά του
- Μιχάλης Χατζηγιάννης: Όταν δήλωνε ότι δεν θα ασχοληθεί «ποτέ» με την πολιτική
- Ο Γιώργος Ιωακειμίδης, Δήμαρχος Ρέντη- Νίκαιας, κατεβαίνει για την Περιφέρεια Αττικής κόντρα στον Πατούλη!