Δέκα διαφημίσεις των super bowl που άφησαν εποχή. Ο σημαντικότερος και δημοφιλέστερος ετήσιος αγώνας του αμερικάνικου ποδοσφαίρου  Super Bowl μόλις τέλειωσε. Αυτό το γιγαντιαίο αθλητικό γεγονός καθορίζει όχι μόνο ποιες είναι οι μεγάλες ομάδες της χώρας αλλά και ποιες είναι οι κορυφαίες εταιρίες / brands που επιθυμούν να σκοράρουν ψηλά με τις ακριβές διαφημιστικές τους καμπάνιες. Οι Αμερικάνοι διαφημιστές βάζουν τον καλύτερο τους εαυτό καθώς την επόμενη μέρα, εκτός από το αγωνιστικό κομμάτι, όλοι ασχολούνται με τις διαφημίσεις και τα performances του Super Bowl.

Μια ολόκληρη χώρα, κάθε χρόνο, την πρώτη Κυριακή του Φεβρουαρίου, ζει σε ένα πολύ ξεχωριστό ρυθμό. Το Super Bowl, δεν είναι απλά ο τελικός του αμερικάνικου ποδοσφαίρου, Είναι στάση και τρόπος ζωής μαζί.

Αντιμετωπίζονται ως pop culture περιεχόμενο.

Τα ads που παίζουν κατά τη διάρκεια του Super Bowl γίνονται αντικείμενο συζητήσεων, έχουν τρέιλερ, μπαίνουν σε rankings, σχολιάζονται. Αντιμετωπίζονται ως pop culture περιεχόμενο.

Mερικές από τις διαφημίσεις επιχειρούν ακόμα και να πολιτικολογήσουν. Υπολογίζεται ότι ένα τεράστιο ποσοστό της τάξης του 78% όσων παρακολουθούν το Super Bowl θα είναι ταυτόχρονα συνδεδεμένοι με τα social media τους είτε σχολιάζοντάς το οι ίδιοι είτε απλώς διαβάζοντας τα σχόλια άλλων χρηστών.

Super Bowl: Πόσο κοστίζει ένα διαφημιστικό στο μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός στις

Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από τους τελικούς άλλων αθλημάτων, είναι ακριβώς ότι αντί για σειρά τελικών, στην προκειμένη περίπτωση είναι ένα και μόνο παιχνίδι, που σημαίνει πως δεν μπορεί ο τηλεθεατής να το χάσει. Που με την σειρά του σημαίνει, ότι μία ολόκληρη χώρα -μεγέθους Ηνωμένων Πολιτειών- βρίσκεται μπροστά σε μία τηλεόραση. Συνεπώς οι τιμές του διαφημιστικού χρόνου είναι στα ύψη.

Οι διακοπές ήταν πολλές, γιατί έπρεπε να παίξουν και διαφημίσεις, με τους διαφημιστές να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό σαν να συμμετέχουν σε έναν διαγωνισμό της πιο εφευρετικής, αστείας ή συναισθηματικής διαφήμισης που θα κλέψει την παράσταση.

Βέβαια αυτό τους κοστίζει μόλις… 5,6 εκατομμύρια δολάρια τα 30 δευτερόλεπτα. Αυτή είναι η τιμή που έχει ορίσει το τηλεοπτικό δίκτυο FOX (που έχει τα τηλεοπτικά δικαιώματα) για όσους θελήσουν να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη τηλεοπτική ζώνη για να πουλήσουν το προϊόν τους σε ένα κοινό που ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια. Κι αν νομίζετε ότι αυτά τα λεφτά είναι υπερβολικά (που είναι) να σας ενημερώσουμε ότι το FOX ανακοίνωσε στις 22 Νοέμβριου του 2019 ότι ο διαθέσιμος τηλεοπτικός χρόνος είχε πουληθεί

Ας κάνουμε μια αναδρομή με αυτές που χάραξαν ιστορία.

“1984” – Apple (1984)

Πηγαίνουμε πίσω στο 1984 με την πιο αμφιλεγόμενη και πολυσυζητημένη καμπάνια του Super Bowl στην ιστορία του θεσμού. Βασισμένη στο έργο 1984 του George Orwell, η ταινία παρουσιάζει την ΙΒΜ ως «μεγάλο αδερφό» και την Apple ως τον επαναστάτη που έρχεται να αλλάξει το σύστημα. Σκοτεινή διαφημιστική ταινία με τη σκηνοθετική υπογραφή του Ridley Scott.

Cindy Crawford – Pepsi (1992)

Το γνωστό super model απολαμβάνει με λαγνεία μια Pepsi και χιλιάδες αγόρια και άντρες υποκλίνονται στην ομορφιά και το μικροσκοπικό σορτς της Cindy Crawford. Η ιδέα της παρουσίας και της καμπάνιας της Pepsi στο Super Bowl ήταν να επαναλανσαριστεί στην αγορά ως το «νέο sexy» έναντι των ανταγωνιστών της.

“Where’s The Beef?” – Wendy’s (1984)

Με την σλόγκαν «Where’ the beef» η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει μια ατάκα που θα έμενε στην γλώσσα των Αμερικάνων.

“The Showdown” – McDonald’s (1993)

Ένας αγώνας με πρωταγωνιστές τους Michael Jordan και Larry Bird ήταν αρκετός για να μείνει η ταινία αυτή στην ιστορία.

https://www.youtube.com/watch?v=_oACRt-Qp-s&feature=emb_logo

“Wassup?” – Budweiser (1999)

Στην Αμερική οι τηλεθεατές περιμέναν να δούνε τις διαφημίσεις της Budweiser για το Super Bowl ως κάτι έξυπνο και αστείο. Η παράδοση αυτή ξεκίνησε το 1999 με την ταινία «wassup?». Η διαφήμιση αυτή βασίστηκε στις ταινίες μικρού μήκους του Charles Stone III και δείχνει τους θεατές στο φυσικό τους περιβάλλον: άραγμα, ποδόσφαιρο και μπύρες. Είχε τέτοιο αντίκτυπο στην Αμερικάνικη κοινωνία που παρότι ξεκίνησε ως χαριτωμένο και (καγκουρίστικα) αστείο κατάντησε ενοχλητικό.

“Darth Vader Kid” – Volkswagen (2011)

Την πιο ευαίσθητη και στοχευμένη διαφήμιση έκανε η VW το 2011 με τους μπαμπάδες θεατές του Super Bowl να υποκλίνονται στο μαγικό στιγμιότυπο με το πιτσιρίκι της ταινίας. Ο χαριτωμένος νεαρός φίλος συγκίνησε τους μπαμπάδες ως Σκοτεινός Άρχοντας των Σιθ που παίζοντας και προσπαθώντας να ασκήσει τις δυνάμεις του έκανε το νέο μοντέλο της VW να πάρει μπρος.

Ray Charles – Diet Pepsi (1991)

Ο Ray Charles είναι αρκετός για να κάνει αξιομνημόνευτη την ταινία αυτή. Παρόλα αυτά, ο αστικός μύθος αναφέρει ότι το τραγούδι γράφτηκε από τον πρίγκηπα της pop Prince. Στην πραγματικότητα όμως ο Prince είχε απλώς ηχογραφήσει το «Uh Huh».

Mean Joe Green – Coca-Cola (1979)

Πριν από χρόνια οι διαφημίσεις στο Super Bowl ήταν αλλιώς. Εδώ ο Mean Joe Green με το πιτσιρικά έχει μείνει στην ιστορία των διαφημίσεων της Coca-Cola! Ο μικρός δίνει στον Green το αναψυκτικό για να ξεδιψάσει μετά τον αγώνα και απρόσμενα εκείνος του πετάει την (περιζήτητη) μπλούζα του ως ανταμοιβή.

 

Ali Landry – Doritos 3D (1998)

Το μοντέλο και ηθοποιός Ali Landry κεντρίζει το ενδιαφέρον των ανδρών που βλέπουν Super Bowl. Το αστείο είναι ένας από τους δύο άντρες της διαφήμισης είναι πια ο γνωστός ηθοποιός Sean Hayes!

Hare Jordan” – Nike (1992)

Ο Michael Jordan εμφανίζεται να πρωταγωνιστεί με τον Bugs Bunny. Η διαφήμιση υπήρξε τόσο επιτυχημένη που ενέπνευσε την ταινία Space Jam (1996). Μάλιστα η συνεργασία της Nike με την Warner Bros επανάφερε στο προσκήνιο τους Looney Tunes χαρακτήρες.

https://www.youtube.com/watch?v=mNypPQs-1Gc

Super Bowl 2021: Η διαφήμιση του Will Ferrell είναι ό,τι καλύτερο είδαμε τελευταία

Πολλοί διαφωνούν με το χιούμορ του αλλά είναι ορισμένες φορές που ο Will Ferrell αναγκάζει ακόμα και τους haters του να τον παραδεχτούν. Όσες ταινίες του και να δεις πάντα θα βρεις ένα λόγο να γελάσεις. Είναι ο άτιμος κουραστικός ορισμένες φορές, αλλά είναι και άλλες που καταντάει τόσο αστείος που σε πιάνει νευρικό.