Με έμπνευση από τον CosMc, μια μασκότ της McDonaldland που εμφανιζόταν σε διαφημίσεις στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και αφορά έναν εξωγήινο που λαχταρά το φαγητό των McDonald’s, ο κολοσσός του fast food εγκαινιάζει τις επόμενες ημέρες το νέο του concept.

Η επιλογή του ονόματος δεν είναι τυχαία. Η εταιρεία έχει ενσκύψει περισσότερο στο μάρκετινγκ νοσταλγίας που περιλαμβάνει τις μασκότ που έχει χρησιμοποιήσει κατά καιρούς, αρχής γενομένης από τη μοβ φιγούρα του Grimace που επανεμφανίστηκε φέτος σε Happy Meal.

Αργά και σταθερά

Η πρώτη τοποθεσία της νέας της μάρκας CosMc’s θα είναι στο Bolingbrook του Ιλινόις. Προκειμένου να δοκιμάσει τις αντοχές του νέου concept, ο κολοσσός του fast-food σχεδιάζει να ανοίξει 10 τοποθεσίες CosMc’s, συμπεριλαμβανομένων εννέα εστιατορίων στο Τέξας, μέχρι το τέλος του 2024. Στη συνέχεια, θα περάσει ένα χρόνο αναλύοντας τα δεδομένα για να αποφασίσει αν θα επεκτείνει την μικρού μεγέθους αλυσίδα.

Η αλυσίδα fast food αποκάλυψε για πρώτη φορά την πρόθεσή της να δημιουργήσει το CosMc’s ως spin-off τον Ιούλιο, αποκρύπτοντας ωστόσο περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδιά της. Φωτογραφίες από την τοποθεσία Bolingbrook εμφανίστηκαν στο X, πρώην γνωστό ως Twitter, μόλις αυτή την εβδομάδα.

Με ένα μενού που περιλαμβάνει παλιά αγαπημένα πιάτα όπως τα Egg McMuffins και το M&M McFlurries, και νέα προϊόντα όπως Churro Frappes και pretzel bites, η McDonald’s τοποθετεί το CosMc’s ως ένα νέο convenience food concept για σνακ και καφέ στο χέρι. 

Έμφαση στην απογευματινή ζώνη

Σύμφωνα με το CNBC, η McDonald’s έθεσε συγκεκριμένα ως στόχο τη δημιουργία μιας μάρκας που θα μπορούσε να πουλάει ροφήματα και καφέδες που είναι δημοφιλείς στην κατανάλωση τις απογευματινές ώρες.

Σε αυτήν ακριβώς τη ζώη κατανάλωσης βασίστηκε εξάλλου και η παρουσίαση σχετικού βίντεο στους επενδυτές την Τετάρτη. «Πρόκειται για μια κατηγορία 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων που αναπτύσσεται ταχύτερα από το υπόλοιπο τμήμα -του πρόχειρου και γρήγορου γεύματος εκτός σπιτιού- και με ανοδικά περιθώρια κέρδους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s Chris Kempczinski στους επενδυτές.

Τα εστιατόρια της CosMc’s θα έχουν μικρότερο αποτύπωμα ακίνητης περιουσίας από μια τυπική τοποθεσία McDonald’s, αλλά οι νέες τοποθεσίες ξεχωρίζουν από μια διαφορετική διαρρύθμιση, συμπεριλαμβανομένων πολλαπλών drive-thru λωρίδων. Οι πελάτες που χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες θα μπορούν επίσης να πληρώνουν σε αυτόματο drive-thru, επιταχύνοντας τους χρόνους εξυπηρέτησης.

Ναι μεν, αλλά

Η ανακοίνωση έγινε στο πλαίσιο της ημέρας των επενδυτών της εταιρείας. Τα στελέχη παρουσίασαν μακροπρόθεσμους στόχους για την ανάπτυξη νέων εστιατορίων, σχέδια για την προσέλκυση 100 εκατομμυρίων νέων μελών του προγράμματος πιστότητας και μια στρατηγική συνεργασία με την Google.

Ωστόσο, ο Kempczinski τόνισε ότι οι επενδυτές δεν πρέπει να ενθουσιαστούν ακόμη με τη λογική του CosMc’s.

«Επιτρέψτε μου να τονίσω ξανά, πως μιλάμε για 10 μόλις καταστήματα», δήλωσε στους επενδυτές. «Η μεγάλη ιστορία ωστόσο δεν αφορά την CosMc’s, αυτή καθεαυτήν. Η είδηση βρίσκεται σε αυτό που δηλώνουμε ως McDonald’s για τις δυνατότητές μας. Πριν από ένα χρόνο, ήταν μόνο μια ιδέα και αυτή την εβδομάδα ανοίγουμε το πρώτο μας πιλοτικό κατάστημα. Και εάν πετύχει, τότε η CosMc’s θα μπορούσε να επεκταθεί σε όλο τον κόσμο».

«Δεν αξίζει να επενδύσουμε το χρόνο μας για να αναπτύξουμε εξάλλου μια ιδέα που θα λειτουργήσει μόνο σε μια αγορά», πρόσθεσε ο Kempczinski εξηγώντας γιατί η McDonald’s δημιούργησε το εμπορικό σήμα.

Παρόλα αυτά, οι προηγούμενες προσπάθειες της McDonald’s να επεκταθεί πέρα από την κύρια δραστηριότητά της δεν ήταν επιτυχείς. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, αγόρασε τις Donatos Pizza και Boston Market, καθώς και ένα μερίδιο στην νεοσύστατη τότε Chipotle Mexican Grill. Λιγότερο από μια δεκαετία αργότερα, αποεπένδυσε και από τις τρεις, ώστε να μην διασπάται η προσοχή από την ανάπτυξη της McDonald’s.

Την ίδια στιγμή η εταιρεία δηλωσε ότι θέλει να φτάσει τις 50.000 τοποθεσίες παγκοσμίως μέχρι το 2027. Οπως αναφέρει το CNN Business, στις 30 Σεπτεμβρίου η McDonald’s είχε συνολικά περίπου 41.000 καταστήματα και συνεπώς χρειάζεται άλλα 9.000 για να φτάσει το στόχο της.

Διαβάστε ακόμη: