Μια μικρή επανάσταση βρίσκεται σε εξέλιξη στη διάσημη αλυσίδα ταχυφαγείων με τις χαρακτηριστικές κίτρινες αψίδες που σχηματίζουν το γράμμα «M». Έπειτα από επτά χρόνια ερευνών, πολλαπλών σκέψεων και αμέτρητων συσκέψεων, οι ιθύνοντες της McDonald’s αποφάσισαν να αλλάξουν για πρώτη φορά τη συνταγή παρασκευής του Big Mac.

Δεν είναι μια απόφαση που λαμβάνεται ελαφρά τη καρδία, διότι πρόκειται για το διασημότερο προϊόν της αλυσίδας ταχυφαγείων, που έχει μετατραπεί μέχρι και σε δείκτη μέτρησης του κόστους ζωής σε ολόκληρο τον πλανήτη (Big Mac Index). Διότι είναι πανταχού παρόν στον κόσμο το εμβληματικό αμερικάνικο χάμπουργκερ.

«Ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις», είναι ο κανόνας που ισχύει σχεδόν παντού, από τον αθλητισμό μέχρι τις επιχειρήσεις και βέβαια τις επιτυχημένες συνταγές φαγητών. Από την άλλη όμως, «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο»! Τη δεύτερη αυτή ρήση φαίνεται πως ακολουθεί η McDonald’s, που αποφάσισε να τα άλλαξει όλα στο Big Mac.

Έχουν γίνει, συγκεκριμένα, περισσότερες από 50 τροποποιήσεις στο μπέργκερ, μεταξύ των οποίων πιο γενναιόδωρες μερίδες σάλτσας (από 9 γραμμάρια ανά σάντουιτς η σάλτσα αυξήθηκε στα 14 γραμμάρια) και επίσης πιο «δεμένο» ψωμί ώστε να διατηρείται περισσότερο η θερμότητα του ψημένου μπιφτεκιού όταν κάποιος παίρνει το Big Mac «πακέτο». 

Θέλει να «σβήσει» τον ανταγωνισμό

«Με τις καινοτομίες της η McDonald’s δεν θέλει να αφήσει κανένα περιθώριο στους ανταγωνιστές της», γράφει η Εμά Κονφρέρ στον «Figaro». «Άλλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού, όπως η Five Guys, επικεντρώνονται σε ένα ‘πολυτελές’ μπέργκερ με ποιοτικές πρώτες ύλες. Αλλά η ποιότητα είναι κάτι που απασχολεί πολύ και την εδρεύουσα στο Σικάγο McDonald’s», εξηγεί.

«Η πρόκληση είναι να ενσωματώσουμε την ποιότητα δίχως να κάνουμε εκπτώσεις στη γεύση», τονίζει ο υπεύθυνος στρατηγικής μενού της εταιρείας, Κρις Γιανγκ. Πόσο θα στοιχίσουν όμως στο πορτοφόλι του καταναλωτή όλες αυτές οι αλλαγές και οι ποιοτικές-γευστικές αναβαθμίσεις; Ούτε δεκάρα, κατά την McDonald’s. «Οι τιμές του Big Mac δεν θα αυξηθούν, ακόμα κι αν ο κάθε δικαιοδόχος (franchisee) ορίσει τις δικές του τιμές», διαβεβαιώνει η εταιρεία.

Χάμπουργκερ από χρυσάφι

Η McDonald’s δεν κρύβει ότι στόχος των συνταγών της είναι να διατηρήσει την πρωτιά έναντι των ανταγωνιστών της. Στις ΗΠΑ ο όμιλος κατέγραψε αύξηση στις πωλήσεις του στα καταστήματα κατά 10,3% το 2022 συγκριτικά με το 2021. Την ίδια χρονιά η Wendy’s αύξησε τον τζίρο της κατά 3,9% και η Burger King κατά 2,2%.

Παρά την αδιαμφισβήτητη ευημερία των αριθμών, η πατίνα του χρόνου έχει θαμπώσει την εικόνα των McDonald’s στη συνείδηση των Αμερικανών καταναλωτών. Σύμφωνα με έρευνα της Technomic, κατατάσσεται μόλις στην 13η θέση της λίστας αξιολόγησης των αμερικανικών αλυσίδων γρήγορου φαγητού αναφορικά με την ελκυστικότητα του μπιφτεκιού τους.

Διατροφική κουλτούρα

Βάσει της συγκεκριμένης έρευνας, μόνο ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες βρίσκει το μπιφτέκι της McDonald’s ελκυστικό, ενώ το αντίστοιχο της Burger King σαγηνεύει το 52% των Αμερικανών. Μετά την έρευνα η McDonald’s εξαπέλυσε μια επιθετική διαφημιστική εκστρατεία στις ΗΠΑ για την εμπορική προώθηση και για την αποκατάσταση των «καλύτερων χάμπουργκερ όλων των εποχών» στη συνείδηση των καταναλωτών.

Η κατανάλωση fast food είναι στοιχείο της καθημερινότητας των Αμερικανών. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Datassential, το 68% των καταναλωτών στις ΗΠΑ τρώνε χάμπουργκερ σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Στις ΗΠΑ ο ετήσιος τζίρος από τις πωλήσεις χάμπουργκερ φτάνει στα 136 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Euromonitor. «Είναι αν μη τι άλλο μια αγορά αρκετά μεγάλη για να θέλουν τα McDonald’s να διατηρήσουν την ηγεμονική θέση που κατέχουν έναντι του ανταγωνισμού», καταλήγει η ρεπόρτερ του «Figaro».

Διαβάστε ακόμη: