H BMW ξέρει να προσφέρει το κάτι παραπάνω, ακόμα και αν πρόκειται για ένα οικογενειακό μοντέλο.

Η σειρά 2 Active Tourer, ακροβατεί μεταξύ των κλασικών hatchback και των SUV και απευθύνεται στο κοινό που δεν επιθυμεί ένα ψηλό και ογκώδες όχημα, αλλά κάτι πιο διακριτικό και σίγουρα τα καταφέρνει.

Με διαστάσεις 4.38×1.82 μέτρα, η BMW 225e xDrive κρύβει τον όγκο της, ενώ η απουσία προβόλων συνεισφέρει στην καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού.

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μέχρι και συντηρητική η εμφάνισή της, καθώς δεν παρουσιάζει σχεδιαστικές εξάρσεις, χωρίς ωστόσο να κρύβει την ταυτότητα του μάρκας, αφού το μπροστινό μέρος φωνάζει BMW.

Αν όμως παρατηρήσεις το πίσω μέρος και τα λογότυπα 225e και xDrive, αλλά και το κάλυμμα της υποδοχής του φορτιστή στο μπροστινό αριστερό φτερό, συνειδητοποιείς ότι δεν πρόκειται για ένα απλό οικογενειακό μοντέλο.

Στην αυτοκίνηση υπάρχει ο όρος «Q-car» που περιγράφει μοντέλα με ισχυρούς κινητήρες και σπορ οδικά χαρακτηριστικά, χωρίς ωστόσο να το διατυμπανίζουνε με κραυγαλέα εμφάνιση. Στη σειρά 2 Active Touring, ταιριάζει πλήρως ο όρος αυτός, καθώς κάτω από το καπό και το αμάξωμα «κρύβονται» συνολικά 245 ίπποι και 477 Nm ροπής, που επιταχύνουν την 225e στα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 6,7 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ/ώρα. Επιδόσεις που θυμίζουν περισσότερο «καυτό» hatchback, παρά ένα οικογενειακό μοντέλο με άπλετους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Δεν είναι ωστόσο μόνο οι επιδόσεις στην ευθεία που εντυπωσιάζουν. Στις στροφές, ως κλασική BMW, συμπεριφέρεται εξαιρετικά, ακόμα και υπό έντονη πίεση, με την τετρακίνηση να είναι εκεί όταν πρέπει. Πραγματικά νιώθεις τον πίσω εξωτερικό τροχό να σε ωθεί προς το εσωτερικό της στροφής, κλείνοντας την τροχιά. H τετρακίνηση, θα βοηθήσει σε γλιστερά ή και χιονισμένα οδοστρώματα, αλλά λόγω της χαμηλής απόστασης από το έδαφος,οι εκτός δρόμου διαδρομές απαιτούν προσοχή.

Σύμμαχος στα παραπάνω είναι το τιμόνι με το σωστό βάρος και αίσθηση, με τη στεφάνη του τιμονιού να διαθέτει και το απαραίτητο πάχος. Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic, διπλού συμπλέκτη με τις επτά σχέσεις, ενισχύει περαιτέρω την οδηγική ευχαρίστηση, ενώ στη θέση «Sport» η απόκριση είναι ακόμα καλύτερη, με τις αλλαγές να γίνονται σε υψηλότερες στροφές.

Τα φρένα παρόλο το βάρος των 1.900 κιλών, δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα, λόγω της φύσης του μοντέλου, αφού χρησιμοποιούνται και ως «γεννήτριες» ειδικά στα κατηφορικά κομμάτια.

Η άνεση, παρόλη τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, όπως και η ηχομόνωση, ενώ υπεράνω κριτικής είναι τα δερμάτινα καθίσματα της δοκιμής, που προσφέρουν εξαιρετική στήριξη στο σώμα.

Το εντυπωσιακό με τη 225e είναι πως οι επιδόσεις συνοδεύονται με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, αν συνυπολογιστεί και το βάρος του αμαξώματος που φτάνει τα 1.900 κιλά. Ακόμα και υπό έντονη πίεση, η μέση κατανάλωση, δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα/100χλμ. (5.7 για την ακρίβεια), αρκεί βέβαια πριν ξεκινήσετε για οποιαδήποτε μεγάλη βόλτα ή ταξίδι, να έχετε φροντίσει ώστε η μπαταρία να είναι πλήρως φορτισμένη.

Η ηλεκτρική αυτονομία της 225e φτάνει τα 87 χλμ. και με προσεκτική οδήγηση, ειδικά εντός πόλης είναι εφικτός στόχος. Στους επαρχιακούς δρόμους, ο ηλεκτροκινητήρας δίνει την επιπλέον ώθηση για ακόμα πιο γρήγορα προσπεράσματα, ενώ ακόμα και αν «μείνετε» από μπαταρία, ο  τρικύλινδρος Twin Power Turbo των 1.5 λίτρων με τους 136 ίππους είναι εκεί, με την 225e να λειτουργεί ως «απλό» υβριδικό.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη BMW, με αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής και με ορισμένες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως οι μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες, που δημιουργούν αντίθεση με το ανοιχτόχρωμο εσωτερικό.

Αυτό που ίσως ξενίζει, είναι το σταθερό υποβραχιόνιο, μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, που ωστόσο αποδεικνύεται λειτουργικό, με τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και τον διακόπτη εκκίνησης, να βρίσκονται στο τελείωμά του, στο δεξί χέρι του οδηγού.

Οι χώροι της 225e θα ικανοποιήσουν την πλειοψηφία των μελλοντικών αγοραστών, τόσο εκείνοι για τους επιβάτες, όσο και εκείνος των αποσκευών, με χωρητικότητα 406 λίτρα, αλλά και χώρο κάτω από το κάλυμμα, για την αποθήκευση και των απαραίτητων καλωδίων και εξαρτημάτων για τη φόρτιση.

Ο χώρος αποσκευών της BMW 225e xDrive διαθέτει διπλό αποθηκευτικό χώρο, για τα απαραίτητα εξαρτήματα φόρτισης.

Είναι όντως τόσο καλή η 225e xDrive; Σίγουρα ναι, αλλά και με το αντίστοιχο κόστος. Η βασική έκδοση της ξεκινά από τα 46.500 ευρώ, ενώ η έκδοση των φωτογραφιών με τα δερμάτινα καθίσματα και το πακέτο Premium, φτάνει τα 53.200 ευρώ. Από την άλλη πλευρά, προσφέρει ικανοποιητικές  επιδόσεις, πολύ χαμηλή κατανάλωση, χώρους για επιβάτες και αποσκευές και αν έχετε τη δυνατότητα της καθημερινής φόρτισης, αποτελεί εξαιρετική επιλογή.

Διαβάστε ακόμη: