Πέρασε η κύρια φάση της πανδημίας και οι συνέλληνες το έριξαν στις βόλτες με τα αυτοκίνητα ενώ καλούν συνέχεια και ταξί!
Όπως μού λένε εκπρόσωποι των εταιριών του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) για τον μήνα Ιούλιο οι πωλήσεις της βενζίνης ανέβηκαν 5% και στο πετρέλαιο κίνησης 12,4% από πέρυσι.
«Όλα αυτά οφείλονται στις αυξημένες οδικές μετακινήσεις των νοικοκυριών και στην κίνηση λόγω τουρισμού, ενώ οι συμπατριώτες μας επιλέγουν για λόγους προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού να μετακινούνται με τα δικά τους οχήματα ή με ταξί που πλέον κυκλοφορούν γεμάτα και για το λόγο αυτό διαπιστώνουμε και την αυξημένη κυκλοφορία στα αστικά κέντρα».
Στην αύξηση πωλήσεων, έπαιξε ρόλο και ο τουρισμός. Κινήθηκε εντυπωσιακά ανοδικά. Και οι επιπτώσεις στην αγορά των καυσίμων ήταν εμφανής: «Τόσο οι ξένοι παραθεριστές όσο και οι Έλληνες επέλεξαν προορισμούς που απαιτούν οδικές μετακινήσεις. Και πάλι προκειμένου να είναι ασφαλείς από τη διασπορά του κορωνοϊού».
Σε επίπεδο επταμήνου καταγράφεται επίσης αύξηση των πωλήσεων. Πιο συγκρατημένη αφού στο χρονικό διάστημα συμπεριλαμβάνονται και οι χειμερινοί μήνες με τα περιοριστικά μέτρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς οι πωλήσεις της βενζίνης ανέβηκαν οριακά κατά 1% και του ντίζελ κίνησης 4,3%.
Από τον ΣΕΕΠΕ προβλέπουν: πως «θα έχουμε ανοδικό σερί των πωλήσεων καυσίμων κίνησης παρόλο που η αγορά έχει υποστεί τραύμηατα από τα lockdown και η επιστροφή της στα προ του κορωνοϊού επίπεδα θα επηρεάσει αρνητικά ισολογισμούς των εταιριών».
Κρίσιμο στοίχημα και το άνοιγμα της αγοράς του πετρελαίου θέρμανσης στα μέσα Οκτωβρίου.
Στο Σύνδεσμο εκτιμούν ότι «οι τιμές θα κινηθούν πάνω από 1 ευρώ το λίτρο και τα νοικοκυριά θα δυσκολευτούν για την αγορά ποσοτήτων προκειμένου να ζεσταθούν, ενώ πολλές οικογένειες είχαν σπεύσει να αποθεματοποιήσουν στο τέλος της περασμένης σεζόν».
Αισχροκέρδεια στη βενζίνη, δεύτερη ακριβότερη στην ευρωζώνη η Ελλάδα!