Σε επίπεδα ρεκόρ στην ιστορία της AVAX, ύψους 2,9 δισ., διαμορφώνεται το ανεκτέλεστο υπόλοιπο, από τα οποία τα 2,8 δισ. αφορούν ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις.
Ο αυξημένος βηματισμός της κατασκευαστικής δραστηριότητας που έχει βάλλει στο επίκεντρο του οικονομικού και χρηματιστηριακού ενδιαφέροντος τον κλάδο, προβλέπεται να έχει θετικό αντίκτυπο και στην πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε χθες κατά την τακτική γενική συνέλευση των μετόχων ο πρόεδρος του ομίλου ΑVAX κ. Χρήστος Ιωάννου, η εταιρεία προβλέπεται να παρουσιάσει αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 15% – 25% το 2023 και επιπλέον 30% – 40% το 2024 με παράλληλη μείωση του δανεισμού.
Τα καλά νέα για τους μετόχους συνεχίζονται, καθώς φέτος μετά από 12 χρόνια η εταιρεία θα διανείμει μέρισμα 0,07 ευρώ ανά μετοχή.
Η γενική συνέλευση αποφάσισε χθες να προχωρήσει και σε πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών έως 10 εκατ. με κατώτερη τιμή τα 0,50 και ανώτερη τιμή τα 4 ευρώ μέσα στην επόμενη διετία.
Οι νέες συμβάσεις
Πέρσι, όπως ανέφερε χθες η διοίκηση, ο όμιλος υπέγραψε συμβάσεις ύψους 875 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το 2023 έχουν ήδη υπογραφεί έργα συνολικής αξίας 928 εκατ. Ευρώ.
Τα σημαντικότερα εξ αυτών είναι ο σταθμός ενέργειας με τον όμιλο Mass Group Holdings στη Ρουμανία, αξίας 674 εκατ. ευρώ και το οδικό τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, αξίας 207 εκατ. ευρώ.
Τους επόμενους μήνες ο όμιλος αναμένει περαιτέρω αύξηση του ανεκτέλεστου υπολοίπου.
Η πρόταση για την Αττική Οδό
Χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Κώστας Μιτζάλης, τοποθετήθηκε για πρώτη φορά δημόσια και στο θέμα της πρότυπης πρότασης που κατέθεσε η AVAX σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα καθώς και για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως που θα συνδέει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Η νέα σύμβαση προβλέπεται να εγκαταστήσει νέα διόδια χωρίς να αποκλείεται η φιλοσοφία του σκιώδους διοδίου (επιδοτούμενο διόδιο με βάση τις πραγματικές διελεύσεις) που θα εφαρμοστεί και στον ΒΟΑΚ.
Παράλληλα, η εταιρεία μπαίνει με αξιώσεις στη μάχη της διεκδίκησης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης 25ετούς διάρκειας σε συνεργασία επίσης με την Ακτωρ Παραχωρήσεις και το γαλλικό επενδυτικό fund Meridiam.
Όπως ανακοινώθηκε χθες, ο όμιλος προβλέπεται να καταθέσει δεσμευτική προσφορά και στους διαγωνισμούς για τους οδικούς άξονες Δράμα – Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη – Έδεσσα αλλά και για την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό προς Ίλιον, προϋπολογισμού 550 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα ιδιωτικά έργα, η ΑΒΑΞ ανέλαβε τον ρόλο του συμβούλου (ECI) για το εμπορικό κέντρο Vouliagmenis Mall, το οποίο όταν ανατεθεί θα αποτελεί το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο στο Ελληνικό, σε συνεργασία με την Rizzani de Eccher με βλέψεις να αναλάβει και την κατασκευή του.
Ο κ. Μιτζάλης τόνισε χθες ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν παρά τις δυσκολίες και την ανησυχία που υπάρχει στον κλάδο για την έλλειψη εργατικών χεριών.
Όπως τόνισε, πρόκειται για ένα μεγάλο πρόβλημα που ακουμπά και άλλους κλάδους. «Προσπαθούμε να φέρουμε ανθρώπους από το εξωτερικό, ώστε να υλοποιήσουμε τα έργα. Έχουν γίνει ρυθμίσεις από την πολιτεία και αναμένουμε τα νέα έργα».
Διαβάστε περισσότερα
- Thylane Blondeau: Πώς είναι σήμερα το «ομορφότερο κορίτσι στον κόσμο»
-
Μαρτυρίες – σοκ για το ναυάγιο στην Πύλο: «Υπάρχουν 100 παιδιά στα αμπάρια»
-
Εθνικό πένθος: Τι σημαίνει, τι ισχύει και πόσες φορές έχει κηρυχθεί στην Ελλάδα
-
Νικ Κύργιος: «Σκέφτηκα να αυτοκτονήσω μετά τον αποκλεισμό στο Wimbledon το 2019»