Με ορίζοντα την 1η Απριλίου 2021, καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού, ύστερα από την προσφυγή στο ΣτΕ των κοινοπραξιών που ηγούνται Άκτωρ και Μυτιληναίος, οι υποψήφιοι έχουν μπροστά τους λιγότερο από 50 ημέρες προκειμένου να καταστούν έτοιμες για την ουσιαστική συμμετοχή στον διαγωνισμό.
Ας μην ξεχνάμε δυο πράγματα: πρώτον ότι απόλυτα έτοιμη είναι μόνο η κοινοπραξία της ΓΕΚ Τέρνα με την γαλλική Egis, που υπέβαλλαν άλλωστε την μόνη δεσμευτική πρόταση.
Και δεύτερον ότι Άκτωρ και ΓΕΚ Τέρνα, οι δυο από τους τρεις υποψήφιους δηλαδή, έχουν το ίδιο αφεντικό, τους Ολλανδούς! Επομένως και προβάδισμα 66,6% για τον διαγωνισμό της παραχώρησης για 35 χρόνια της Εγνατίας οδού που θα αποφέρει στο δημόσιο πάνω από 1,5 δις. ευρώ.
Υπάρχει και κάτι ακόμη: μην παίρνετε όρκο ότι τελικά στον διαγωνισμό θα συμμετάσχουν μόνο οι γνωστοί τρεις, όπως αφελώς ορισμένοι υποστηρίζουν. Προφανώς γιατί δεν ξέρουν τι εστί εργολάβος!!!
Και ένα τέταρτο θέμα: Άκτωρ και Μυτιληναίος, οι κοινοπραξίες των οποίων ηγούνται εννοώ, θα πρέπει να επιλύσουν ανοιχτά ζητήματα από τον πρώτο διαγωνισμό, όπως ενδεικτικά αναφέρεται η προσυμφωνημένη συμμετοχή τραπεζικού ιδρύματος που θα εγγυηθεί και θα παράσχει τις απαραίτητες βεβαιώσεις.
Επί του προκειμένου τώρα. Καλά πληροφορημένες πηγές υποστηρίζουν ότι μεταξύ των τριών μεγάλων εργοληπτικών ομίλων άρχισαν οι συζητήσεις για την εμβληματική αυτή ιδιωτικοποίηση. Άκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα και Μυτιληναίος έβαλαν ήδη στο τραπέζι το ενδεχόμενο μοιρασιάς και συζητούν μερίδια και ποσοστά, εάν και εφόσον συμφωνήσουν.
Ωστόσο, απόλυτα ηλεγμένες πηγές διαβεβαιώνουν πως στο κόλπο μπαίνει εκτός των τριών και η JP AΒΑΞ που προ ολίγων μηνών αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου μαμούθ των 1,8 δις. ευρώ, της γραμμής 4 του Μετρό Θεσσαλονίκης!
Λέγεται μάλιστα πως δεν θα κατέβει μόνη της στον διαγωνισμό αλλά συμφώνησε ήδη με τον ένα εκ των δύο εργολάβων, μαντέψτε ποιον! Συνεχίζεται …