Σε υπερδύναμη έχει εξελιχθεί η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών στη Γιούτα, καθώς αυξήθηκε περισσότερο από 230% την τελευταία δεκαετία και απέφερε περισσότερα από 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα πέρυσι.
Και δεν πρόκειται να σταματήσει: Η αγορά αναμένεται να φθάσει τα εντυπωσιακά 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε πέντε χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IBISWorld.
Το Πανεπιστήμιο της Γιούτα
Ένας από τους βασικούς μοχλούς της ανάπτυξης είναι το πρωτοποριακό πρόγραμμα βιντεοπαιχνιδιών του Πανεπιστημίου της Γιούτα, σημειώνει το CNBC.
Μέσα σε μια αίθουσα διδασκαλίας στο Σολτ Λέικ Σίτι, οι φοιτητές εδώ βυθίζονται στη μελέτη των βιντεοπαιχνιδιών – όχι μόνο παίζοντας, αλλά και δημιουργώντας τα, τροφοδοτώντας μια βιομηχανία που έχει βαθιές ρίζες στην πανεπιστημιούπολη.
Το πανεπιστήμιο μπορεί να υπερηφανεύεται για την κληρονομιά του, η οποία περιλαμβάνει τις προσωπικότητες του κλάδου, τον Doug Bowser, πρόεδρο της Nintendo of America, και τον Nolan Bushnell, ιδρυτή της Atari και δημιουργό του εμβληματικού παιχνιδιού «Pong».
Οι απόφοιτοι της σχολής δημιούργησαν παιχνίδια με έσοδα που ξεπερνούν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε όλη τους τη ζωή, σύμφωνα με το πανεπιστήμιο.
«Υπήρχε ένα πλήθος ανθρώπων που ήρθαν εδώ για να σπουδάσουν και στη συνέχεια αποφοίτησαν και ήταν καθοριστικοί στη βιομηχανία παιχνιδιών», δήλωσε ο Michael Young, πρόεδρος του τμήματος παιχνιδιών του Πανεπιστημίου της Γιούτα, σε συνέντευξή του για την εκπομπή “Cities of Success” του CNBC: Salt Lake City».
Πριν γίνει ένα επίσημο πρόγραμμα, η πρωτοβουλία για τα παιχνίδια του Πανεπιστημίου της Γιούτα ξεκίνησε σε μικρό βαθμό στο πλαίσιο του τμήματος πληροφορικής, σύμφωνα με τον Γιανγκ.
Μόλις το 2008, όταν μια ομάδα φοιτητών πρότεινε να δημιουργηθεί ένας ειδικός τομέας σπουδών για τα τυχερά παιχνίδια, απέκτησε μεγαλύτερη απήχηση.
Μέχρι το 2010, το πρόγραμμα ψυχαγωγικών τεχνών και μηχανικής, γνωστό στην πανεπιστημιούπολη ως EAE, δημιουργήθηκε με ένα δομημένο πρόγραμμα σπουδών με αποκλειστική εστίαση στα παιχνίδια και τη διαδραστική ψυχαγωγία.
Το 2017, το πρόγραμμα EAE εγκαινίασε ένα πτυχίο στα παιχνίδια, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξή του. Μέχρι το 2021, είχε γίνει η 10η μεγαλύτερη ειδίκευση του πανεπιστημίου, προσελκύοντας περίπου 1.200 προπτυχιακούς φοιτητές κάθε χρόνο.
«Η ζήτηση έχει απλώς εκτοξευθεί στα ύψη», δήλωσε ο Γιανγκ.
Στην κατάταξη του Princeton Review του 2024 για τις κορυφαίες σχολές σχεδιασμού παιχνιδιών, το Πανεπιστήμιο της Γιούτα ανέβηκε στο Νο 4 τόσο για τα προπτυχιακά όσο και για τα μεταπτυχιακά προγράμματα, από το Νο 7 και το Νο 6, αντίστοιχα, το 2023.
Σήμερα, το πρόγραμμα προσελκύει ένα παγκόσμιο φοιτητικό σώμα, με το 72% των μεταπτυχιακών φοιτητών του να προέρχονται από περιοχές εκτός Γιούτα.
Το πανεπιστήμιο έχει δεσμεύσει 25 εκατομμύρια δολάρια για την υποστήριξη της περαιτέρω επέκτασης του προγράμματος.
Παιχνίδια με τα υψηλότερα έσοδα
Ο John Blackburn, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του στούντιο της Avalanche Software, ενός τμήματος της WB Games, Inc., και απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Γιούτα, αποδίδει την επιτυχία του best seller του 2023, «Hogwarts Legacy», σε μια ταλαντούχα ομάδα στο Salt Lake City που περιλαμβάνει πολλούς αποφοίτους του πανεπιστημίου.
Το παιχνίδι ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε έσοδα πέρυσι.
«Υπάρχουν πιθανότατα τουλάχιστον 30 άτομα εδώ απευθείας από αυτό το πρόγραμμα», δήλωσε ο Μπλάκμπερν.
Σύμφωνα με τον Μπλάκμπερν, η συμβολή του Πανεπιστημίου της Γιούτα στη βιομηχανία παιχνιδιών εκτείνεται μέχρι την πρωτοποριακή εργασία στα τρισδιάστατα γραφικά, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας της πρώτης τρισδιάστατης εικόνας γραφικών και της ανάπτυξης των πρώτων προσομοιωτών πτήσης από εταιρείες όπως η Evans & Sutherland.
«Αυτό έχει πραγματικά εισρεύσει στην τοπική σκηνή παιχνιδιών», δήλωσε ο Blackburn. «Και έτσι οι άνθρωποι φεύγουν από αυτές τις εταιρείες και στη συνέχεια δημιουργούν εταιρείες παιχνιδιών».
Ο Blackburn ήταν συνιδρυτής της Avalanche Software το 1995, η οποία αρχικά κέρδισε αναγνώριση για την ανάπτυξη του «Mortal Kombat», το Super Nintendo και το Genesis και αργότερα απέκτησε φήμη με τίτλους όπως τα «Cars» και «Toy Story 3» κατά τη διάρκεια της συνεργασίας της με τη Disney.
Το 2017, η Epic Games, με έδρα το Cary της Βόρειας Καρολίνας, ξεκίνησε το «Fortnite» – ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια στον κόσμο, με περισσότερους από 500 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.
Ομάδες από όλο τον κόσμο συνέβαλαν στη δημιουργία του, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων στο Σολτ Λέικ Σίτι, όπου είχε την έδρα του ο Ντόναλντ Μάσταρντ, πρώην επικεφαλής δημιουργικού διευθυντή της Epic και συνδημιουργός του παιχνιδιού.
«Το Πανεπιστήμιο της Γιούτα και [το Πανεπιστήμιο Brigham Young], καθώς και ορισμένα από τα άλλα σχολεία στη Γιούτα, έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στην οικοδόμηση σχέσεων με τους προγραμματιστές που βρίσκονται στην περιοχή», δήλωσε ο Mustard.
Τόνισε επίσης τη μοναδική προσέγγιση της Γιούτα στην εκπαίδευση: «Ενώ κάποιοι από αυτούς τους μαθητές είναι στο σχολείο, πρέπει να φτιάξουν το δικό τους βιντεοπαιχνίδι. Αυτό απαιτεί ένα πολύ μοναδικό σύνολο δεξιοτήτων που δεν έχουν πολλοί άνθρωποι».
«Αυτούς τους ανθρώπους ήθελα στην ομάδα μου», δήλωσε ο Mustard.