Στα 11,8 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,077 δισ. ευρώ ή +10%, έκλεισε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana, με τον όγκο των πωλήσεων να παρουσιάζει αύξηση στο 2,5% συγκριτικά με το 2022.

Για τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, τις μεγαλύτερες αυξήσεις στην αξία πωλήσεων το 2023 κατέγραψε η κατηγορία των ειδών νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά.) στο +9,5%. Στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,3% και στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 8,6%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,9%.

Αυξάνεται η ζήτηση για PL και προσφορές

Ανοδικά κινήθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) σε αξία το 2023, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, καθώς διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,3%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,6%.

Τα PL διαθέτουν μεγαλύτερο έρεισμα στα τρόφιμα με το μερίδιό τους στο 26,7% από 26,3% το 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες εντοπίζονται κυρίως στις κατηγορίες των τροφίμων και στα είδη νοικοκυριού, με 25,3% και 25,3% αντίστοιχα. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25,3% το 2023 από 22,5% το 2022.

Οι πρωταθλητές των ανατιμήσεων

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων το 2023 αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά, με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 8,8% και τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,2%).

Διαβάστε ακόμη: