Ανοδική είναι η πορεία που καταγράφουν στην Ελλάδα οι μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από την αρχή του έτους μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2023 πουλήθηκαν 104.498 καινούρια ΙΧ και 57.409 μεταχειρισμένα.
Από τις παραπάνω πωλήσεις τα περισσότερα μοντέλα αφορούν… καθημερινά οχήματα, ωστόσο ιδιαίτερη αίσθηση κάνουν τα σπορ και ακριβά μοντέλα που συνήθως κοστίζουν ένα… διαμέρισμα.
Η λίστα με τα οχήματα
Η τάση που εμφανίζει ο συγκεκριμένος τομέας της αγοράς είναι ανοδική και δείχνει ότι θα συνεχίζει να κινείται ανοδικά στο διάστημα των προσεχών ετών.
Στην κορυφή βρίσκεται η Tesla με 1.373 πωλήσεις και η Porsche με 145 ταξινομήσεις.
Ακολουθεί η Jaquar με 127 πωλήσεις, η Maserati με 35 πωλήσεις στοιχεία που δείχνουν πως η μάρκα από τη γειτονική χώρα έχει αρκετά δυναμικό κοινό και στη χώρα μας.
Επίσης πουλήθηκα 2 Lotus, 2 Ferrari που δείχνει και το ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού για την ιταλική φίρμα καθώς και 3 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Aston Martin.
Οι Ελληνες δείχνουν να έχουν σταθερές προτιμήσεις στις μάρκες. Ετσι και το 9μηνο 2023 η Toyota αναδείχθηκε η αγαπημένη φίρμα των ελλήνων αγοραστών καινούργιου αυτοκινήτου.
Συγκεκριμένα, η ιαπωνική φίρμα σημείωσε 13.653 ενώ δεύτερη ήρθε η Opel και στην τρίτη θέση η Peugeot.
Την πεντάδα συμπλήρωσαν η Hundai και η VW.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων οχημάτων, λόγω έλλειψης ημιαγωγών σε διεθνές επίπεδο, η αγορά αυτοκίνητου στην Ελλάδα παρουσιάζει μια μεγάλη δυναμική δείχνοντας πως το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Ωστόσο, υπάρχουν εταιρείες αυτοκινήτων που έχουν τους πιο πιστούς αγοραστές. Αυτό σημαίνει ότι δύσκολα θα αλλάξουν επιλογή στην αγορά αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την «Έκθεση Πιστότητας Μάρκας Αυτοκινήτου» της J.D. Power, η Porsche έχει τους πιο πιστούς πελάτες μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών πολυτελείας.
Η Porsche έχει το υψηλότερο ποσοστό επιβράβευσης, μεταξύ των επωνυμιών πολυτελών αυτοκινήτων με 56,8%, μια ελαφρά πτώση από 57,4% της περσινής χρονιάς. Η Mercedes-Benz βρίσκεται στην επόμενη θέση, ξεπερνώντας την Genesis, την επιλαχούσα το 2022.
Μεταξύ των premium κατασκευαστών SUV, η Volvo κατατάσσεται στην υψηλότερη θέση φέτος, ενώ η Toyota είναι στην κορυφή των μάρκες αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής και η Subaru κυριαρχεί έναντι των κατασκευαστών SUV μαζικής αγοράς.