Η εκρηκτική ανάπτυξη της αεροπορικής βιομηχανίας την περίοδο μετά την πανδημία, φαίνεται να φτάνει σιγά σιγά, στο τέλος της. Σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές, καταγράφεται σταθεροποίηση της αεροπορικής κίνησης, καθώς η ταχεία ανάπτυξη επιβραδύνεται και μια νέα εποχή κανονικότητας ξεκινά.
Έκθεση της διεθνούς ένωσης αερομεταφορών εκτιμά πως το 2024, θα σηματοδοτήσει το τέλος των ραγδαίων αυξήσεων που παρατηρήθηκαν κατά τη διετία 2021-2023. Η παγκόσμια χωρητικότητα αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 40 εκατομμύρια πτήσεις (από 38,9 εκατομμύρια το 2019), με 4,7 δισεκατομμύρια επιβάτες (από 4,5 δισεκατομμύρια ανθρώπους το 2019), σύμφωνα με την IATA.
Καθώς η ζήτηση για ταξίδια αναψυχής μειώνεται και τα «ταξίδια εκδίκησης» για τα όσα η ανθρωπότητα βίωσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, φτάνουν στο τέλος τους, η προσφορά και η ζήτηση στη βιομηχανία εμπορικών αεροπορικών επιχειρήσεων έρχονται σε ισορροπία, γεγονός που θα οδηγήσει σε σταθεροποίηση των αεροπορικών ναύλων το 2024, σύμφωνα με την AMEX GBT Consulting.
Σχετικά με τα αεροπορικά εισιτήρια, πολλές αναφορές προβλέπουν αύξηση μεταξύ 3% – 7% το επόμενο έτος, εξαιτίας του υψηλού κόστους καυσίμων, των αλλαγών στη βιωσιμότητα και των αναβαθμίσεων στόλου, όπως μεταδίδει το CNBC.
Παρόλα αυτά, η BCD Travel προβλέπει μικρή μείωση των παγκόσμιων ναύλων, ενώ η Hopper αναμένει επίσης, μείωση των εισιτηρίων στις ΗΠΑ, τουλάχιστον για τους πρώτους έξι μήνες του 2024.
Οι περιοχές που παρέμειναν κερδοφόρες το 2023 στην αεροπορική βιομηχανία ήταν η Βόρεια Αμερική, Μέση Ανατολή και η Ευρώπη, με την Ασία-Ειρηνικό να αναμένεται να γίνει κερδοφόρα το 2024. Αντίθετα, Λατινική Αμερική και Αφρική δεν βρίσκονται στο επίκεντρο της ζήτησης.
Προοπτικές για το 2024
Η IATA εκτιμά πως τα παγκόσμια έσοδα θα φτάσουν το ρεκόρ των 964 δισεκατομμυρίων δολαρίων το επόμενο έτος, με καθαρά κέρδη 25,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πρόκειται για ένα περιθώριο καθαρού κέρδους 2,7% – μια ελαφρά αύξηση από το περιθώριο κέρδους 2,6% για το 2023, ανέφερε η έκθεση.
Παρά τα κέρδη ρεκόρ και τις αισιόδοξες προβλέψεις, οι συνθήκες για το 2024, αναμένεται να είναι λιγότερο ευνοϊκές καθώς η βιομηχανία αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως ο εντεινόμενος ανταγωνισμός , το υψηλό λειτουργικό κόστος και οι όλο και πιο αυστηροί ρυθμιστικοί κανόνες.
«Οι άνθρωποι αγαπούν τα ταξίδια και αυτό βοήθησε τις αεροπορικές εταιρείες να επιστρέψουν στα επίπεδα συνδεσιμότητας πριν από την πανδημία», δήλωσε στην έκθεση ο Γενικός Διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς.
Ωστόσο, «τα κέρδη της βιομηχανίας πρέπει να τεθούν σε σωστή προοπτική. Ενώ η ανάκαμψη είναι εντυπωσιακή, ένα καθαρό περιθώριο κέρδους 2,7% είναι πολύ χαμηλότερο από αυτό που θα δεχόντουσαν οι επενδυτές σχεδόν σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο».
Διαβάστε ακόμη:
- Ραγδαίες εξελίξεις με το διυλιστήριο της Lukoil στη Σικελία και τον εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου
- Οι 10+1 μετοχές του Χρηματιστηρίου Αθηνών στο «ραντάρ» των ξένων
- Ερυθρά Θάλασσα: Νέα επίθεση σε ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο
- Μεγάλη δικαίωση με Μπρινιόλι, από τον Νοέμβριο αποκαλύψαμε πως δεν ανανεώνει με τον Παναθηναϊκό