Βάσει της συνέπειας, των αξιολογήσεων των πελατών και της αποδοτικότητάς τους σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των αιτημάτων αποζημίωσης αξιολογήθηκαν συνολικά 83 αεροπορικές από την εταιρεία δικαιωμάτων των επιβατών AirHelp.
«Πιστεύουμε ότι μια αεροπορική θα πρέπει να αξιολογείται όχι μόνο με τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται τους επιβάτες όταν τα πράγματα πάνε καλά, αλλά και με τον σεβασμό που δείχνουν στους πελάτες όταν τα πράγματα πάνε στραβά», αναφέρεται στην έρευνα.
Σύμφωνα με τη φετινή λίστα, οι 10 αεροπορικές εταιρείες που βρέθηκαν στην κορυφή των αξιολογήσεων φέτος βάσει των τριών κριτηρίων από την αρχή του έτους μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου είναι οι εξής:
1. Qatar Airways – 8,38
2. Eurowings – 8,27
3. LOT Polish Airlines – 8,11
4. Etihad Airways και All Nippon Airways – 8,09
6. Austrian Airlines – 8,07
7. American Airlines – 7,97
8. China Airlines – 7,92
9. Wideroe – 7,89
10. United Airlines – 7,88
Αντιθέτως, η δεκάδα που απέσπασε τις χαμηλότερες αξιολογήσεις το 2023:
1. Tunisair – 4,12
2. British Airways – 5,03
3. Frontier Airlines και Pegasus Airlines – 5,18
5. Czech Airlines – 5,20
6. Air Canada – 5,68
7. Spirit – 5,69
8. TAROM και Azores Airlines – 5,71
10. Air Austral – 5,77
Σημειώνεται πως η Qatar Airways έχει κατακτήσει την κορυφαία θέση σε όλες τις αξιολογήσεις της AirHelp από το 2015, με εξαίρεση μία. Το 2016 είχε πέσει στη δεύτερη θέση, ακολουθώντας την Singapore Airlines. Επίσης, το 2022 μοιράστηκε την πρώτη θέση με την Etihad Airways.
Σε ό,τι αφορά μόνο τη διαχείριση των αποζημιώσεων των επιβατών (εάν απορρίπτουν εσφαλμένως ή αγνοούν τις αιτήσεις, καθώς και τον χρόνο της απόφασης και της καταβολής της αποζημίωσης) οι καλύτερες αεροπορικές είναι οι εξής:
- China Airlines και Brussels Airlines – 8,2
- United Airlines, SAS Scandinavian Airlines και airBaltic – 8,1
Αντιθέτως, τις χειρότερες αξιολογήσεις είχαν:
- British Airways – 1
- Gulf Air – 1,4
- Czech Airlines, Aircalin και Vietnam Airlines – 1,7 (ισοπαλία)
Για την British Airways που βρέθηκε στην τελευταία θέση της λίστας, ο Tomasz Pawliszyn, διευθύνων σύμβουλος της AirHelp, εξήγησε ότι δεδομένου του μεγέθους και της δημοφιλίας της, είναι πιθανό ότι καλείται να διαχειριστεί τεράστιο όγκο αιτήσεων αποζημίωσης. Επίσης, δήλωσε ότι η βαθμολογία αποδίδεται εν μέρει στην υποστελέχωση.
Από την πλευρά της, η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι προσπαθεί να βελτιώσει τον χρόνο ανταπόκρισης και ότι έχει προσλάβει επιπλέον 1.500 νέους εργαζομένους, καθώς και ότι λάνσαρε νέα τεχνολογία για την επίσπευση της επίλυσης των εκκρεμών υποθέσεων.