Πιο σύγχρονο, πράσινο και έξυπνο πλαίσιο λειτουργίας για τις αστικές μετακινήσεις προτείνει ο όμιλος FREE NOW και η Beat.
Συμμετέχοντας στο «Shaping the mobility of tomorrow» ο διευθύνων σύμβουλος της FREE NOW, Μαρκ Μπεργκ και ο γενικός διευθυντής της BEAT, Βασίλης Ντάνιας ζήτησαν την ανάπτυξη ενός πλαισίου λειτουργίας της αγοράς των αστικών μετακινήσεων στην Ελλάδα, που θα λαμβάνει υπόψη την τεχνολογική εξέλιξη, την περιβαλλοντική βιωσιμότητα και τις ανάγκες μετακίνησης των πολιτών, και θα υιοθετεί τις καλύτερες πρακτικές της Ευρώπης.

«Η πλατφόρμα του μέλλοντος θα είναι ένας συνδυασμός επιλογών μετακίνησης, μέσα από το ride-hailing, το car-sharing, τα e-bikes ή τα e-scooters, ειδικά διαμορφωμένων επιλογών για τις ανάγκες του κάθε επιβάτη» επεσήμανε ο CEO της FREE NOW, Μαρκ Μπεργκ.

«Η δική μας αποστολή είναι να βοηθήσουμε τους πολίτες να κάνουν «έξυπνες» επιλογές μετακίνησης και περιλαμβάνει όλους τους παίκτες της αγοράς -από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέχρι τους μεγάλους παρόχους υπηρεσιών μετακίνησης. Σε ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις έχουμε ήδη ενσωματώσει πολλαπλές επιλογές στην πλατφόρμα μας μέσα από συνεργασίες, όπως με τη VOI (e-scooters), τη BOND (e-bikes), τη Miles (car sharing) ή την EMMY (mopeds). Επίσης, σε επιλεγμένες πόλεις θα ενσωματώσουμε στην εφαρμογή μας τις δημόσιες συγκοινωνίες πιλοτικά, ήση από αυτόν το μήνα».

Η FREE NOW, η μεγαλύτερη εταιρία ψηφιακών μετακινήσεων στην Ευρώπη, με παρουσία σε 12 ευρωπαϊκές αγορές και 150 πόλεις, πιστεύει πως το μέλλον της αστικής μετακίνησης βρίσκεται στις ψηφιακές πλατφόρμες και θα είναι πολυτροπικό (multimodal), δηλαδή θα περιλαμβάνει ένα σύνολο επιλογών μετακίνησης, που θα διατίθενται στους πολίτες, μέσα από μία ολοκληρωμένη τεχνολογική προσέγγιση.

Σχετικά με την προοπτική της κινητικότητας ως υπηρεσία (Mobility as a Service) και στην Ελλάδα, ο Μαρκ Berg σημείωσε ότι δεν είναι πολύ μακριά, ωστόσο το θεσμικό πλαίσιο χρειάζεται εκσυγχρονισμό για να μπορεί η Beat μέσα από την τεχνολογία της FREE NOW να προσφέρει δυνατότητες στους πολίτες, αντίστοιχες με αυτές που σήμερα απολαμβάνουν οι χρήστες των εφαρμογών του ομίλου στη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Πορτογαλία: Ταξί, e-scooters, e-bikes, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Η Beat είναι ένα αγαπημένο brand, κομβικό μέρος της μετακίνησης στην πόλη και ταυτισμένη με ασφαλείς και ποιοτικές υπηρεσίες καθώς η Ελλάδα όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της FREE NOW ανάκαμψε γρηγορότερα από κάθε άλλη στην Ευρώπη μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας.

Βασίλης Ντάνιας: Η Πολιτεία να προχωρήσει με πιο τολμηρά βήματα

Tις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Beat στην ελληνική αγορά, την προοπτική της Ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, αλλά και το μέλλον των ψηφιακών εφαρμογών ανέπτυξε κατά την διάρκεια της συζήτησης και ο γενικός διευθυντής της Beat για την ελληνική αγορά, Βασίλης Ντάνιας.

«Η Αθήνα είναι μία επιβαρυμένη περιβαλλοντικά πόλη, γεγονός που επιδεινώνει τις επιπτώσεις και της πανδημία, καθώς σύμφωνα με μελέτες, η θνησιμότητα από τον COVID-19 συνδέεται με τη μόλυνση της ατμόσφαιρας. Είναι ανάγκη να επενδύσουμε περισσότερο σε καθαρές τεχνολογίες. Σύμφωνα με τα δεδομένα μας, με στοχευμένες κινήσεις στήριξης των ιδιοκτητών ταξί, όλα τα ταξί της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα μπορούσαν να είναι ηλεκτρικά μέσα σε 3-5 χρόνια, μηδενίζοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα», σημείωσε ο Βασίλης Ντάνιας.

Ο γενικός διευθυντής της BEAT ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες η εταιρεία θα αναλάβει πρωτοβουλίες και θα παράσχει οικονομικά κίνητρα για όλους τους παλιούς και νέους συνεργάτες της οδηγούς, ώστε να αντικαταστήσουν τα συμβατικά τους οχήματα με ηλεκτρικά μέχρι το τέλος του 2021.

Ωστόσο, επισήμανε ότι για την επιτυχή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, χρειάζεται και η Πολιτεία να προχωρήσει σε βελτιώσεις του ρυθμιστικού πλαισίου, με μέτρα όπως η διεύρυνση των δυνατοτήτων leasing και η ειδική σήμανση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Πρότεινε, επίσης, τη θεσμοθέτηση ενός «Mobility Allowance», δηλαδή της παροχής ενός οικονομικού κινήτρου από τις επιχειρήσεις προς τους εργαζομένους, ώστε να μην παίρνουν καθημερινά το αυτοκίνητο τους από και προς την δουλειά, αλλά να επιλέγουν οι ίδιοι έναν τρόπο μετακίνησης, με στόχο τη μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση και τη μεγαλύτερη ευελιξία.

Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται ήδη σε Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία και Γερμανία σταδιακά. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μειώνεται καθώς εκπέμπονται λιγότεροι ρύποι, προκαλείται περιορισμένη κίνηση, και στηρίζεται βεβαίως σημαντικά η αγορά των μετακινήσεων.