Ύστερα από τις νέες αυξήσεις στα κόμιστρα για όλα τα ταξί, οι οποίες ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Beat ενημέρωσε ότι το κόστος προμίσθωσης για τα ταξί της μειώνεται από 2 ευρώ σε 1.20 ευρώ. Η μείωση θα εφαρμοσθεί σε όλες τις διαδρομές από την Παρασκευή 24/06 και ώρα 12:00 το μεσημέρι.

Μέσω ανακοίνωσης, η Beat επεσήμανε ότι οι συνεργάτες οδηγοί εισπράττουν τη χρέωση προμίσθωσης, ενώ, από την πλευρά της, θα συνεχίσει την αξιολόγηση των αναγκών επιβολής χρέωσης, όπως και το ύψος εκείνης, ανάλογα με τις συνθήκες ζήτησης και προσφοράς.

Από τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της χρέωσης προμίσθωσης, παρατηρήθηκαν τα εξής στοιχεία, σύμφωνα με την εταιρεία.

  • 8 στους 10 επιβάτες του Beat εξυπηρετούνται πλέον ταχύτατα.
  • Οι 000 συνεργάτες οδηγοί της Beat διπλασίασαν τον χρόνο που μένουν ενεργοί στην πλατφόρμα, εξυπηρετώντας διαδρομές.
  • Οι διαδρομές μέσω της εφαρμογής αυξήθηκαν κατά 5%.
  • Η Βeat μειώνει σε 2 ευρώ το κόστος προμίσθωσης στα ταξί της.

Η εταιρεία είχε επιβάλλει κόστος προμίσθωσης 2 ευρώ από τις 16 Ιουνίου, προτού ανακοινωθεί το νέο τιμολόγιο για τα ταξί από το Υπουργείο, επικαλούμενη «το υψηλό, πλέον, κόστος λειτουργίας ενός ταξί».

«Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών μας και θα μάς επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες», είχε αναφέρει η εταιρεία, εκείνη την περίοδο.

Το κόστος προμίσθωσης είναι μία νόμιμη χρέωση σύμφωνα με τη νομοθεσία, που μπορεί να κυμαίνεται από  0€ έως 5.65€ (αρ.απόφασης ΥΜΕ Α54501/5518/28.1.2014) και αντιστοιχεί στο ποσό που πρέπει να πληρώσει οιοσδήποτε για να χρησιμοποιήσει μία υπηρεσία κλήσης ταξί. Χρησιμοποιείται ήδη από τους περισσότερους παρόχους τηλεφωνικής ή ψηφιακής διαμεσολάβησης ταξί στην Ελλάδα.

Ποιος εισπράττει το ποσό του κόστους προμίσθωσης;

Ο οδηγός. Στο BEAT, η απόφαση αφορά στήριξη των συνεργαζόμενων οδηγών στα καθημερινά, λειτουργικά έξοδά τους.

Γιατί εφαρμόζεται το κόστος προμίσθωσης αντί να μειωθεί η προμήθεια και να ληφθεί από την εταιρεία αυτό το κόστος;

Στο παρελθόν υπήρχε αυτή η προσπάθεια, τόνισε η Beat, αλλά δεν ήταν αρκετό. Άλλωστε, η προμήθεια της ΒΕΑΤ, πέρα από τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας, επιστρέφεται στους οδηγούς με τη μορφή οικονομικών κινήτρων, ώστε να εξυπηρετούν επιβάτες σε ώρες αιχμής.