Στην πόλη Ρόλλε, που βρίσκεται στην βορειοδυτική πλευρά της λίμνης της Γενεύης, μέσα στην κατοικία που διέμενε έβαλε τους δικούς του τίτλους τέλους ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, ένας από τους πλέον ανατρεπτικούς σκηνοθέτες του 20ου αιώνα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της έγκριτης Liberation, o Γκοντάρ επέλεξε να προχωρήσει σε ευθανασία, μια διαδικασία που επιτρέπεται νόμιμα στην Ελβετία και η οποία έλαβε χώρα στο σπίτι του.

Η εφημερίδα επικαλείται δηλώσεις του νομικού συμβούλου της οικογένειας Πατρίκ Ζανερέ ο οποίος επισήμανε ότι «ο Γκοντάρ αποφάσισε να προχωρήσει σε ευθανασία, κάτι που επιτρέπεται νομικά στην Ελβετία σε περίπτωση πολλαπλών παθήσεων που προκαλούν αναπηρία. Δεν ήταν άρρωστος, ήταν απλώς εξαντλημένος».

Απρόβλεπτος, ανατρεπτικός και ένας άνθρωπος που μισούσε τον συμβιβασμό, ο Γκοντάρ αποφάσισε να φύγει όπως ήθελε αυτός και όχι όπως θα ήθελαν οι άλλοι.

Σύμφωνα με το ελβετικό πρακτορείο ειδήσεων ATS που επικοινώνησε με την σύντροφο του σκηνοθέτη Ανν-Μαρί Μιβίλ ο δημιουργός του εμβληματικού «Με κομμένη την ανάσα» πέθανε ειρηνικά και περιτριγυρισμένος από αγαπημένα και οικεία του πρόσωπα.

Έφυγε γιατί αυτό επιθυμούσε ο άνθρωπος που ξεκίνησε από κριτικός κινηματογράφου, πριν περάσει πίσω από την κάμερα, αλλάζοντας για πάντα τον Γαλλικό κινηματογράφο. Η Μπριζίτ Μπαρντό γοητεύθηκε από την mentalite του και ο Ζαν Πολ Μπελμοντό χρίστηκε σταρ, πρωταγωνιστώντας στις ταινίες του προκλητικού σκηνοθέτη, αυτού που αναδείχθηκε κύριος εκφραστής του κινήματος της Nouvelle Vague, πηγαίνοντας κόντρα στο παραδοσιακό σινεμά, αμφισβητώντας τους κανόνες και τους κώδικες του Χόλιγουντ.

Οι ακροαριστερές του απόψεις, το φλερτ με τον υπαρξισμό και τα προσωπικά του πιστεύω δεν άλλαξαν μέχρι το τέλος της ζωής του, το οποίο έμελλε να γραφτεί στην Ελβετία. Όπως θα έλεγαν οι φίλοι του, ακόμη κι αυτό αποφάσισε να το «σκηνοθετήσει ο ίδιος».

Διαβάστε ακόμη: