O διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντίες, ο αρχιτέκτονας της μετάβασης της γερμανικής αυτοκικητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, θα αποχωρήσει από τον όμιλο σε ένα μήνα, υπό την ασφυκτική πίεση των εργατικών συνδικάτων και των μετόχων.
Ο 63χρονος, πρώην μάνατζερ της BMW, που ανέλαβε τα ηνία της VW μετά το σκάνδαλο με τους ρύπους, θα αντικατασταθεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Porsche και πρώην μάνατζερ της VW Όλιβερ Μπλουμ από την 1η Σεπτεμβρίου.
Η αποχώρησή του λαμβάνει χώρα μετά από ομόφωνη απόφαση του εποπτικού συμβουλίου της VW, που ελέγχεται από μία συμμαχία εκπροσώπων των εργαζομένων και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, που είναι και ο μεγαλύτερος μέτοχος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το 20μελές δ.σ., που απαρτίζεται από τους βασικούς μετόχους της VW, την οικογένεια Πόρσε-Πιχ, ψήφισε ομόφωνα την αντικατάσταση του Ντίες, σύμφωνα με πηγές.
Στόχος του Ντίες ήταν να καλύψει το κενό που χώριζε τη VW με την Tesla αναδεικνύοντάς την στην κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως τα μέσα της δεκαετίας. Ανέλαβε υπό την εποπτεία του την κατασκευή των πρώτων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της VW και δεσμεύθηκε να δαπανήσει περί τα 52 δισ.ευρώ για την ανάπτυξη μοντέλων που θα κινούνταν με μπαταρία, μειώνοντας ταυτόχρονα το υψηλό κόστος.
Όμως, η θητεία σημαδεύτηκε από αλλεπάλληλες τριβές με τα πανίσχυρα συνδικάτα της VW, που εκπροσωπούν τους περισσότερους από τους 300.000 εργαζομένους της στη Γερμανία και διαθέτουν 10 από τις 20 έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Ντίες προκάλεσε την οργή των συνδικάτων πέρυσι, από τη στιγμή που ισχυρίστηκε κατ΄ιδίαν ότι η VW είχε 30.000 εργαζομένους σε πλεονάζον δυναμικό στη Γερμανία. Ο επικεφαλής της ένωσης εργαζομένων Ντανιέλα Καβάλο δήλωσε ότι στόχος του συνδικάτου ήταν απλά να διασφαλίσει τις υφιστάμενες θέσεις εργασίας και ότι η κερδοφορία θα παρέμενε εξίσου σημαντικός στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα έτη.
Η ανακοίνωση της αποχώρησης του Ντίες έλαβε χώρα λίγες μόλις ώρες μετά το καλοκαιρινό μήνυμα που έστειλε στους εργαζομένους καθώς αρχίζει η περίοδος των καλοκαιρινών αδειών: «Είμαι πολύ ικανοποιημένος από τις αποδόσεις μας….Δεν έχω αμφιβολία ότι θα καταφέρουμε να κερδίσουμε ακόμη περισσότερο έδαφος τους επόμενους μήνες», έγραψε, προσθέτοντας ότι οι πωλήσεις έχουν πληγεί από τις ελλείψεις σε ημιαγωγούς και άλλα προβλήματα στην αλυσίδα τροφοδοσίας.
Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο διεύθυνε τον όμιλο και η εμμονή του να συγκρίνει τη VW με την Tesla, η οποία κατασκεύασε μονάδα κοντά στο Μπράντενμπουργκ, είχαν επανειλημμένως επικριθεί από εκπροσώπους των εργαζομένων.
Σε συνέντευξή του πέρυσι το Νοέμβριο, ο Καβάλο είχε επίσης κατηγορήσει τον Ντίες για προβλήματα και καθυστερήσεις με το πρόγραμμα λογισμικού της VW, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά το κόστος, καθώς και για τις χαμηλές επιδόσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, την πιο μεγάλη και πιο κερδοφόρα αγορά της.