Η κεφαλαιοποίηση της πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας Porsche η οποία πριν από μια εβδομάδα έκανε το ντεμπούτο της στο χρηματιστηριακό ταμπλό ξεπέρασε την πρώην μητρική της εταιρεία Volkswagen Group.
Ειδικότερα, οι μετοχές της Porsche AG έκλεισαν περισσότερο από 10% υψηλότερα στο τέλος της πρώτης εβδομάδας διαπραγμάτευσης, αποτιμώντας την εταιρεία στα €82,65 δισ καθιστώντας την έτσι ως την πιο πολύτιμο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Η Volkswagen που πούλησε το 25% της Porsche, αποτιμήθηκε στα €79 δισ.
Η Porsche είναι πλέον η πέμπτη πιο πολύτιμη εισηγμένη εταιρεία στη Γερμανία, μετά τις Linde, SAP, Deutsche Telekom και Siemens, ενώ έχει ήδη προγραμματιστεί να προστεθεί στον Παγκόσμιο Δείκτη MSCI στις 12 Οκτωβρίου και είναι επίσης πιθανό να εισέλθει σύντομα στον κορυφαίο δείκτη DAX της χώρας.
Οι αναλυτές του κλάδου αυτοκινήτων στο Jefferies αποτίμησαν την εταιρεία σε €85 δισ τη στιγμή της IPO της, η οποία εξακολουθεί να είναι σχεδόν 3% κάτω από τα τρέχοντα επίπεδα συναλλαγών. Ωστόσο, ο διαχειριστής του Cole Smead πιστεύει ότι θα μπορούσε να αυξηθεί περισσότερο από 40% στα €130 ανά μετοχή. Περιμένει πως η αυτοκινητοβιομηχανία θα διαπραγματεύεται με οκταπλάσια λογιστική αξία, κάτι που πιστεύει ότι ταιριάζει καλύτερα σε μια επιχείρηση που παράγει απόδοση ιδίων κεφαλαίων 25%.
«Πιστεύουμε ότι οι αποδόσεις τους θα μπορούσαν να αυξηθούν εάν είναι επιτυχείς στη μετάβαση των ηλεκτροκίνητων (EV) ή στα SUV ή αν κάνουν λάθος στο μέλλον των EV, αλλά επενδύσουν λιγότερα κεφάλαια», δήλωσε ο Smead, ο οποίος διαχειρίζεται περισσότερα από €3,5 δισ σε περιουσιακά στοιχεία. Σε σύγκριση με τη μητρική της εταιρεία VW, η οποία κατασκευάζει σχεδόν 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως, η Porsche κατασκευάζει λίγο περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα, αλλά αντιπροσωπεύει το 1/4 των κερδών της Volkswagen.
Ορισμένοι επενδυτές, όπως ο Louis Navellier της Navellier, συγκρίνουν ήδη τη γερμανική εταιρεία με την Tesla, τη μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο. «Μην εκπλαγείτε αν η Porsche διαπραγματεύεται σύντομα σε αποτιμήσεις που μοιάζουν με την Tesla, καθώς το σχέδιο ηλεκτροκίνησης της Porsche για το Macan EV που πωλείται με υψηλές πωλήσεις αναμένεται να έχει άμεση επιτυχία», είπε ο διαχειριστής του ταμείου, ο οποίος διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία $1 δισ.
Τι γίνεται με την VW
Ο Όμιλος Volkswagen εξακολουθεί να κατέχει το 75% της Porsche. Η εταιρεία είπε ότι θα διανείμει κεφάλαια από την πώληση του 25% των μετοχών της ως ειδικό διψήφιο μέρισμα, στο οποίο ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι θα είναι δύσκολο να αντισταθούν οι επενδυτές. Αν και οι μετοχές της VW μειώθηκαν κατά 30% τον περασμένο χρόνο, προσφέρουν ήδη 5,7% σε τακτικά μερίσματα. Η VW διόρισε πρόσφατα έναν νέο διευθύνοντα σύμβουλο – τον Oliver Blume – ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της Porsche από το 2015.
Ως εκ τούτου, οι αναλυτές διατηρούν «στάση αναμονής» ως προς την νέα στρατηγική της εταιρείας προς το παρόν. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της FactSet, οι αναλυτές έχουν μέση τιμή στόχο τα €204,56 για τη μετοχή της VW, που είναι 54% υψηλότερη από την τρέχουσα τιμή στο ταμπλό. Ο Philippe Houchois της Jefferies, ο μόνος αναλυτής με σύσταση «πώληση» για την εταιρεία, παραμένει επιφυλακτικός σχετικά με τον αντίκτυπο στα κέρδη της VW από την πώληση της Porsche. «Προς το παρόν επαναλαμβάνουμε τη σύσταση» αναφέρει ο ίδιος.
Διαβάστε ακόμη:
- Η αμείλικτη – υπόγεια- σύγκρουση ΤΧΣ– Τράπεζας της Ελλάδας και Υπουργείου Οικονομικών
- Με ποιον επώνυμο πολιτικό παράγοντα «τα έχει βάλει» κορυφαίος fund manager επενδυτικής τράπεζας
- Μετρό Πειραιά: Οι τρεις νέοι σταθμοί – Σήμερα η πρεμιέρα για το επιβατικό κοινό
- Πετρέλαιο θέρμανσης: Με τιμή «φωτιά» ξεκινά η διάθεση του