Ανεβάζουν σιγά σιγά ρυθμούς οι αγορές το Σαββατοκύριακο στη Βρετανία αφού περισσότεροι άνθρωποι έχουν πλέον επιστρέψει στην εργασία τους κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και μεταθέτουν τα ψώνια τους σε μη εργάσιμες ημέρες. Ο αριθμός των καταναλωτών που επισκέπτετε για αγορές τα καταστήματα το Σαββατοκύριακο αυξήθηκε κατά 9,7% τον Μάρτιο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία της British Retail Consortium (BRC). Ωστόσο, η BRC είπε ότι ο ρυθμός παρέμεινε κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα και η πρόσφατη ανάκαμψη είχε επιβραδυνθεί.

Οι προκλήσεις

Τα οικονομικά των νοικοκυριών εξακολουθούν να συμπιέζονται από την άνοδο των τιμών. Ο πληθωρισμός  εκτινάχθηκε στο 10,4% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, φθάνοντας κοντά σε υψηλά 40 ετών. Ο συνολικός αριθμός των αγοραστών που επισκέπτονται τα καταστήματα εξακολουθεί να είναι μειωμένος κατά 10,2% από τα προ πανδημίας επίπεδα, ανέφερε η BRC, τονίζοντας ότι τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν ένα «προκλητικό οικονομικό περιβάλλον».

Ωστόσο, η συνεχιζόμενη επιστροφή στο γραφείο έχει αναγκάσει πολλούς ανθρώπους να «επικεντρώσουν ξανά τα ψώνια τους το Σαββατοκύριακο», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της BRC, Helen Dickinson. Το συνολικό ποσοστό του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκε κατά 6,8% τον Μάρτιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά αυτό σηματοδότησε μια επιβράδυνση από την τάση που παρατηρήθηκε κατά τους προηγούμενους τρεις μήνες.

Ο Andy Sumpter, σύμβουλος λιανικής για την εταιρεία αναλύσεων Sensormatic Solutions, ο οποίος συνεργάστηκε με την BRC για τη συλλογή των δεδομένων, είπε ότι η αύξηση του αριθμού των καταναλωτών δεν ήταν «μικρό κατόρθωμα» δεδομένων των πιέσεων στο κόστος ζωής, του υψηλού πληθωρισμού και άλλων διαταραχών όπως η απεργία. Ο αριθμός των ανθρώπων που επισκέπτονταν τα πάρκα λιανικής μειώθηκε, διαπίστωσε η BRC, κάτι που όπως λένε οι ειδικοί οφείλεται στο γεγονός ότι τα νοικοκυριά αποφεύγουν αγορές σε υψηλότερες τιμές, όπως έπιπλα, είδη κουζίνας και κρεβάτια.

Διαβάστε περισσότερα