search

PICK POST

ΒΟΑΚ: Ξεκινά η Β’ Φάση του μεγαλύτερου διαγωνισμού παραχώρησης – Ολοκληρώθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης με συνολικό προϋπολογισμό 1,7 δισ. ευρώ!

Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών των συμμετεχόντων στη διαδικασία στις αρχές του 2023 - Το έργο μαμούθ θα περιλαμβάνει πάνω 30 σήραγγες που ξεπερνούν τα 40 χλμ!

ΒΟΑΚ: Ξεκινά η Β’ Φάση του μεγαλύτερου διαγωνισμού παραχώρησης - Τα χρονοδιαγράμματα για όλα τα τμήματα - Μέσα στο 2022 τα πρώτα εργοτάξια - Έως τα τέλη του 2023 ανοίγουν όλα τα μέτωπα!

Με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ, ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, εκτός από τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο που θα βρίσκεται σε φάση κατασκευής στην Ε.Ε., θα καταγραφεί και ως μία από τις μακροβιότερες εκκρεμότητες που πλέον μπαίνει στη σφαίρα της υλοποίησης.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έως το τέλος του 2022 θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια και στα τέλη του 2023 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα.

Μάλιστα, ολοκληρώθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και ξεκινά η Β’ Φάση του μεγαλύτερου διαγωνισμού παραχώρησης, με συνολικό προϋπολογισμό 1,7 δισ. ευρώ, ένα βήμα που θα ολοκληρωθεί με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών των συμμετεχόντων στη διαδικασία στις αρχές του 2023.

Μιλώντας πρόσφατα στη Βουλή για τον ΒΟΑΚ ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης είχε αποκαλύψει ότι μέσα στο 2023 θα βρίσκονται υπό κατασκευή τα 2 από τα 3 τμήματα και είχε χαρακτηρίσει τον ΒΟΑΚ «όνειρο δεκαετιών που γίνεται πραγματικότητα από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».

Συνολικά, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα απαιτητικό τεχνικό έργο, με περισσότερες από 30 σήραγγες που ξεπερνούν τα 40 χλμ., ενώ οι δεκάδες γέφυρες έχουν συνολικό μήκος άνω των 12 χλμ. Ταυτόχρονα με τον νέο ΒΟΑΚ θα κατασκευαστούν και δεκάδες χιλιόμετρα παράπλευρου οδικού δικτύου με πολλούς ανισόπεδους κόμβους.

Τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος

Το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, μήκους 14,5 χλμ., συμβασιοποιήθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου και ουσιαστικά έδωσε το έναυσμα για το μεγάλο αυτό έργο.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 169 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, άλλωστε, τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν εντός Δεκεμβρίου, δίνοντας έτσι την απάντηση σε όσους αμφισβητούσαν τη πορεία του έργου και τα όσα είχαν γίνει όλο το προηγούμενο διάστημα.

Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη

Ο διαγωνισμός του έργου ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο. Η συμβασιοποίησή του αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων.

Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου τμήματος ανέρχεται σε 290 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης επίσης, ενώ ο ανάδοχος θα έχει την ευθύνη της συντήρησης και λειτουργίας και το τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος.

Στο τμήμα των 22,44 χλμ. περιλαμβάνονται 12 γέφυρες σχεδόν 2 χλμ. και 5 σήραγγες περίπου 7 χλμ.

Τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Με μήκος 157,5 χλμ. και παράπλευρο δίκτυο περίπου 150 χλμ. το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο αποτελεί το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ και η υλοποίησή του προχωρά μέσω σύμβασης παραχώρησης.

Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης και τον περασμένο Ιούλιο έλαβε την έγκριση των περιβαλλοντικών του όρων.

Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η διαδικασία της διαβούλευσης για την έκδοση των Περιβαλλοντικών Όρων σχετικά με τις τρεις παρακάμψεις σε Χανιά, Ηράκλειο και Ρέθυμνο.

Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
• 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
• 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
• 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση 18 ανισόπεδων κόμβων στις παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Πώς εξελίσσονται τα υπόλοιπα τμήματα

Στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μελετάται ήδη:
• το τμήμα Σούδα – Αεροδρόμιο καθώς και
• τα τμήματα ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου μέχρι τη Σητεία.

Και στα δύο μέτωπα, εντός του 2023 θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις, αφού οι μελέτες φαίνεται πως έχουν προχωρήσει αρκετά και βαίνουν προς την ολοκλήρωσή τους.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα αποτελέσματα ήρθαν μετά από πολλή δουλειά καθώς όπως ανέφερε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών κ. Καραγιάννης «παραλάβαμε μια μικρή ως ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου».

Η ακτινογραφία της ανάπτυξης του έργου και η προετοιμασία για το στήσιμο των εργοταξίων δημιουργεί βάσιμες προσδοκίες ότι ο αυτοκινητόδρομος που θα αλλάξει τα δεδομένα στην Κρήτη θα υλοποιηθεί μετά από 30 και πλέον χρόνια αναμονής.

Διαβάστε ακόμη: